Foder til 4års i løsdrift {{forumTopicSubject}}
Min hoppe skal gå i løsdrift denne vinter,
men mangler noget godt foder,
ser helst at hun får noget med meget lidt stivelse og sukker.
pt får hun hø af 1 kvalitet med lav sukker indhold og hestespark.
men hun hæver op ad korn ifg. dyrlægen, så gerne noget foder uden korn.
tænker lidt om hun evt kan nøjes med kun vit/min. og lucerne?
hun er i pæn huld, og bliver ikke brugt til noget pt da hun slet ikke er færdig med at vokse, og så har hun lige haft 2 ugers boksro pga af noget i skuldren.
kan man evt lave en foderplan hvor hun får noget der evt kan hjælpe hende med at vokse ?
søger alle råd jeg kan få;)
kom gerne med forslag:)
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Jeg ville nok vælge at fodre med et foder som går ind og giver lidt ekstra til hendes vækst også ad libitum Wrap
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Heste kan altså sagtens leve af vitaminer og hø kun i løsdrift, især hvis de er trivlige så er det rigeligt med hø ad libitum og vitaminer ;o)
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
De spiser "afmålte" mængder af hø grundet EMS hos den ene. Og så spiser de græsrester og senere halm for resten.
Men de får også "kun" vitaminer og mineraler samt roepiller og lucerne. Det fungerer fint her, og har altid gjort.
Skulle man løbe ind i nogle huldproblemer trods masser af hø, kan man altid spæde op med en kornfri mash et par gange om ugen fx. Det er i hvert fald planen her, hvis min plag ikke kan holde huld.
Hippolytt har lavet en ny mash - glyx mash mener jeg den hedder. Der er ingen korn i, men skulle være lige så god som deres Irish mash.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.027
hun kan kan ikke tåle halm..
Foder til 4års i løsdrift