Fundet kanin, hvad havde i gjort? Fundet kanin, hvad havde i gjort?
Hejsa.
Mig og min veninde var på vej hjem fra hestene, da vi ser noget midt på vejen. Mine øjne er åbenbart blevet ringe med "alderen" så jeg troede det var en lille kat, men det var så en kanin.. Da min veninde kørte, stiger jeg ud af bilen og går efter den. Den løber lidt og der dukker en bil op , Og den var ikke langt fra at blive kørt ned. For næsten 2 gang. Jeg fik så fat i den, den var lidt skræmt men sprællede ikke så virker ellers tam.
Vi gik rundt til et par huse der havde tændt lys, men ingen ville kendes ved den eller kendte nogle der manglede en lille sort kanin. Og klokken var ca 22.30 , så vi vidste ikke lige helt hvad vi skulle gøre. Så jeg valgte at tage den med hjem, kunne ikke få mig selv til at slippe den fri igen . Jeg havde et gammelt bur liggende under sengen. Det er desværre et indendørsbur , og ved jo ikke om den er vandt til at være ude. Men buret kan ikke holde til frost Men ja, bedre at komme ind end at rende rundt "og lege på kørebanen".
Og nu har jeg endelig fået den "installeret".. Den er ret tynd så tror måske den har været fri noget tid. Men den har fået frisk vand og noget salat for nu.
Hvad havde i gjort? Er lidt i tvivl om jeg gjorde det rette.
Men igen. Den rendte rundt ude på vejen. Puha det kunne have gået galt for den lille fyr
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
vi fandt engang 2 kaniner der var sat af i skoven nær min manda arbejde. Fangede dem og kørte ind til dyrlægen hvor de var nogel dage..der var ingen der ringede på dem.. Så vi blev ringet op om vi ville overtage dem..og det gjorde vi
Du har gjort det fint for den lille fyr
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Jeg har haft kaniner, men har desværre intet tilovers da jeg solgte / forærede det hele til en pension..
Men ja, giv den masser af salat, gulerod og den slags. Og så ville det være rigtig godt hvis du kunne ringe til en dyrelæge imorgen..
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Glemte vist at skrive i tråden at jeg skal ud og hænge nogle sedler op.
Ellers ja, så ved jeg det sku ikke. Så må jeg beholde den eller give den væk hvis der ikke er nogle der vil kendes ved den.
Men ej hvor er den sød , tror det er en "unge" ,:)
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Så vil dyrelægen nok fortælle dig hvad du skal gøre, men det er de færreste mennesker som ringer til dyrelægen når de mister en kanin så du skal nok indstille dig på at du er blevet kanin-ejer xD
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
Så smid dem i de 10 nærmeste huse hvor du fandt kaninen og sæt nogle op 5-10km derfra hvor du fandt den.
Jeg fandt engang en og den blev hentet af ejer 6 dage efter, men 14. dage senere fandt jeg den kørt ned ikke ret langt fra mit hjem. Så ville ønske jeg havde beholdt den.
mar 2005
Tak for støtte. Rart at vide at man tog den rette beslutning, i en ellers lidt presset situation.
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
Knækbrød og gulerødder i begrænset mængde er ok og så self. vand
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
Det har jeg altid fodret mine med
okt 2008
Følger: 101 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 75 Svar: 371
aug 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Svar: 86
En lille marsvin med en stump gulerod.
Nogen var åbentbart blevet træt af kæledyret.(ingen huse i det område)
Så blev vi marsvine-ejer.
Godt du tog dig af kaninen.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Ja altså HØ er jo det primære foder og så lidt kaninpiller....og gerne gulerødder som ekstra guf.
jun 2009
Følger: 60 Følgere: 60 Emner: 49 Svar: 236
Du skal bare sørge for at den bliver fedet op ellers kan den få nogle sygdomme som er svært at komme af med.
Dens immunforsvar er ret nede.. Glad for at i rente på den. Den kunne have været død inden ret længe.
En musvåge ville have taget den. et let bytte for sådan en eller en ræv ..
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
mar 2005
Skal nok lave en opdate
Og btw, min chihuahua fik for første gang nogensinde hilst på en lille sort "hund" der var mindre end hende selv. hehe .. hun sys den er sød inde i buret , men lidt uhyggeligt når den bevæger sig xD
Skal lige have tjekket hvad køn det er , hvis det er til at se når den ikke er ældre
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.324
Godt at høre at en venlig sjæl som dig har fundet den..
Ring tiol dyrenes beskyttelse - de kan hjælpe dig, og hvis du ikke har mulighed for at beholde kaninen indtil en eventuel ejer er fundet, kan de også tage den - mange internater har faktisk også mulighed for at tage gnavere ind.
Det ville være en god idé at fremlyse den her:
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad-kan-du-g%C3%B8re/savnede-dyr/fremlysning/opret
Hvis det er en familie-kanin, er den sikkert savnet, så kan politiet også have fået en efterlysning, så prøv at ring til dem også.
Du kan også ringe til dyrlægerne i lokalområdet, det kan også være de har hørt noget..
Og så sæt sedler op hvor du kan.
Prøv også at fremlyse den på gnavergalleri.
Det er omfattende at lede efter ejer, jeg taler af erfaring, da jeg i foråret fandt en stor skildpadde, og hvis du ikke har overskuddet til det, skal du ikke have dårlig samvittighed, men så overlad den til dyrenes beskyttelse..
Desværre kan det også være et af de sørgelige tilfælde hvor ejer ikke hsar magtet dyret mere, og derfor sat det ud.. Det er der desværre mange der gør med kaniner - men inden du finder et nyt hjem til den, eller knytter dig for meget til den, synes jeg du skal prøve ovenstående.
Held og lykke med det, og husk at komme med en opdatering..
mar 2005
Den lille har det fint, har fået redt seng, mavsen er gået igang, og appetitten fejler intet .
(passer dog på med at overfodre)
Skal nok lige opdatere hvis det har interresse ..
Om ejer blir fundet, eller om den lille fis blir ved mig
mar 2005
Dejligt lige at høre lidt erfaring .
mar 2005
mar 2005
Ja tror bestemt også at der er dværtvædder i den . Men den er ikke ret stor , så tror bestemt at det er en ungkanin
mar 2005
men godt det ikke var din gamle
mar 2005
Den lille ninner er stadig hos mig. Har hængt opslag op, men har ikke fået nogle hendvenelser. Og det ville egentlig ikke gøre mig noget at beholde den lille fis. Er blevet spurgt om jeg har kaldt den noget.
Men nej, venter og ser tiden an om mon nogen savner den, inden jeg blir for glad for den
Appetitten er i top, og maven fungere fint . Der har ingen dårlig mave været, og humøret og energi niveauet fejlier bestemt heller ikke noge længeret
mar 2005
Fundet kanin, hvad havde i gjort?