{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.712 visninger | Oprettet:

Skuffet over julegaver? {{forumTopicSubject}}

Er ærgerlig talt lidt irriteret over alle dem som har lavet emner her på det sidste om gaver, og om hvor skuffede de er over det de havde fået..
Synes virkelig ikke man kan være det bekendt at ens humør skal ødelægges fuldstændig, bare fordi man ikke fik det man ville have?

Jeg havde ønsket mig en iphone 5 og en springsadel, men det havde mine forældre ikke råd til.

fordi jeg også fik hest i år, hvor de gav omkring 16.000 for at jeg kunne få råd til ham og en ny sadel.. og så har der været noget med hans vaccine, så den skulle lige startes forfra og det skulle vi også betale, og så har jeg næsten lige fået ny ridehjelm til 700,- + jeg har 3 andre søskende, hvor min storebror er konkurrence svømmer, som koster lige så meget som jeg giver om året for at have hest, min lillebror svømmer og går til fodbold og min lillesøster går til ridning, svømning og gymnastik.
Så mine forældre har ikke vildt mange penge, men alligevel vil de gøre alt for os og prøve så meget som de nu kan! :')

Selvom jeg ikke fik en iphone 5 eller en springsadel, så kan jeg da stadig godt lide mine gaver!
Der er ikke en gave som skal byttes!

Så synes altså man skal være tilfreds med det man har fået, eller bare lade vær med at få noget, så let er det.
Ja undskyld, men bliver virkelig irriteret over at der er så mange som klager over at de har haft en nederen jul, bare fordi de ikke fik det de ville have!
Julen handler da for guds skyld ikke kun om gaver, men det at man er sammen med familien!

- Undskylder hvis det lyder lidt hårdt skrevet, men måtte altså bare ud med det. smiley

Men som sagt så havde jeg en dejlig jul, med nogle gode gaver og en masse dejlige mennesker! smiley
Var dog lidt trist da aftenen var slut, da dette var min tolvte jul uden min moster..
Hun døde da jeg var 3 og hun blev kun 29...:-(
Selvom der er mange ting jeg ikke kan huske fra min barndom, så glemmer jeg aldrig tiden jeg tilbragte med hende!
Hun kom næsten hverdag og besøgte mig, og hjalp mig altid med at pakke gaver op til fødselsdag eller jul, og kunne altid få mig i bedre humør...:')
Savner hende utrolig meget, og ville gøre alt for at få hende tilbage eller bare kunne se hende en gang til!
Ville give mit eget liv for at kunne se hende igen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet over julegaver?
  • #1   25. dec 2012 Ja man skal være glad for overhovedet ha fået noget!
    Min datter på 5 år fik mange ting som hun bestemt ikke havde ønsket men hun var ellevild med alle hendes gaver! Ikke noget som helst brok fra hende og så sidder der 16 årigs tøser herinde og brokker sig! Pinligt for dem!

• #2   25. dec 2012 Rikke - Præcis! smiley

• #3   25. dec 2012 Jeg kan ikke være mere enig!! smiley

Jeg har heller ikke en eneste gave jeg skal bytte. Og jeg havde da slet ikke regnet med at få det jeg nu fik. det at få en undervisnings time af en virkelig dygtig berider (Underviser det engelske Landshold) havde jeg da aldrig drømt om at få!! smiley

• #4   25. dec 2012 *HIS* Amanda og Anika - Ej hvor fedt! smiley

• #5   25. dec 2012 Sjovt.. Havde tænkt mig at oprette et lign. emne!
    Er godt nok os træt af at høre utaknemlige børn der ikke er tilfreds med det de har fået!
    Jeg er glad for mine gaver, selv om jeg måske ikke fik ALT hvad jeg ønskede mig, men fik mere til! og det er jeg sku glad for! smiley
    I min familie har vi et budget på 150-200 kr. for det er ikke alle der har råd til at give for over det, og man ka sk* godt få nogle gode gaver selvom de ikke koster 1000 kr! Vær glad for det i har!
    Julen er ikk kun gaver, julen er også at bruge tid med familien, den gode mad, glæden.. gaverne er ikke alt! smiley

TS - Det gør mig ondt med din moster, men husk de gode minder, de kan hjælpe på humøret. smiley

• #6   25. dec 2012 Nu har jeg holdt computer-/hestegallerifri siden i går kl. 13, så jeg er heldigvis sluppet for de emner.
    Men jeg synes heller ikke man kan tillade sig at være skuffet. JEg selv er glad for mine, selvom jeg synes det er lidt trist, at så mange er madrelaterede. Men sådan er det jo at blive ældre. Jeg kan jo lige så godt ønske mig de ting jeg skal bruge i stedet for at købe og være i tvivl selv. Der ligger jo en tanke bag alle de ting jeg har fået som er madrelaterede. Den tanke er jeg glad for.

Jeg skal dog bytte et par gaver. Men det er simpelthen fordi jeg ikke har brug for to vægte og to ens kogebøger. Og så er jeg lidt i tvivl om, om jeg nogensinde får brugt alle 4 forskellige kogebøger.

• #7   25. dec 2012 Lol jeg fik 2 håndklæder, lidt make-up et par vanter og et par sko og jeg er lykkeligt :).

Er glad for jeg er opdraget i en familie hvor at julen er om hygge og glæde, sammenvær og hygge frem for at give gaver til flere hundrede kroner smiley

• #8   25. dec 2012 Elsker mine gaver smiley

Fik godt nok ikke nogle dyre gaver, pga det har været et hårdt år i firmaet.
    Men fik næste alt hvad jeg ønskede mig, og nogle gaver hvor man får WOW factor smiley Det viste jeg ikke jeg ønskede mig, men elsker det smiley

Jo det da hygge med gaver smiley men syntes også at hygge med familien er fantaktisk og det er det der vigtigst smiley Syntes jeg smiley

• #9   25. dec 2012 Nogle er bare snot forkælet.

Ja jeg syntes også det er ærgeligt at det kun er min nevø på 2 som får gaver hos os, men det har vi valgt da vi ikke har råd lige for tiden nogen af os til at give gaver så derfor får den lille kun. Men har da fået gaver fra svigerfamilien at min svigermor så vælger igen i år at give mig en creme og er der noget jeg ikke bruger så er det en crem, men jeg er da glad for de gir mig gaver smiley

• #10   25. dec 2012 Selvfølgelig kan man være skuffet over ikke at få det som man ønskede sig allermest, men man skal bare huske på at det er tanken der tæller og ikke gavens størrelse eller pris.

Jeg er dog en anelse utilfreds med mine gaver, dog mest fordi folk havde glemt at følge ønskelisten, så jeg er endt med 10 stk trip trap bordskåner, men sikke en masse sjove grin man kan få ud af det til gengæld smiley

Jeg fik trods alt et par nye stævnebukser, måske ikke dem jeg havde ønsket mig, men et par meget bedre og sikkert sidder de pænere på mig end de tiltænkte. = super glade for mine gaver! Og jeg fik min ynglings parfume - hvad mere kan man ønske sig? Total glad!!!!

• #11   25. dec 2012 Du har så evigt ret! Der er godt nok mange som brokker sig over deres julegaver! Det er så pinligt og respektløst.. Det handler om at være sammen med familien og ha en dejlig aften?? der er mange der har det værre end os, også i Danmark!
    Jeg selv havde en rigtig dejlig jul med masser af hygge, god mad pg dejlige gaver, hvoraf der kun er en der skal byttes fordi jeg fik to af den samme??
    Håber i andre havde en dejlig jul også ??

• #12   25. dec 2012 Er så enig, synes virkelig det er så utaknemlig som noget kan være!
    Tænk på dem, herhjemme i DK, som ikke har råd til at give deres børn gaver - og så brokker vi os over, alle de ting vi får. I forhold til mange børn/teenagere i dagens DK, bliver vi sgu passet i hoved og ende.
    Vær lige lidt taknemlige, folkens! smiley

• #13   25. dec 2012 jeg er glad for alle gaver jeg har et par støvler hvor jeg pænt spurgte min mor om jeg ik måtte bytte dem til nogle andre da det ik lige var nogle jeg ville få brugt da jeg ik brød mig om ha dem på

• #14   25. dec 2012 Syns også der er meget brok over gaver folk har fået.
    Det er en skam man ikke kan takle det beder som voksen eller lige der omkring.
    Syns måske man skal se sig lidt omkring sig sin familie har de råd til alle de store dyre ting???
    Har de ikke det ja men så må man være så voksen at man kan se fornuftig på det som det er

Jeg fik heller ikke en eneste ting jeg hade ønsket mig af den grund , jeg har valgt ikke få gaver syns ikke rigtig vi har råd til det.

Men jeg hade købt mig et par vinterride støvler her inde. Som jeg fik af manden engang i efteråret.
    Og en meget stor ting for os vores nabo kom med en kæmpe kurv fuld af gode ting. Så flot af ham
    Flytter sku aldrig væk fra ham.
    Flytter ham flytter vi ind ved siden af ham , han slipper aldrig fra os.
    VH
    Annette

• #15   25. dec 2012 Det eneste jeg er skuffet over, det er at mine to fastre giver mig penge.
    De har aldrig købt en gave til mig, og det er det samme beløb hvert, til jul og fødselsdag.
    Selvom jeg ønsker mig penge bliver jeg skuffet, fordi jeg ved, hvad jeg får
    Men er glad for alle mine gaver og det som skal byttes er kun fordi, det var forkert størrelse

• #16   25. dec 2012 Sandra l - Har du prøvet at spørger dem hvorfor de altid giver dig det? smiley

• #17   25. dec 2012 Ja, men de siger det er lettere, fordi de ikke får nogle ønsker.
    De er altid de første jeg giver ønsker, og alligelvel siger de, at de ikke får nogle ønsker fra mig..
    Derfor er jeg stoppet, med at spørge dem

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #18   25. dec 2012 Jeg ønskede mig ikke noget og bad faktisk om ikke at få gaver, men fik alligevel og er super glad for dem. (-:

Synes, ideen med gaver går lidt af, når man selv bestemmer, hvad man skal have og bliver fornærmet, hvis man ikke får lige det, man har "krævet"...

• #20   25. dec 2012 Synes også det er totalt respektløst, ikke at være glad for sine gaver! Der er fandme nogen der slet ikke får noget..

-undskyld mit sprog...

• #21   25. dec 2012 Synes også det er helt vildt!!

I år var første gang nogenside at min far og jeg holdte jul sammen, bare os to, ingen andre, og jeg er 20, så det var lidt specielt. smiley

Vi er blevet enige om at vi giver gaver til nytår, som vi holder sammen med min storebror og min kæreste. Så der var ingen gaver, overhovedet, igår!
    Og ved i hvad, det gjorde mig INTET!! Det at min far og jeg havde juleaften for os selv, og at jeg har min far, som betyder alt i verden for mig, og vi hyggede os med noget god mad og matador til kl 4 i nat, dét var gave nok for mig. ;D

Vi har heller ikke alverden af penge her i huset, så min far får et par sutsko til 40 kr, som jeg pynter med et eller andet, så de bliver virkelig grimme (intern familie joke smiley ), og så finder jeg eller andet mere til ham, det ved jeg dog ikke endnu hvad det skal være. smiley

Men hvor kan man dog bliver harm over alle de snot forkælede tøser (og drenge for den sags skyld), som ikke liiige fik det de ønskede sig, og brokker sig helt vildt!! Så en der havde fået noget til hesten, men fordi det lige manglede et par detaljer i modsætning til det hun havde ønsket sig, så skulle det byttes.

Jeg fik en ridehjelm af min mor i fødselsdags gave, og det var LANGTFRA sådan jeg havde ønsket mig, og jeg kunne aldrig selv finde på at købe sådan en, men jeg stod og manglede en ridehjelm da den gamle er blevet væk (og alligevel skulle skiftes, da jeg et faldet af et par gange med den), men det var jo en sød tanke, og jeg kunne da aldrig drømme om at bytte den, bare fordi det ikke lige var den jeg havde ønsket mig.

Så det siger lidt om hvor utaknemmelige børn/unge i dagens Danmark er! Synes næsten det er skræmende!!

• #22   25. dec 2012 Hos voksne er det endnu værre.

• #23   25. dec 2012 Er det endnu værre hos voksne ?
    Jeg fik
    Af min søster: en hjemmelavet nøglering, shower gel, en beholder til senseo kaffe og den var fyldt med senseo kaffe
    Af min datter på 8 år: et billede har tegnet, et silke tørklæde hun selv har lavet og en kædevedhæng hun selv har lavet
    Af mine børn på 17 og 18 år: nada, nix, ingenting
    Af min far: penge

Jeg er ikke skuffet, da jul betyder for mig at prøve at have en hyggelig aften med min familie og håbet om at have givet dem gaver de bliver glade for. smiley

• #24   25. dec 2012 I min familie giver vi ikke gaver mere, men laver pakkespil og hygger ekstra omkring maden.. Vi danser og synger omkring juletræet.. Vi mangler bestemt ikke penge i familien.. Vi sætter bare i højsæde at være sammen..

• #25   25. dec 2012 Jeg er bestemt ikke skuffet over mine julegaver meget taknemmelig, dog syntes jeg at det gør meget ondt at må sige til ens mor at det man har fået bestemt ikke er ens stil især når de for første gang i mange år endelig har har begivet sig ud i en rideudstyrs butik.

Har virkelig prøvet at vende og dreje den jakke og vest jeg havde fået, men det var bare ikke mig eller bare en anden farve så )o: da jeg vidste de havde kostet en del penge vil jeg hellere have en billigere jakke og jeg så får brugt den end en jeg ikke får brugt, min mor har været sådan lidt bitter både igår og idag, fordi jeg indrømmede det bare ikke vare mig,

Det var tanken der talte og det betød rigtig meget at jeg endelig fik noget jeg havde ønsket med til hesten, men syntes det er rigtig ubehageligt at skulle have så dårlig samvittighed over at have været ærlig. Jeg har slet ikke lyst til at få noget andet istedet for, men ville heller ikke have noget liggende til den pris jeg ikke ville få brugt.

Så nej er hverken sur eller skuffet, men ekstrem ked af jeg ikke kunne lide min gave og ikke kunne få mig selv til at sætte en facade op slet ikke når jeg ca kunne gætte priserne på dem

• #26   25. dec 2012 var ikke skuffet men vil da lige sige svømning ikke koster det meste

• #27   25. dec 2012 Ja, og det kan splitte familier ad.

• #28   25. dec 2012 Team spff - min storebror er konkurrencesvømmer, og der gir mine forældre lige så meget om året, som de giver for at jeg kan have hest!
    Så synes ikke helt du kan side og tillade dig at sige at svømning ikke er dyrt, for når man kommer op og bliver konkurrencesvømmer, bliver det altså meget dyrt!

• #29   25. dec 2012 jeg har fået lidt penge, gavekort og sko. ikke det vilde. men jeg er bestemt ikke skuffet. jeg mangler en gave fra min storebror.

for mig er julen ikke gaver, men godt mad, i samvær med familien.

• #30   25. dec 2012 Jeg fik en masse flotte gaver af min far, men min mor havde sagt hun ikke havde råd til gaver i år, men evigevel fik jeg nogle små ting af hende og det er næsten dem jeg er mest glad for, fordi jeg ved hun har sparet alle sine penge sammen til det smiley

• #31   25. dec 2012 Hvorfor må man ikke ærges over gaver?

Jeg har fx fået en parfume der lugter af gamle damer.. Dem kommer jeg ikke til at bruge.. Så ja, jeg ærges over at ha fået den, og ville egentlig hellere undvære

• #32   25. dec 2012 Jeg er utroligt glad for alle mine fine gaver - nogle af dem havde jeg slet ikke forestillet mig jeg kunne ønske mig, men de er bare så fine allesammen smiley

• #33   25. dec 2012 Beltane - Kunne den ikke byttes så? Det er da at folk gider bruge tid, tanker og penge på én, der er utroligt rart smiley

Hvis jeg får parfume, går jeg altid ned i Matas(eller hvor den er fra) og dufter den inden jeg bryder emballagen, så man er sikker på den er god ;-D

• #34   25. dec 2012 Vil da gerne indrømme at jeg kom til at vise lidt for meget skuffelse ved en trense jeg fik da jeg havde ønsket mig en model og den jeg fik var en anden, men men har så i dag haft førnøjelsen af at sige pænt undskyld til giveren af gaven da jeg i bagklogskabens lys jo godt kunne se at det var i bedste mening og det var den trense de havde givet i butiken da giveren havde spurgt efter det jeg havde skrevet på ønske sedlen smiley
    Gaven ender godt nok med at blive byttet da jeg sådan set har trenser nok og det vaqr fordi jeg virkelig havde forælsket mig i den anden smiley

Men ser man bort fra det var det en super hyggelig aften, hvor min kollega (en 19 årig dreng fra romanien) var med så vi var ham mig min mor og min mormor smiley Og gaverne kan jeg bestemt ikke klage over, selvom dagens bedste gave var Preiss less da det var en fantastisk ridetur på ronato hvor alt bare fungerede smiley så det var lidt svært for de andre gaver at leve op til smiley

• #35   25. dec 2012 Nej den kan ikke byttes, og jeg ville heller ikke vide hvad jeg skulle bytte den til.. Det var fra kærestens farmor, som jeg egentlig slet ikke er på gave med..

Hun har desuden købt den i en butik i Odense og jeg bor i Fredericia

• #36   25. dec 2012 Det er da alligevel sødt af hende..

• #39   25. dec 2012 Enig.. Jeg er så glad for mine gaver, som min familie og venner har brugt tid på at købe til mig. Mange af tingene har jeg slet ikke nævnt, at jeg gerne ville have - alligevel fandt de dem :). For mig er mine egne gaver ikke det vigtigste - jeg elsker især at se mine forældres reaktioner, på de ting jeg giver dem. De bliver altid så overraskede og glade, hvilket egentlig betyder mest for mig. De gør så meget for mig i hverdagen. Så, til jul og til fødselsdag gør jeg alt hvad jeg kan, for at forkæle dem :). En gang i mellem også i hverdagen, hvis jeg har råd..

• #40   25. dec 2012 Har da fået nogle ting som ikke stod på ønskelisten, og ville da også gerne have haft noget andet, ´men er blevet så glad for det jeg har fået! Ingen brok herfra. Faktisk var den bedste gave jeg fik, noget som jeg ikke engang havde ønsket mig" o.O Elsker bare min familie! smiley

• #41   25. dec 2012 Har fået de dejligste gaver i år - og mange endda, og dyre - og jeg er taknemmelig, fordi jeg har nemlig fået af vide at fordi jeg er blevet 18 (er snart 19) så får jeg nok ikke så mange gaver, men det gjorde jeg sgu alligevel! mangler dog nogle! smiley hihi.
    God jul mennesker smiley

• #42   25. dec 2012 jeg fik ikke hvad jeg havde ønsket mig. tvært i mord bedre ;D

Jeg er så glad for mine gaver, lige meget hvad jeg havde fået, hvis der er noget jeg ikke kan bruge, bytter jeg det! Men syntes bare det der med at sidde med familien, er nok i sig selv (måske ikke lige i år, pga, sygdom fra min side af, men det var hyggeligt nok alligevel). smiley

Forstår ikke dem der ikke kan værdsætte det de for!

• #43   25. dec 2012 Men det var en god jul selvom jeg vidste hvad jeg fik
    Men vil ikke lade det gå ud over julen smiley

• #44   25. dec 2012 Har det bedst når jeg ved hvad jeg får! haha smiley

• #45   25. dec 2012 Tja... Jeg er nogen gange ved at falde bagover af forbløffelse over de beløb folk giver hinanden gaver for. Flere 1000 kr. Her i huset er vi fælles om at spare op til så dyre ting over lang tid. Gaver holdes i et langt mindre budget.

Jeg er så gået hen og er blevet så gammel at det er de uventede ting der glæder mig mest, tit ting der slet ikke har kostet noget! I år var de absolut bedste gaver et dejligt billede af vores lille nevø, der helt præcist fanger ham med hans mest frække glimt i øjet, samt en uventet gave fra vores store niecer, med kort vedlagt hvor de takker os for ting vi har hjulpet dem med i år. Da var jeg lige ved at vræle:) Ikke en eneste gave skal byttes, hvilket er ret flot da jeg har fødselsdag kun 9 dage før jul, og derfor ofte får gengangere fra ønskesedlen.

Glædelig jul, husk på hvad den i virkeligheden handler om!

• #46   25. dec 2012 Sofie - Ja det er det da, men derfor kan jeg da godt være skuffet over at få noget jeg ikke kan bruge, det betyder ikke at jeg ikke er taknemlig over det smiley

• #47   25. dec 2012 Tja.. Hvem har ikke prøvet at få et stykke, som måske ikke lige er én når man ser det i butikken... men når det er fra en speciel person, betyder det bare noget for en, og så bliver det flot smiley
    sådan har jeg det tit med mine gaver smiley

• #48   25. dec 2012 er enig !
    sys' ikke burde ødelægge folks humør ! - ALLE prøver gøre ALLE glad !!
    dog har jeg 3 ting der skal byttes da jeg har dem i forvejen.. altså den ene (pisk) og så har jeg fået 2 bøger som sys' ser MEGET uhyggelig ud ! ( MORD ) og jeg er kun 12..

• #50   26. dec 2012 Sofie - nu er en deo ikke særlig speciel, plus det ikke er fra min farmor, men fra kærestens, altså ikke en speciel person for mig smiley

Freja - Hvem siger jeg har ødelagt giverens humør? Jeg har lært at være skuffet indvendig og smile og sige tak smiley

Lykke - SOm jeg skrev vil jeg hellere undvære..

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #52   26. dec 2012 Ja, det er virkelig i julen, man mærker, hvem der mangler. smiley

Kommentér på:
Skuffet over julegaver?

Annonce