{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

trist tid {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har bare brug for at komme ud med dette, det er nok mest derfor jeg skriver dette emne...

for ca. 1 år siden, i sommers begyndte jeg at få de her tanker med at jeg var tyk osv. det endte ud i at jeg sultede mig selv hver dag i nogle uger. Og tabte mig også men ikke så meget. jeg stoppede mig selv, da jeg var ved at besvime flere gange, og jeg ville selvfølgelig ikke have mine forældre fandt ud af det, hvilket jeg var bange for de ville gøre hvis jeg besvimede... Jeg tror det hele blev udløst af et meget stort nederlag, da min hest ikke ville ride stævner mere, jeg kunne ikke få den ind på banen, det havde været sådan i ca. 1 år på daværende tidspunkt.

efter det havde jeg det faktisk nogenlunde, men så begyndte det desværre at vende igen. det fungerede stadig ikke imellem min hest og mig, og den dag i dag gør det stadig ikke, derfor har jeg valgt at sætte den tilsalg.

jeg begyndte at blive trist hver dag igen, og det resulterede i at jeg begyndte at lave små ridser i mit ene ben. Med tiden blev det bare værre og værre, og jeg begyndte at cutte en del mere, hver dag i perioder. Jeg startede med at cutte for at straffe mig selv, fordi jeg havde spist noget usundt. Men jeg spiste normalt, og spiste mig mæt hver dag.
med tiden begyndte der at opstå andre ting der gjorde at jeg cuttede. Hvis jeg havde fået en dårlig karakter, hvis jeg skændtes med mine forældre (sker ikke ret tit) eller hvis jeg havde gjordt noget dumt. Men også for at få den indre smerte væk.

det er bare blevet værre og værre, og nu er jeg så dybt nede at jeg kan se 'det næste lag'. Og det bliver kun dybere og dybere..
Jeg har altid haft et rigtig godt forhold til mine forældre og især min mor, som nærmest er min veninde. Men jeg ønsker ikke at ødelægge deres liv, bare fordi mit er ødelagt, og jeg vil ikke give dem bekymringer. Jeg har meget overvejet at tage mit egent liv, men jeg ønsker ikke at gøre dem kede af det, så jeg prøver at leve for deres skyld.

jeg har to heste, den ene som jeg har haft i 8 år, og som VIRKELIG bare er Hesten jeg elsker mest på hele denne jord. den anden er den jeg ikke kan få ind på banen. Desværre er min højt elskede hest meget syg, og skal aflives meget snart. Hun er meget en af de grunde til at jeg også stadigvæk er her i dag. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre når hun er død.. Den anden hest som jeg ellers også holder af selvom vores problemer, er desværre slemt halt og skal måske også aflives. Det er virkelig hårdt, jeg har aldrig haft nogle af mine aflivet før.

skolen har nok også noget at sige i alt dette rod.. engang var jeg en meget populær pige, men de seneste år, isolerede jeg mig meget, og det resulterede i at jeg mistede mine gode venner, og aldrig snakkede med nogle i min klasse. Jeg har altid været meget usikker på mig selv, og i flere år sad jeg altid med en stor trøje eller jakke på når jeg var i skole fordi jeg syntes jeg var tyk og grim. desuden har jeg heller aldrig været god fagligt i skolen, i forholdt til min far og mine to mindre søskende der har skoret topkaraktere og altid kommer ud med et godt resultat.
min far har været meget skuffet over mig mange gange, og acceptere ikke noget over 7.

Jeg skal i 10 klasse, hvilkent jeg virkelig frygter meget. Jeg er slet ikke god til at møde nye mennesker, og er bange for at skal ud af de vante vaner. ALLE nye ting bryder jeg mig ikke om, som feks. at handle ind, føler jeg mig usikker, og at køre i bus.

for nogle uger siden var jeg på mystisk vis meget glad igen, og jeg var clean i 7 uger. desværre er jeg ked af det igen, og nu cutter jeg igen hver dag og dybt. Jeg skal snart på ferie og ved slet ikke hvordan jeg skal undgå poolen. mine forældre ved stadig intet i dag. Og jeg kommer nok aldrig til at fortælle det til dem, og håber selvfølgelig ikke de opdager noget.

jeg trængte bare til at komme ud med det.
Tak til jer der kom så langt. Undskyld det blev langt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trist tid
  • #2   18. jun 2016 Enig der, du er NØDT til at tale med nogle om hvordan du har det.

• #3   18. jun 2016 Kan desværre ikke sige at min egen historie er bedre, og kan derfor kun rådgive dig med min egen livserfaring og mine tanker.

Først og fremmest, snak med din mor, i lyder til at have et super godt forhold til hinanden, og hun vil helt sikkert hjælpe og støtte dig 100% se nu hvis hun selv måtte finde ud af det en dag, at du holder sådan noget skjult for hende ville jo gøre hende umådelig ked af det..

Vi har alle forskellige historier, nogle værre end andre, for nogle møder ofte forhindringer i forhold til andre, men det er en selv der må skabe sin historie videre til en "happy ending"

Håber dig al det bedste, mange varme tanker fra mig, og skulle du have brug for det må du gerne sende mig en privat besked, sejt du kommer ud med det!

• #4   18. jun 2016 Kan du ikke tale med din forældre, så få talt med lægen. Tavshedspligt jo før du får hjælp jo bedre. Ærgeligt med dine heste lyder ikke til det er det du har behov for lige nu. Men igen der er en vej ud. Og jo før du finder den jo bedre for dig. For som tiden går, vil du blive mere og mere kreativ for at forhindre folk i at komme ind til dig. Og samtidig skriger du jo på hjælp. Men skjuler det for folk som reelt gerne vil hjælpe.

Så tag en snak med lægen. Og sig du ikke ønsker han/hun siger det vidre til dine forældre før du klar til det.

Rigtig god bedring.

• #5   18. jun 2016 Puha - kram til dig.

Du bliver nød til at snakke med din mor om det her. Du skal have noget hjælp! Du skriver at du ikke vil ødelægge deres liv og give dem bekymringer. Du ødelægger ikke deres liv fordi du har det som du har det - du ødelægger deres liv hvis du vælger at tage dit eget liv.
    Og ja, de bliver nok bekymret for dig når du fortæller dem hvordan du har det - men sådan er det, forældre er skabt til at være bekymret. Det er helt naturligt fordi de elsker dig.
    Men ved at fortælle dem det, kan i finde ud af hvad der skal til for at du kan få det bedre. Jo længere du venter, jo værre kan du risikere at få det.
    Måske du også skal have noget professionelt hjælp.

Hvis du ikke kan få det sagt til din mor, så prøv at ring til livslinien, du er annonym når du ringer 70 201 201. Man kan også vælge at skrive til dem hvis man ikke vil ringe www.livslinien.dk

Evt er der også www.bornetelefonen.dk

Jeg håber inderligt at du får det sagt til nogen, om det så er livslinien, børnetelefonen, din mor eller en lærer. Du skal have noget hjælp, det er ikke okay at have de tanker helt for sig selv, det fortjener ingen.

Held og lykke med det hele - husk på at der altid er hårde perioder i livet man må igennem, og du er langt fra den eneste.

• #6   18. jun 2016 Og super godt at du skriver din historie herinde, det er det første skridt mod at noget hjælp smiley

• #8   18. jun 2016 Som de andre siger, snak med nogle om det... En ven, din mor, din far, eller skolesygplegersken! Der er bare så vigtigt at få det ud til nogle som kan hjælpe, og hvis drikke selv kan sige det, så få nogle andre til at sige det...

Ved det er lidt grænseoverskridende men du kan starte samtalen med at vise dit cuttede ben, og så begynde at tale.

Har selv haft detaljer som du går og tumler med, og det der holder mig oppe er mine venner og familie som elsker mig, og da mine veninder fandt ud af det, blev vores bånd så meget stærkere! Så kom ud med det!! Og hvis du har brug for nogen at snakke med, skal du bare skrive! Kan holde til det meste og det kommer ikke videre til nogen, uden at du ønsker det! Vil gerne hjælpe dig!

Jeg håber du snart kommer på rette kurs!;*

• #9   18. jun 2016 Hvis du ikke vil ødelægge dine forældres liv, så lad for guds skyld være med at overveje at tage dit eget liv! Det er om noget det eneste der kan smadre deres liv fuldkommen!

Jeg er enig med de andre, du er simpelthen nødt til at snakke med en, du kan stole på. Om det så er din lærer, din mor, din mormor, en anden voksen, børnetelefonen.. Men du er nødt til at få fat på en, der kan hjælpe dig!

• #10   18. jun 2016 Jeg er enig med de andre, du bliver nød til at snakke med nogle.

Min bedste ven døde for 3 år siden og jeg blev banket fuldstændig tilbage, jeg har altid været meget social, jeg isolerede mig fuldstændig. Min gennemsnit gik fra 6,8 til 2,3 på 4 måneder. Det eneste der holdt mig oppe var hesten, som så også blev aflivet.

Min mor vidste godt jeg var meget ked af det, men nok ikke så meget. Jeg havde også nogle meget dystre tanker. I dag ville jeg ØNSKE jeg havde snakket med nogle om de ting og om hvordan jeg havde. Der var ingen der vidste hvordan jeg havde det, jeg blev bare til hende der ikke "gad" være sammen med nogle og ikke gad lave noget i timerne.

Kan du ikke måske skrive et brev til din mor, hvis du ikke kan lide at konfronterer hende med ansigt til ansigt? Ellers så findes der hjemmesider eller som Fünke også nævner, noget som børnetelefonen.
    Man bør virkelig ikke gå rundt at havde det sådan, det fortjener du helt sikkert ikke.

Kommentér på:
trist tid

Annonce