Skuffet over julegaver? {{forumTopicSubject}}
Er ærgerlig talt lidt irriteret over alle dem som har lavet emner her på det sidste om gaver, og om hvor skuffede de er over det de havde fået..
Synes virkelig ikke man kan være det bekendt at ens humør skal ødelægges fuldstændig, bare fordi man ikke fik det man ville have?
Jeg havde ønsket mig en iphone 5 og en springsadel, men det havde mine forældre ikke råd til.
fordi jeg også fik hest i år, hvor de gav omkring 16.000 for at jeg kunne få råd til ham og en ny sadel.. og så har der været noget med hans vaccine, så den skulle lige startes forfra og det skulle vi også betale, og så har jeg næsten lige fået ny ridehjelm til 700,- + jeg har 3 andre søskende, hvor min storebror er konkurrence svømmer, som koster lige så meget som jeg giver om året for at have hest, min lillebror svømmer og går til fodbold og min lillesøster går til ridning, svømning og gymnastik.
Så mine forældre har ikke vildt mange penge, men alligevel vil de gøre alt for os og prøve så meget som de nu kan! :')
Selvom jeg ikke fik en iphone 5 eller en springsadel, så kan jeg da stadig godt lide mine gaver!
Der er ikke en gave som skal byttes!
Så synes altså man skal være tilfreds med det man har fået, eller bare lade vær med at få noget, så let er det.
Ja undskyld, men bliver virkelig irriteret over at der er så mange som klager over at de har haft en nederen jul, bare fordi de ikke fik det de ville have!
Julen handler da for guds skyld ikke kun om gaver, men det at man er sammen med familien!
- Undskylder hvis det lyder lidt hårdt skrevet, men måtte altså bare ud med det.
Men som sagt så havde jeg en dejlig jul, med nogle gode gaver og en masse dejlige mennesker!
Var dog lidt trist da aftenen var slut, da dette var min tolvte jul uden min moster..
Hun døde da jeg var 3 og hun blev kun 29...:-(
Selvom der er mange ting jeg ikke kan huske fra min barndom, så glemmer jeg aldrig tiden jeg tilbragte med hende!
Hun kom næsten hverdag og besøgte mig, og hjalp mig altid med at pakke gaver op til fødselsdag eller jul, og kunne altid få mig i bedre humør...:')
Savner hende utrolig meget, og ville gøre alt for at få hende tilbage eller bare kunne se hende en gang til!
Ville give mit eget liv for at kunne se hende igen..
jan 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 280
Min datter på 5 år fik mange ting som hun bestemt ikke havde ønsket men hun var ellevild med alle hendes gaver! Ikke noget som helst brok fra hende og så sidder der 16 årigs tøser herinde og brokker sig! Pinligt for dem!
jun 2011
Følger: 99 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 335 Svar: 636
maj 2010
Følger: 56 Følgere: 55 Emner: 19 Svar: 116
Jeg har heller ikke en eneste gave jeg skal bytte. Og jeg havde da slet ikke regnet med at få det jeg nu fik. det at få en undervisnings time af en virkelig dygtig berider (Underviser det engelske Landshold) havde jeg da aldrig drømt om at få!!
jun 2011
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1368 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.478
Er godt nok os træt af at høre utaknemlige børn der ikke er tilfreds med det de har fået!
Jeg er glad for mine gaver, selv om jeg måske ikke fik ALT hvad jeg ønskede mig, men fik mere til! og det er jeg sku glad for!
I min familie har vi et budget på 150-200 kr. for det er ikke alle der har råd til at give for over det, og man ka sk* godt få nogle gode gaver selvom de ikke koster 1000 kr! Vær glad for det i har!
Julen er ikk kun gaver, julen er også at bruge tid med familien, den gode mad, glæden.. gaverne er ikke alt!
TS - Det gør mig ondt med din moster, men husk de gode minder, de kan hjælpe på humøret.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Men jeg synes heller ikke man kan tillade sig at være skuffet. JEg selv er glad for mine, selvom jeg synes det er lidt trist, at så mange er madrelaterede. Men sådan er det jo at blive ældre. Jeg kan jo lige så godt ønske mig de ting jeg skal bruge i stedet for at købe og være i tvivl selv. Der ligger jo en tanke bag alle de ting jeg har fået som er madrelaterede. Den tanke er jeg glad for.
Jeg skal dog bytte et par gaver. Men det er simpelthen fordi jeg ikke har brug for to vægte og to ens kogebøger. Og så er jeg lidt i tvivl om, om jeg nogensinde får brugt alle 4 forskellige kogebøger.
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Er glad for jeg er opdraget i en familie hvor at julen er om hygge og glæde, sammenvær og hygge frem for at give gaver til flere hundrede kroner
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Fik godt nok ikke nogle dyre gaver, pga det har været et hårdt år i firmaet.
Men fik næste alt hvad jeg ønskede mig, og nogle gaver hvor man får WOW factor Det viste jeg ikke jeg ønskede mig, men elsker det
Jo det da hygge med gaver men syntes også at hygge med familien er fantaktisk og det er det der vigtigst Syntes jeg
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Ja jeg syntes også det er ærgeligt at det kun er min nevø på 2 som får gaver hos os, men det har vi valgt da vi ikke har råd lige for tiden nogen af os til at give gaver så derfor får den lille kun. Men har da fået gaver fra svigerfamilien at min svigermor så vælger igen i år at give mig en creme og er der noget jeg ikke bruger så er det en crem, men jeg er da glad for de gir mig gaver
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Jeg er dog en anelse utilfreds med mine gaver, dog mest fordi folk havde glemt at følge ønskelisten, så jeg er endt med 10 stk trip trap bordskåner, men sikke en masse sjove grin man kan få ud af det til gengæld
Jeg fik trods alt et par nye stævnebukser, måske ikke dem jeg havde ønsket mig, men et par meget bedre og sikkert sidder de pænere på mig end de tiltænkte. = super glade for mine gaver! Og jeg fik min ynglings parfume - hvad mere kan man ønske sig? Total glad!!!!
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 165
Jeg selv havde en rigtig dejlig jul med masser af hygge, god mad pg dejlige gaver, hvoraf der kun er en der skal byttes fordi jeg fik to af den samme??
Håber i andre havde en dejlig jul også ??
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
Tænk på dem, herhjemme i DK, som ikke har råd til at give deres børn gaver - og så brokker vi os over, alle de ting vi får. I forhold til mange børn/teenagere i dagens DK, bliver vi sgu passet i hoved og ende.
Vær lige lidt taknemlige, folkens!
aug 2011
Følger: 492 Følgere: 194 Heste: 3 Emner: 216 Svar: 990
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Det er en skam man ikke kan takle det beder som voksen eller lige der omkring.
Syns måske man skal se sig lidt omkring sig sin familie har de råd til alle de store dyre ting???
Har de ikke det ja men så må man være så voksen at man kan se fornuftig på det som det er
Jeg fik heller ikke en eneste ting jeg hade ønsket mig af den grund , jeg har valgt ikke få gaver syns ikke rigtig vi har råd til det.
Men jeg hade købt mig et par vinterride støvler her inde. Som jeg fik af manden engang i efteråret.
Og en meget stor ting for os vores nabo kom med en kæmpe kurv fuld af gode ting. Så flot af ham
Flytter sku aldrig væk fra ham.
Flytter ham flytter vi ind ved siden af ham , han slipper aldrig fra os.
VH
Annette
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 647
De har aldrig købt en gave til mig, og det er det samme beløb hvert, til jul og fødselsdag.
Selvom jeg ønsker mig penge bliver jeg skuffet, fordi jeg ved, hvad jeg får
Men er glad for alle mine gaver og det som skal byttes er kun fordi, det var forkert størrelse
jun 2011
feb 2010
De er altid de første jeg giver ønsker, og alligelvel siger de, at de ikke får nogle ønsker fra mig..
Derfor er jeg stoppet, med at spørge dem
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Synes, ideen med gaver går lidt af, når man selv bestemmer, hvad man skal have og bliver fornærmet, hvis man ikke får lige det, man har "krævet"...
jun 2008
Følger: 117 Følgere: 128 Heste: 10 Emner: 108 Svar: 831
-undskyld mit sprog...
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
I år var første gang nogenside at min far og jeg holdte jul sammen, bare os to, ingen andre, og jeg er 20, så det var lidt specielt.
Vi er blevet enige om at vi giver gaver til nytår, som vi holder sammen med min storebror og min kæreste. Så der var ingen gaver, overhovedet, igår!
Og ved i hvad, det gjorde mig INTET!! Det at min far og jeg havde juleaften for os selv, og at jeg har min far, som betyder alt i verden for mig, og vi hyggede os med noget god mad og matador til kl 4 i nat, dét var gave nok for mig. ;D
Vi har heller ikke alverden af penge her i huset, så min far får et par sutsko til 40 kr, som jeg pynter med et eller andet, så de bliver virkelig grimme (intern familie joke ), og så finder jeg eller andet mere til ham, det ved jeg dog ikke endnu hvad det skal være.
Men hvor kan man dog bliver harm over alle de snot forkælede tøser (og drenge for den sags skyld), som ikke liiige fik det de ønskede sig, og brokker sig helt vildt!! Så en der havde fået noget til hesten, men fordi det lige manglede et par detaljer i modsætning til det hun havde ønsket sig, så skulle det byttes.
Jeg fik en ridehjelm af min mor i fødselsdags gave, og det var LANGTFRA sådan jeg havde ønsket mig, og jeg kunne aldrig selv finde på at købe sådan en, men jeg stod og manglede en ridehjelm da den gamle er blevet væk (og alligevel skulle skiftes, da jeg et faldet af et par gange med den), men det var jo en sød tanke, og jeg kunne da aldrig drømme om at bytte den, bare fordi det ikke lige var den jeg havde ønsket mig.
Så det siger lidt om hvor utaknemmelige børn/unge i dagens Danmark er! Synes næsten det er skræmende!!
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Jeg fik
Af min søster: en hjemmelavet nøglering, shower gel, en beholder til senseo kaffe og den var fyldt med senseo kaffe
Af min datter på 8 år: et billede har tegnet, et silke tørklæde hun selv har lavet og en kædevedhæng hun selv har lavet
Af mine børn på 17 og 18 år: nada, nix, ingenting
Af min far: penge
Jeg er ikke skuffet, da jul betyder for mig at prøve at have en hyggelig aften med min familie og håbet om at have givet dem gaver de bliver glade for.
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Har virkelig prøvet at vende og dreje den jakke og vest jeg havde fået, men det var bare ikke mig eller bare en anden farve så )o: da jeg vidste de havde kostet en del penge vil jeg hellere have en billigere jakke og jeg så får brugt den end en jeg ikke får brugt, min mor har været sådan lidt bitter både igår og idag, fordi jeg indrømmede det bare ikke vare mig,
Det var tanken der talte og det betød rigtig meget at jeg endelig fik noget jeg havde ønsket med til hesten, men syntes det er rigtig ubehageligt at skulle have så dårlig samvittighed over at have været ærlig. Jeg har slet ikke lyst til at få noget andet istedet for, men ville heller ikke have noget liggende til den pris jeg ikke ville få brugt.
Så nej er hverken sur eller skuffet, men ekstrem ked af jeg ikke kunne lide min gave og ikke kunne få mig selv til at sætte en facade op slet ikke når jeg ca kunne gætte priserne på dem
maj 2012
Følger: 55 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 450
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
jun 2011
Så synes ikke helt du kan side og tillade dig at sige at svømning ikke er dyrt, for når man kommer op og bliver konkurrencesvømmer, bliver det altså meget dyrt!
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
for mig er julen ikke gaver, men godt mad, i samvær med familien.
dec 2010
Følger: 57 Følgere: 46 Heste: 14 Emner: 25 Svar: 201
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Jeg har fx fået en parfume der lugter af gamle damer.. Dem kommer jeg ikke til at bruge.. Så ja, jeg ærges over at ha fået den, og ville egentlig hellere undvære
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
nov 2010
Hvis jeg får parfume, går jeg altid ned i Matas(eller hvor den er fra) og dufter den inden jeg bryder emballagen, så man er sikker på den er god ;-D
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Gaven ender godt nok med at blive byttet da jeg sådan set har trenser nok og det vaqr fordi jeg virkelig havde forælsket mig i den anden
Men ser man bort fra det var det en super hyggelig aften, hvor min kollega (en 19 årig dreng fra romanien) var med så vi var ham mig min mor og min mormor Og gaverne kan jeg bestemt ikke klage over, selvom dagens bedste gave var Preiss less da det var en fantastisk ridetur på ronato hvor alt bare fungerede så det var lidt svært for de andre gaver at leve op til
mar 2005
Hun har desuden købt den i en butik i Odense og jeg bor i Fredericia
nov 2010
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
God jul mennesker
okt 2007
Følger: 348 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.330
Jeg er så glad for mine gaver, lige meget hvad jeg havde fået, hvis der er noget jeg ikke kan bruge, bytter jeg det! Men syntes bare det der med at sidde med familien, er nok i sig selv (måske ikke lige i år, pga, sygdom fra min side af, men det var hyggeligt nok alligevel).
Forstår ikke dem der ikke kan værdsætte det de for!
feb 2010
Men vil ikke lade det gå ud over julen
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Jeg er så gået hen og er blevet så gammel at det er de uventede ting der glæder mig mest, tit ting der slet ikke har kostet noget! I år var de absolut bedste gaver et dejligt billede af vores lille nevø, der helt præcist fanger ham med hans mest frække glimt i øjet, samt en uventet gave fra vores store niecer, med kort vedlagt hvor de takker os for ting vi har hjulpet dem med i år. Da var jeg lige ved at vræle:) Ikke en eneste gave skal byttes, hvilket er ret flot da jeg har fødselsdag kun 9 dage før jul, og derfor ofte får gengangere fra ønskesedlen.
Glædelig jul, husk på hvad den i virkeligheden handler om!
mar 2005
nov 2010
sådan har jeg det tit med mine gaver
jan 2012
Følger: 115 Følgere: 132 Heste: 2 Svar: 546
sys' ikke burde ødelægge folks humør ! - ALLE prøver gøre ALLE glad !!
dog har jeg 3 ting der skal byttes da jeg har dem i forvejen.. altså den ene (pisk) og så har jeg fået 2 bøger som sys' ser MEGET uhyggelig ud ! ( MORD ) og jeg er kun 12..
mar 2005
Freja - Hvem siger jeg har ødelagt giverens humør? Jeg har lært at være skuffet indvendig og smile og sige tak
Lykke - SOm jeg skrev vil jeg hellere undvære..
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Skuffet over julegaver?