{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Kanin fundet, dyrlæge ?? {{forumTopicSubject}}

Ja har lige fundet en kanin hoppende rundt ude på vejen, den har et øje der ikke ser for godt ud, og den ser i det heletaget ud som om den har gået ude et par dage. Så nu tænkte jeg hvad pokker gør jeg med den ??

Havde tænkt at tage den med til dyrlægen her til morgen når de åbner, men så er det kommer jeg til og betale for evt. Aflivning eller behandling ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin fundet, dyrlæge ??
  • #1   19. jan 2012 ring til dyrlægen og spørg hvad du skal.

Er den øremærket? for så er det mulig at finde både avler og nuværene ejer smiley

• #2   19. jan 2012 Gud ja det har jeg slet ikke kigget efter smiley det må jeg lige gøre tak skal du have smiley

• #3   19. jan 2012 Ja du kommer til at betale for aflivning/behandling -medmindre du da har en meget sød dyrlæge.
    Ved katte er der ofte en aftale med kattens værn e.l. men det gælder jo desværre ikke for kaniner. Og desværre sker det ikke så sjældent endda, at folk sætter deres kaniner ud når de ikke vil have dem længere. Sikkert i den tro at de sagtens kan klare sig i naturen:o(

Men normalt er det jo falck der skal tage sig ad tilskadekomne dyr man måtte finde, så en mulighed var jo at ringe til dem/politiet e.l. Selvom det "bare" er en kanin, er det jo stadig deres opgave at tage sig af det, når man finder et herreløst dyr.

• #4   19. jan 2012 prøv at ringe til falck eller politiet, jeg ville tro at de ville tage sig af det. men jo tror du kommer til at betale hvis ikke den er øremærket :S

• #5   19. jan 2012 Hvis i er medlem af Falck, så henter de kaninen uden beregning.,
    Har jeg selv prøvet med en tilløber kat smiley de kom og hentede den, og hørte ikke mere til dem..

• #6   19. jan 2012 Jeg fandt et pindsvin i en sørgelig forfatning her i sommers. Politiet vidste ikke hvad de skulle stille op med det, falck ville ikke rykke ud, så jeg tog den med til min dyrlæge. Hun havde en aftale med en vildtstation i området der tog sig af sådanne dyr.
    Jeg skulle skrive under på at det ikke var min, og at jeg ikke havde fodret på den, og så fik den gratis behandling.

Det kan være det er noget lidt andet med en kanin, men du kan høre hos dyrlægen før du tager ind. Ellers er der også versionen at aflive den selv, eller at passe den, sætte en sedel op i lokalområdet, og så måske give den væk eller sælge den hvis du ikke kan nænne aflivningen.

• #7   19. jan 2012 Hvad har du fundet ud af med kaninen..

• #8   19. jan 2012 Vi har prøvet og høre ad i nabolaget om det måske kunne være nogen der kendte den, men uden held desværre. Så nu køre vi op til dyrlægen med den her når han åbner, og så må vi se hvad han siger. Siger han det sagtens kan behandles uden det bliver alt for dyrt, så må vi tage den med hjem igen, og se om vi kan finde ejer manden. =)

• #9   20. jan 2012 Nå vi kom til dyrlægen med den lille fyr i går, og der var desværre ikke noget at gøre han blev aflivet. Det havde været en fugl der havde gjort skade på den. Det ene øje var helt væk. =(

Men skulle ikke betale noget, så ja jeg har en meget sød dyrlæge =)

Kommentér på:
Kanin fundet, dyrlæge ??

Annonce