2.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Fundet kanin, hvad havde i gjort? Fundet kanin, hvad havde i gjort?

Hejsa.

Mig og min veninde var på vej hjem fra hestene, da vi ser noget midt på vejen. Mine øjne er åbenbart blevet ringe med "alderen" så jeg troede det var en lille kat, men det var så en kanin.. Da min veninde kørte, stiger jeg ud af bilen og går efter den. Den løber lidt og der dukker en bil op , Og den var ikke langt fra at blive kørt ned. smiley For næsten 2 gang. Jeg fik så fat i den, den var lidt skræmt men sprællede ikke så virker ellers tam.
Vi gik rundt til et par huse der havde tændt lys, men ingen ville kendes ved den eller kendte nogle der manglede en lille sort kanin. Og klokken var ca 22.30 , så vi vidste ikke lige helt hvad vi skulle gøre. Så jeg valgte at tage den med hjem, kunne ikke få mig selv til at slippe den fri igen . Jeg havde et gammelt bur liggende under sengen. Det er desværre et indendørsbur , og ved jo ikke om den er vandt til at være ude. Men buret kan ikke holde til frost smiley Men ja, bedre at komme ind end at rende rundt "og lege på kørebanen".
Og nu har jeg endelig fået den "installeret".. Den er ret tynd så tror måske den har været fri noget tid. Men den har fået frisk vand og noget salat for nu.

Hvad havde i gjort? Er lidt i tvivl om jeg gjorde det rette.
Men igen. Den rendte rundt ude på vejen. Puha det kunne have gået galt for den lille fyr smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fundet kanin, hvad havde i gjort?
  • #1   4. mar 2011
    vi fandt engang 2 kaniner der var sat af i skoven nær min manda arbejde. Fangede dem og kørte ind til dyrlægen hvor de var nogel dage..der var ingen der ringede på dem.. Så vi blev ringet op om vi ville overtage dem..og det gjorde vi smiley

Du har gjort det fint for den lille fyr smiley

• #3   4. mar 2011 Det har du gjort godt smiley

Jeg har haft kaniner, men har desværre intet tilovers da jeg solgte / forærede det hele til en pension..

Men ja, giv den masser af salat, gulerod og den slags. Og så ville det være rigtig godt hvis du kunne ringe til en dyrelæge imorgen..

• #4   4. mar 2011 Har ikke lige prøvet sådan noget her før, hvad skal jeg helt præcist sige til dyrlægen .

Glemte vist at skrive i tråden at jeg skal ud og hænge nogle sedler op.
    Ellers ja, så ved jeg det sku ikke. Så må jeg beholde den eller give den væk hvis der ikke er nogle der vil kendes ved den.
    Men ej hvor er den sød , tror det er en "unge" ,:)

• #5   4. mar 2011 Du ringer (Du finder nummeret i telefonbogen) og siger at du fandt kaninen der og der, at den ser sådan og sådan ud og er i den og den tilstand. Fortæl hvad du har gjort ved den.

Så vil dyrelægen nok fortælle dig hvad du skal gøre, men det er de færreste mennesker som ringer til dyrelægen når de mister en kanin så du skal nok indstille dig på at du er blevet kanin-ejer xD

• #6   4. mar 2011 pas på med salat. Det er langt bedre at du giver den noget havregryn. Nummer et er selvfølgelig kaninfoder, men hvis du ikke lige har det i huset. Kaniner har rigtig sarte maver, og hvis den ikke har spist længe, er salat hård kost. Så til natten synes jeg du skal give den noget havregryn og/eller cornflakes. kan du ikke selv beholdee den, skal du indlevere den på det nærmeste dyreinternat smiley

• #7   4. mar 2011 Sæt nogle opslag op om at du har fundet den og at ejer kan ringe til dig på dit nummer smiley

Så smid dem i de 10 nærmeste huse hvor du fandt kaninen og sæt nogle op 5-10km derfra hvor du fandt den.

Jeg fandt engang en og den blev hentet af ejer 6 dage efter, men 14. dage senere fandt jeg den kørt ned ikke ret langt fra mit hjem. Så ville ønske jeg havde beholdt den.

• #8   4. mar 2011 Skal også ud og blafre med lidt løbe sedler de kommende dage smiley hehe
    Tak for støtte. Rart at vide at man tog den rette beslutning, i en ellers lidt presset situation. smiley Nat nat , må hellere få noget søvn , skal op kl 6 . Gaaab smiley

• #9   4. mar 2011 Endelig IKKE give den meget salat. Det kan den blive rigtig syg af hvis den ikke er vant til!

Knækbrød og gulerødder i begrænset mængde er ok og så self. vand smiley

• #10   4. mar 2011 Noget alm. Korn havre fx. Det er godt for deres mave:)
    Det har jeg altid fodret mine med

• #11   4. mar 2011 Vi har lige overtaget en der blev fundet i en flyttekasse i en skov, men vi fandt også engang en der satte vi bare sedler op og ejeren kom og hentede ham, (:

• #13   4. mar 2011 Sidste år først i Marts måned mens der stadig lå en masse sne var manden i huset ude og cykle en tur,så han noget som sad i vej-grøften.
    En lille marsvin med en stump gulerod.
    Nogen var åbentbart blevet træt af kæledyret.(ingen huse i det område)
    Så blev vi marsvine-ejer.
    Godt du tog dig af kaninen.

• #14   4. mar 2011 Godt du tog den bette til dig.

Ja altså HØ er jo det primære foder og så lidt kaninpiller....og gerne gulerødder som ekstra guf.

• #15   4. mar 2011 Du har helt klart gjort det rigtige.. Ville have gjort det samme.
    Du skal bare sørge for at den bliver fedet op ellers kan den få nogle sygdomme som er svært at komme af med.
    Dens immunforsvar er ret nede.. Glad for at i rente på den. Den kunne have været død inden ret længe.
    En musvåge ville have taget den. et let bytte for sådan en eller en ræv ..
    smiley

• #17   4. mar 2011 Giv den hø smiley Det er ikke sikkert at dens mave kan tåle større mængder salat. Og ingen wrap smiley

• #18   4. mar 2011 kører forbi nu her og køber savsmuld og hø og kanin foder og lidt gulerødder .. Så tager jeg halm med hjem fra gården som den kal putte i .. Kan jeg huske min gamle kanin elskede smiley

Skal nok lave en opdate smiley

Og btw, min chihuahua fik for første gang nogensinde hilst på en lille sort "hund" der var mindre end hende selv. hehe .. hun sys den er sød inde i buret , men lidt uhyggeligt når den bevæger sig xD
    Skal lige have tjekket hvad køn det er , hvis det er til at se når den ikke er ældre smiley

• #19   4. mar 2011 Hejsa..
    Godt at høre at en venlig sjæl som dig har fundet den..
    Ring tiol dyrenes beskyttelse - de kan hjælpe dig, og hvis du ikke har mulighed for at beholde kaninen indtil en eventuel ejer er fundet, kan de også tage den - mange internater har faktisk også mulighed for at tage gnavere ind.
    Det ville være en god idé at fremlyse den her:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad-kan-du-g%C3%B8re/savnede-dyr/fremlysning/opret

Hvis det er en familie-kanin, er den sikkert savnet, så kan politiet også have fået en efterlysning, så prøv at ring til dem også.

Du kan også ringe til dyrlægerne i lokalområdet, det kan også være de har hørt noget..

Og så sæt sedler op hvor du kan.

Prøv også at fremlyse den på gnavergalleri.

Det er omfattende at lede efter ejer, jeg taler af erfaring, da jeg i foråret fandt en stor skildpadde, og hvis du ikke har overskuddet til det, skal du ikke have dårlig samvittighed, men så overlad den til dyrenes beskyttelse..

Desværre kan det også være et af de sørgelige tilfælde hvor ejer ikke hsar magtet dyret mere, og derfor sat det ud.. Det er der desværre mange der gør med kaniner - men inden du finder et nyt hjem til den, eller knytter dig for meget til den, synes jeg du skal prøve ovenstående.
    Held og lykke med det, og husk at komme med en opdatering.. smiley

• #20   4. mar 2011 Der er et billeder i min tråd på heste-nettet til nysgerrige folk smiley

Den lille har det fint, har fået redt seng, mavsen er gået igang, og appetitten fejler intet .
    (passer dog på med at overfodre)

Skal nok lige opdatere hvis det har interresse ..
    Om ejer blir fundet, eller om den lille fis blir ved mig smiley

• #21   4. mar 2011 Mette - Mange tak skal du have smiley
    Dejligt lige at høre lidt erfaring .

• #22   4. mar 2011 http://www.heste-nettet.dk/forum/1/2176235/2176235/ glemte linket xD

• #24   4. mar 2011 Jeg bor lidt uden for Odense . Den er fundet i en by der hedder Seden .
    Ja tror bestemt også at der er dværtvædder i den . Men den er ikke ret stor , så tror bestemt at det er en ungkanin smiley

• #26   4. mar 2011 Tror ikke engang den vejer et kilo . Men den er jo samtidig tynd. Den er godt nok lille og sø smiley hehe
    men godt det ikke var din gamle smiley

• #29   7. mar 2011 Opdatering til nysgerrige folk der evt. stadig hænger på smiley

Den lille ninner er stadig hos mig. Har hængt opslag op, men har ikke fået nogle hendvenelser. Og det ville egentlig ikke gøre mig noget at beholde den lille fis. Er blevet spurgt om jeg har kaldt den noget.
    Men nej, venter og ser tiden an om mon nogen savner den, inden jeg blir for glad for den smiley
    Appetitten er i top, og maven fungere fint . Der har ingen dårlig mave været, og humøret og energi niveauet fejlier bestemt heller ikke noge længeret smiley

• #31   7. mar 2011 Hehe , ja for det er sku en lille fis. Tog buret inkl kanin med ud på badeværelset idag for at fjerne det værste høm høm , og slap den lille fri der ude. Den blev ved med at hoppe op på skødet af mig og skulle side. og så ned i buret, og igen på skødet af mig, hvilket resulterede i af jeg var fuld af savsmuld! Heldigvis rent savsmuld hæ hæ smiley

Kommentér på:
Fundet kanin, hvad havde i gjort?

Annonce