skuffet,trist og gal {{forumTopicSubject}}
For 8 dage siden fik jeg en skøn og yderst smuk DSP hoppe på 13 år hjem. Jeg havde fået hende, da de ikke bruge hende pga en kodeledsbetændelse. Hun var en lille bitte smule halt, da jeg var ude og se hende, men det er nu meget normalt under de omstændigheder.
Hun kom hjem, og hun hygger sig i flokken, spiser godt osv.. men er MEGET MEGET halt på højre forben.
Jeg tænkte så jeg ville ringe til den dyrlæge som tidligere havde behandlet hende, jeg talte med ham, og han sendte papirene omkring hendes behandling osv. Og dem modtog jeg i dag...
og så står der guddødeme at hun har scheloresis, en halt grad på 1 på venstre ben, og 2 på højre.. både på blød og hård bund.
( der står også der er røntgen forandringer på pibeknogle) nå da da tænkte jeg... boksro og godt med hvile...
Men får så set længere nede.. AFLIVNING ANBEFALES...
A hvad for noget.... Har de "flinke" mennesker bare læsset en hest over på mig, som i virkeligheden er blevet vurderet som.. aflivnings værdig af dyrlægen, pga hendes dårlige prognose.
Jeg er simpelthen så harm over at de bare har sendt hende videre i systemet, altså smidt "lorten" videre.. i stedet for at ofre de penge på en human aflivning..
Er der noget jeg kan gøre.. for ønsker da ikke at stå med en hest som skal aflives, og som faktisk også skulle det 3/12 2010. da hun sidst blev behandlet af dyrlægen...
kan jeg levere hende tilbage.. få hende aflivet på tidligere ejers regning ( hun er endnu ikke omregistreret, så de står stadig som formelle ejere af hende)
eller hvad skal jeg gøre.. er temmelig frustreret, for vil ikke se dyret lide. og det må hun jo gøre når hun er vurderet til en aflivning af dyrlægen.
jun 2008
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 805
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 435
der efter ville jeg tage kontakt til en advokat med hestespeciale og hører hvordan du står...!
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Værst tænkelige scenarie må være at de tager hende retur og så ryger hun videre i systemet til en som måske ikke interesserer sig synderligt for hvad hun fejler.
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 44 Svar: 293
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
okt 2008
okt 2008
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Folk skal IKKE sende deres halte dyr videre i systemet, selskabshest, hygge hest eller kald det hva du vil... 9 ud af 10 står på Hjallerup som "Lovende springhest" inden for få år!
Så tag jeg for f*anden sammen, og lad jeres dyr få fred!
Den største kærlighed vi viser vores dyr, er at give dem fred når tid er.
til trådstarter: hvad er der også lige gået galt, siden du ikke vil se papirer fra dyrlægen inden du køber den??
okt 2008
okt 2008
aug 2006
Følger: 102 Følgere: 116 Heste: 18 Svar: 87
Tror desværre ikke der er andet og gøre i disse tilfælde. - Ifølge købeloven er du i din ret til at aflevere hesten tilbage da de ikke har videre givet de korekte oplysninger om ponyen mm. - Det kræver dog at du har bevis på dette.
trist at der er nogle mennesker i denne verden der vil udsætte andre og ikke mindst en syg pony for disse sindsyge lidelser.
Håber virkelig at der kommer styr på dette for både dig og den stakkels pony! - Held og lykke herfra..
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
hvis det er tilfældet så har du "kun" aflivningen i klemme og viser det sig at du ikke kan få tidligere ejer til at betale for en aflivning, så laver vi da bare en indsamling her på HG..jeg overfører gerne penge til det...
men bortset fra det, så er det rigtig lusket...øv øv at folk dog ikke har mere moral og etik og tilsyneladende er ligeglade med de dyr de påtager sig ansvaret for... det giver desværre nok ikke dig store chancer for at få dækket en aflivning...
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
jeg ville bestemt ikke lade dem slippe med bare og læsse burden over på dig med aflivningen.
jeg tror jeg ville prøve kontakte nyt hesteliv eller hestensværn ellers og høre dem til om de kan fortælle dig hvad du kan stille op?
okt 2008
men desværre uden held. Jeg har nu strikket et brev sammen, og havde tænkt mig at tage en kopi ( til mig selv) og så få sendt det anbefalet. og samtidig ringe til den dyrlæge som har behandlet hende, så snart de åbner på mandag. Og høre hans vurdering af hele sagen.
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
okt 2008
ja, indsamling er måske løsningen, hvis det kommer til at gå helt galt.. håber på at få en ordentlig dialog med hendes tidligere ejer..
jun 2006
må man spørge hvor du er stødt på denne hest henne??
for jeg tænker da sommetider på de annoncer som bortgives herinde, om der er noget skjult bag det som siger at de ikke selv vil betale for en aflivning, selvom de nok ved det var det mest rigtige og gøre?
okt 2008
jun 2006
jeg vil håbe de bliver hængt op på den aflivning, og kommer til og betale den om det så bliver rettens vej.
snak med nyt hesteliv eller hestensværn om hvad du evt kan gøre?
-selvfølgelig snak lige med dyrlægen mandag morgen først.
skuffet,trist og gal