{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.716 visninger | Oprettet:

skuffet,trist og gal {{forumTopicSubject}}

For 8 dage siden fik jeg en skøn og yderst smuk DSP hoppe på 13 år hjem. Jeg havde fået hende, da de ikke bruge hende pga en kodeledsbetændelse. Hun var en lille bitte smule halt, da jeg var ude og se hende, men det er nu meget normalt under de omstændigheder.
Hun kom hjem, og hun hygger sig i flokken, spiser godt osv.. men er MEGET MEGET halt på højre forben.
Jeg tænkte så jeg ville ringe til den dyrlæge som tidligere havde behandlet hende, jeg talte med ham, og han sendte papirene omkring hendes behandling osv. Og dem modtog jeg i dag...
og så står der guddødeme at hun har scheloresis, en halt grad på 1 på venstre ben, og 2 på højre.. både på blød og hård bund.
( der står også der er røntgen forandringer på pibeknogle) nå da da tænkte jeg... boksro og godt med hvile...
Men får så set længere nede.. AFLIVNING ANBEFALES...

A hvad for noget.... Har de "flinke" mennesker bare læsset en hest over på mig, som i virkeligheden er blevet vurderet som.. aflivnings værdig af dyrlægen, pga hendes dårlige prognose.
Jeg er simpelthen så harm over at de bare har sendt hende videre i systemet, altså smidt "lorten" videre.. i stedet for at ofre de penge på en human aflivning..

Er der noget jeg kan gøre.. for ønsker da ikke at stå med en hest som skal aflives, og som faktisk også skulle det 3/12 2010. da hun sidst blev behandlet af dyrlægen...
kan jeg levere hende tilbage.. få hende aflivet på tidligere ejers regning ( hun er endnu ikke omregistreret, så de står stadig som formelle ejere af hende)
eller hvad skal jeg gøre.. er temmelig frustreret, for vil ikke se dyret lide. og det må hun jo gøre når hun er vurderet til en aflivning af dyrlægen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skuffet,trist og gal
  • #1   11. feb 2011 Hold kæ*t vor er det bare for dårligt, også at de vil være hesten det bekændt!!

• #2   11. feb 2011 ta yderligere en snak med dyrlægen om deres helt konkrete mening!!
    der efter ville jeg tage kontakt til en advokat med hestespeciale og hører hvordan du står...!

• #4   11. feb 2011 Hvor er det luset tænkt af dem du har fået hende af. Om prognosen kunne blive bedre eller ej, så lyder det til at være en pony der går og har smerter døgnets 24 timer og det eneste humane ville nok være at den fik en værdig død så hurtigt som muligt.
    Værst tænkelige scenarie må være at de tager hende retur og så ryger hun videre i systemet til en som måske ikke interesserer sig synderligt for hvad hun fejler.

• #5   11. feb 2011 nej jeg forstår virkelig heller ikke de har samvittighed til det.. og jeg tog ikke imod hende for så at sku betale for aflivning osv... mine planer med hende var hun sku have en masse ro, kærlighed go mad. og måske at blive ifolet når og hvis hun kom sig... men det er gået absolut modsat... øv altså

• #6   11. feb 2011 Ja så kommer endnu et eksempel på, at folk at lade dyr lide, frem for aflivning... :S Jeg syntes det er SÅ trist.. Hvorfor skal dyr lide, når de tydeligvis HAR ondt, og som faktisk har fået dommen om aflivning.. :S Jeg tror desværre ikke du får noget ud af at nævne det for tidligere ejer.. Vi ved heller ikke hvad der er blevet aftalt mellem dig og sælger..

• #7   11. feb 2011 jeg har et stykke papir på hun er videregivet til mig, men IKKE som ridehest da hun ikke var rengående. og dette vidste jeg.. det med kodeledsbetændelsen.... men absolut ikke det med schlerosis, forandringer på pibeknoglen og at dyrlægen havde skrevet hun faktisk sku aflives

• #8   11. feb 2011 jeg har tænkt mig at ringe til dem i morgen. Synes lige jeg ville synke chokket.. for hvis jeg kender mig selv godt nok, ville jeg flippe fuldstændig skråt i telefonen smiley for synes ikke det kan være rigtigt, at de skider sådan på hestens ve og vel. men bare sender den videre i livet til nogen som vil behandle hende som en prinsesse, men som så skal tages sådan ved NÆSEN !!!

• #9   11. feb 2011 Er der lavet ejerskifte? Hvis ikke ville jeg kører tilbage med hesten og bede dem efterkomme dyrlægens anbefaling.. Dyrlæger anbefaler jo ikke aflivning for sjov, for så har de et mindre dyr de kan tjene penge på

• #10   11. feb 2011 det er smadder synd for hesten, og endnu et bevis på, at der er værre skæbner her i livet end at blive aflivet! (DU er så god, at du får den undersøgt, og erkender at den ikke kan rides)

Folk skal IKKE sende deres halte dyr videre i systemet, selskabshest, hygge hest eller kald det hva du vil... 9 ud af 10 står på Hjallerup som "Lovende springhest" inden for få år!

Så tag jeg for f*anden sammen, og lad jeres dyr få fred!

Den største kærlighed vi viser vores dyr, er at give dem fred når tid er.

til trådstarter: hvad er der også lige gået galt, siden du ikke vil se papirer fra dyrlægen inden du køber den??

• #11   11. feb 2011 der er såmænd det galt at sælger fortæller mig hesten bare er blevet undersøgt og har fået diagnosen kodeledsbetændelse, og ikke vil blive ridehest igen... og det var jeg da indforstået med, da hun bare skulle være hyggehest hos mig, og måske have et par føl, hvis hun blev i bedring...desuden sku de give mig lov til at få oplysningerne af dyrlægen, og det gav de mig først den dag de kom med hende.. og papirene sku jo sendes... og modtog dem først i dag. de gange jeg havde ringet for at tale med dyrlægen selv, var han ikke til stede, og jeg kunne kun tale med sekretæren, og hun ku ikke se hvad det forskellige betød, så der var jeg lige vidt. synes de var meget kolde, og ligeglade da de kom med hende. men det har der jo så været en forklarlig grund til... desværre

• #12   11. feb 2011 skal lige siges, jeg talte med dyrlægen i 2 min.. 20 minutter inden de kom med hende.. og der sagde han kun hun havde fået foretaget bøjeprøver, hvor hun viste halthed på begge forben... andet sagde han ikke rigtig....

• #13   11. feb 2011 Tjek evt. om du har retshjælp i din indbosforsikring, jeg ville ringe til en advokat og aftale et møde, vise købskontrakt samt alle papire du har på hesten, fortæl det som du har oplevet det.
    Tror desværre ikke der er andet og gøre i disse tilfælde. - Ifølge købeloven er du i din ret til at aflevere hesten tilbage da de ikke har videre givet de korekte oplysninger om ponyen mm. - Det kræver dog at du har bevis på dette.

trist at der er nogle mennesker i denne verden der vil udsætte andre og ikke mindst en syg pony for disse sindsyge lidelser.

Håber virkelig at der kommer styr på dette for både dig og den stakkels pony! - Held og lykke herfra..

• #14   11. feb 2011 hmm..som jeg kan forstå det så har du fået hesten og har ikke betalt noget for den???
    hvis det er tilfældet så har du "kun" aflivningen i klemme og viser det sig at du ikke kan få tidligere ejer til at betale for en aflivning, så laver vi da bare en indsamling her på HG..jeg overfører gerne penge til det...

men bortset fra det, så er det rigtig lusket...øv øv at folk dog ikke har mere moral og etik og tilsyneladende er ligeglade med de dyr de påtager sig ansvaret for... det giver desværre nok ikke dig store chancer for at få dækket en aflivning...

• #15   12. feb 2011 tja.. folk vil jo ikke aflive deres dyr.. Det er MEGET bedre at sælge dem som selvskabs heste, selvom de rent faktisk burde få sprøjten, og få fred.. Men nej.. smiley Sælger har været snu, og kommet af med en hest, hun ikke skal bruge penge på, til en aflivning.. Jeg tænker lidt, hvis hun for den tilbage igen.. mon hun så ikke bare sælger/giver den væk igen.. ??

• #16   12. feb 2011 jeg syntes du skal kæmpe for de betaler den aflivning, og DU får det gjort, så denne hoppe ikke kommer hjem til dem igen og atter engang kommer ud til en som måske ikke ved hvor slemt det står til.

jeg ville bestemt ikke lade dem slippe med bare og læsse burden over på dig med aflivningen.

jeg tror jeg ville prøve kontakte nyt hesteliv eller hestensværn ellers og høre dem til om de kan fortælle dig hvad du kan stille op?

• #17   12. feb 2011 når og hvis hun skal aflives bliver det hos MIG.. Hun forlader ikke mig, det er helt sikkert, for jeg aner ikke hvor hun ender henne, og det vil jeg simpelthen ikke have på min samvittighed. Jeg har forgæves forsøgt at få fat på tidligere ejer ( som formelt stadig er hendes ejer) ift papire og ejercertifikat.
    men desværre uden held. Jeg har nu strikket et brev sammen, og havde tænkt mig at tage en kopi ( til mig selv) og så få sendt det anbefalet. og samtidig ringe til den dyrlæge som har behandlet hende, så snart de åbner på mandag. Og høre hans vurdering af hele sagen.

• #18   12. feb 2011 ups så er du jo mere på den end jeg lige tænkte..så længe de står som ejer af hesten kan du jo ikke aflive den....håber de overdrager hendes papirer til dig, så du kan tage skridtet hvis dyrlægen stadig anbefaler aflivning.. og som sagt vi laver da bare en indsamling..jeg donere gerne smiley

• #19   12. feb 2011 jeg har hendes pas smiley og den der omregistrerings blanket, men da der er en frist på 30 dage, har jeg endnu ikke sendt den ind, og det er vist GODT...

ja, indsamling er måske løsningen, hvis det kommer til at gå helt galt.. håber på at få en ordentlig dialog med hendes tidligere ejer..

• #20   12. feb 2011 ja ring til dyrlægen mandag og hør hans vurdering af den her sag, om han mener de kan tillade sig og bortgive hesten, som jeg forstår de har gjort?

må man spørge hvor du er stødt på denne hest henne??

for jeg tænker da sommetider på de annoncer som bortgives herinde, om der er noget skjult bag det som siger at de ikke selv vil betale for en aflivning, selvom de nok ved det var det mest rigtige og gøre?

• #21   12. feb 2011 jamen jeg faldt over den herinde... jeg fik intet med til hesten, udover en grime, og nu kan jeg se hun sælger et dækken med hestens navn trykt på.. hmm, jeg bliver mere og mere forundret... hvorfor ikke give hesten dækkenet med, når hun er vant til at gå med det.... men nej, tænk hvis man ku få bare LIDT penge .....

• #22   12. feb 2011 føj jeg vil håbe de har en dårlig smag i munden!

jeg vil håbe de bliver hængt op på den aflivning, og kommer til og betale den om det så bliver rettens vej.

snak med nyt hesteliv eller hestensværn om hvad du evt kan gøre?
    -selvfølgelig snak lige med dyrlægen mandag morgen først.

Kommentér på:
skuffet,trist og gal

Annonce