2.692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kanin baby fundet grrrrrr dyrenesbes Kanin baby fundet grrrrrr dyrenesbes

Grrrr hvor er jeg bare vred..
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=633664

INGEN vi ltage den og bliver sendt videre og videre i systemet.. Det er bare ikke ok.. Nu har jeg fået beskeden at jeg bare må afleverer den hos en dyrehandler og så er det det... Ret nem løsning og hvad så vis de ikek vil tage den..?? Jeg har ingen bil og kan ikke bare lige tage til frederikshavn med den... ggggrrrrr hvor er jeg gal..

Så sagde jeg skal jeg så bare lukke den ud igen.. Tja sagde han den kan sagtens overleve sådan en i længere tid og ja hva så???

Flotte lotte jeg er sur over at hjælpe og nu står med lorten.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin baby fundet grrrrrr dyrenesbes
  • #1   26. jul 2010 kaniner kan godt overleve i naturen - du drømmer ikke om hvor mange der løber rundt omkring - så bliver de bare en del af økosystemet

• #2   26. jul 2010 Enig med Christina. Hvis du ikke kan finde hjem til den, så giv den til falck! Det med at den kan overleve i naturen er lidt af et sats at tage, for kun en brøkdel af dem der bliver sat ud overlever.

Dyreværnet i KBH tager imod kaniner, men det er jo for langt væk. Men prøv at ringe til dem, måske kender de andre i dk, der tager kaniner. http://www.dyrevaernet.dk/

Og ja det præcis derfor børn ikke skal have kaniner. Det ikke legetøj og i min mening et voksenkæledyr, da de ofte er for voldsomme for børn!!!

• #3   26. jul 2010 hvis ikke det var så langt fra farsø så skulle jeg nok tage mig af den

• #4   26. jul 2010 (link fjernet)

har du prøvet denne side ??

• #5   26. jul 2010 Annette F, sender dig lige en PB. smiley

• #6   26. jul 2010 tror også gerne Rødovre internat vil tage dem

• #7   26. jul 2010 har du et billed af den?
    men hvorfor beholder du den ikke

• #8   26. jul 2010 Jeg vil gerne tage mig af den, hvis du ikke finder en anden løsning. Kommer gerne og henter den hos dig.

• #9   26. jul 2010 Hvorfor griller I den ikke? Så er problemet løst og der er mad på bordet - det smager ganske godt.

Hold nu op - det er en kanin! Der er vilde kaniner - de kan faktisk overleve ude hvis ikke de er kæledyrs-ødelagte. Ellers giv den til en dyrehandler, som du er blevet anbefalet.

Hvad havde du regnet med da du fangede den ind? At de ville komme og hente den eller?

• #10   26. jul 2010 Louise K:
    Vær dog lidt menneskelig. Eller måske rettere lidt mindre menneskeilg. En kanin har personlighed og kan føle smerte og glæde ligesom alle andre dyr.
    Og ja der findes vilde kaniner. De ser sådan her ud: (link fjernet)
    Dvs de har jordfarver og kort pels.

Så hvor lang tid tror du der ville gå før sådan en fætter her kradsede af i naturen: http://www.dvaergkanin.dk/lionhead2.jpg

Min hest ville da også blive ædt i løbet af nul komma fem, hvis han blev sat ud i naturen, det vil de fleste domesticerede dyr..

Og angående Rødovre internat, det ligger i kbh og trådstarter er fra nordjylland..

• #11   26. jul 2010 Signe B - overhovedet ikke! Jeg synes, det er dybt forkasteligt at man indfanger et dyr, for så ikke at tage skridtet videre. Det er nu hendes ansvar, sålænge den er i hendes varetægt at passe den, og nu også at finde det nye hjem - hvis altså ikke den skal spises.

Og hvorfor er det lige så slemt, det jeg skriver? Dagens Danmark er godtnok blevet et sted for sarte sjæle - som ikke ynder at se realiteterne i øjnene. Eller blor naturen! Hvis ikke hun havde indfanget kaninen var den blot blevet en del af fødekæden - mpåske spist af en ræv - hvor forfærdeligt altså - tænk sig at dyr bliver slået ihjel og spist i naturen!

Køer, grise, fjerkræ, vildt samt heste og altså også kaniner spises hver dag.

Vil bare sige det her er et indlæg om hvordan et ikke-eksisterende problem bliver til et problem.

• #12   26. jul 2010 Kaniner kradser ikke bare af i naturen, da er utrolige hurtige til at tilpasse sig... Havde en der løb væk, fandt ham et stykke tid senere, i perfekt stand, havde heldigvis held til at fange ham igen..

Derfor de også hurtige kan blive en plage!

Jeg ville også få den aflivet, hvis jeg ikke kunne beholde den selv eller kommer af med den..

Og giver Louise K ret kaniner smager altså godt...

• #13   26. jul 2010 DEtte er en langhåret lille babykanin som er super tam... Er det ok at det bare løber rundt.. JEg er netop kommet ind efter den store indfangning da lille ninus er komemt ud af legehuset(der er grræs bund derinde så den får masser af græs smiler..
    Louise hver sin smag og mening.. Smiler

• #14   26. jul 2010 Louise K: Fordi fødekæden osv. allerede er majorly fucked pga mennesker. Og vi har sat kaninen her i verden ved at avle den, ergo er det vores ansvar at tage os af den. Det jo ikke et sykke legetøj, som man da bare smider ud, når man ikke gider have den mere.

Og ja Anenette, jeg synes det er flot at du har taget den ind og gør dit bedste for at finde et hjem til den. Jeg kan desværre ikke selv tage flere, da jeg allerede har 3 adoptionsgnavere i min lejlighed, men jeg kan prøve at poste det her emne på gnavergalleri og se om de kender til et sted smiley

• #15   26. jul 2010 Annette - den ville måske lidt hurtigere indgå i fødekæden smiley . Jeg ser bare ikke det store problem i stuationen - et problem, som åbenbart skal debatteres fordi du, som trådstarter, ikke selv kan tage skridtet videre.

Jada, selvfølgelig er det smag og behag. Nogle kan lide fjerkræ, nogen kan ikke, nogen kan lide heste, nogen kan ikke - sådan vil det altid være..

Pøj pøj med Ninus smiley

• #16   26. jul 2010 Louise K: desduden er der med 99 % sikkerhed tale om en dværgkaninunge her. Held og lykke med at æde den smiley Er ligesom at stege en gråspurv og håbe på et godt måltid smiley

• #17   26. jul 2010 Roooooolig nu, folkens. smiley Jeg synes, det vidner om et godt dyrehjerte, at Annette har indfanget og tager sig af den lille kanin. At hun så ikke selv kan beholde den og gerne vil finde et andet hjem til den eller overlevere den til et internat, er en anden sag. Man kan sagtens argumentere for, at når hun har valgt at tage den ind, så er den også hendes ansvar; omvendt HAR vi altså internater mv. til netop den slags tilfælde.

Men der er styr på den lille fyr... Hvis det lykkes Annette at indfange den, kører jeg over til hende og henter den. smiley

• #18   26. jul 2010 Super Louise smiley Det er dejligt at der stadig findes mennesker i denne verden, som ønsker at gøre verden til et bedre sted for store og for små smiley

• #19   26. jul 2010 Jeg syntes altså bare det er synd at sådan en lille fætter skal klare verden helt alene.. Ja den blev til mit problem men havde da i min vildelste fantast ikke troet at der ikkke var noget hjælp at hende..

Selvom den bare kan blive spist og jeg ikke skal have kanin så skal man da stadig hjælpe... Derfor fik den vores legevus med papkasse til hus, mad, grønt og vand.. Og masser af græs... Bette pus..

Nu skal den bare findes igen så den kan få et godt hjem..

• #20   26. jul 2010 stort plus for et godt hjerte... held med at finde en løsning.
    personligt vil det aldrig ske for mig, da mine hunde mener de rangerer højest (AJ ... næst efter os mennesker) så den ville bare blive et måltid her...

held fremover

Kommentér på:
Kanin baby fundet grrrrrr dyrenesbes

Annonce