{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne nervøsitet - nerverne i ro
  • #1   8. dec 2010 Det går over med alderen .-)

Jo mere du arbejder med det du er bange for, jo letter bliver det.

• #2   8. dec 2010 øvelse, øvelse, øvelse ! smiley

• #3   8. dec 2010 da jeg skulle på jagt
    fik jeg lov til at ride på en af de marker som vi skulle ride på
    det killede lidt i maven da jeg fik lov og ride der ind og det tog hele den nervøsitet der var

• #4   8. dec 2010 anden gang jeg red hvor man kunne vinde noget

• #5   8. dec 2010 Jeg har det problem når jeg skal ride dressur:(
    Har ingen problemer på opvarmningsbanen, der kan jeg få min hest til at gå perfekt, i det øjeblik jeg træder ind på banen ryger mit hjerte op i halsen og det eneste jeg tænker på er hvilken gangart jeg skal ride, og hvor jeg skal ride hen, så det ender altid med en hest som ikk er taktfast, og hovedet højt og meget spændt pga mig:(

• #6   8. dec 2010 koncentrer dig mere om det du skal - nemlig at ride.. Fokuser 100 % på din opvarmning, og rid ligedan når du kommer ind på banen. Så glemmer du alt andet omkring dig...
    Hvis det er dressur kan du også forberede dig godt hjemmefra ved at gå programmets øvelser igennem igen og igen så du ved nøjagtigt hvordan du vil ride, og så fokusere på det når du kommer på banen. smiley

• #7   8. dec 2010 Julie, hvad vil du så råde mig til:)
    Bar min ridelærer beder mig ride programmet for hende hjemme til træning går jeg kold.. og kan altid mine programmer 100%

• #9   8. dec 2010 jeg siger det igen; øvelse, øvelse, øvelse! smiley

jeg har aldrig været så nervøs som da jeg skulle starte mit første stævne! var helt tør i munden og tror dårligt jeg trak vejret!!!! smiley
    efter at ha startet en del (uden at der er overdrevet mange) stævner er jeg mere 'spændt' i det smiley (på den goe måde!! :P)
    kunne mærke det samme til eksamnerne i 3g - jeg var heller ikke nær så nervøs som i folkeren og 1. og 2.g smiley

men eller så bare sørg for go forberedelse så du ka dine ting på rygraden - så du ikke bliver i tvitl om hvad du kan ... smiley og så se om du ka lukke alle andre ting ude når du rider dit program (som du vel også gør når du rider (koncentreret)) ... jeg ka aldrig huske hva musik osv der blev spillet når jeg kommer ud af 'ringen' fordi jeg har haft mit fokus et andet sted smiley

• #10   8. dec 2010 Maria C: jeg har haft det som dig engang og det er virkelig ikke sjovt, men jeg gjorde det at jeg selvf, red programmet en eller to gange før jeg skulle vise det for min ridelærer, men ellers kan du gøre det at du ikke læser dit program mere end aller højestnødvendigt, selvf skal du kunne programmet men du behøver heller ikke mere end det, det hjalp mig rigtig meget fordi der så forsvandt en del af forventingerne. Men du kan også prøve at lytte til en bestemt sang hver gang du træner og så på den måde lærer programet...

Pernille H:
    det er meget forskelligt hvad der hjælper fra person til person men her er lige et par af de ting du kan gøre.

*Lad være med at over træne programmet, så sætter du ikke for høje forventninger til dig selv

*spis noget lige inden du skal på banen, det skal ikke være noget der ligger tungt men bare sådan så maven har noget at arbejde med

*Sæt musik i ørerne så du har fokus på hesten og ikke hvad der sker omkring dig og så tag musikken ud igen npr du rider på banen.

*Lad være med at gøre dig forhåbninger om noget som helst, men sats i stædet på en sidste plads, det gør ofte resultatet bedre

*tel til to og tag dybe indåndinger

*prøv at forestille dig at alle tilskuerne er elefanter eller noget andet i den stil, jeg selv forestiller mig altid at de er flodheste med elefant hoveder, ved det lyder sygt men det hjælper for så retter man fokus på det og ikke på hvad man laver når man sider på hesten og det giver et bedre resultat.

HVIS INGEN AF DISSE TING JÆLPER KAN MAN KØBE ET PRODUKT PÅ APOTEKET DER HEDDER BLOMSTEROLIE, DET TAGER NERVØSITETEN OG ER FORHOLDSVIST USKADELIGT HVIS MAN IKKE ER ALERGISK OVER FOR NOGLE AF DE TING DER ER DERI. MEN LAD VÆRE MED AT GØRE DET HVIS IKKE DU ER SIKKER PÅ AT DET ER SIDSTE LØSNING FOR DET SMAGER AF H TIL OG KAN GØRE EN MEGET DVASK smiley

• #11   8. dec 2010 Ann har ingen anelse overhovedet, kan aldrig huske hvad der sker i mit hoved når jeg er færdig, ved bar at det eneste jeg kan er at ride gangarterne rigtigt og ride den rigtige vej, resten husker jeg ikk:S

• #12   8. dec 2010 heidi c. problemet er ikk så meget det med programmet, for behøver ikk læse det andet end få gange så kan jeg det, så læser sjældent på det, har prøvet både at terpe det og kun lige gøre det så jeg kunne det:(

• #13   8. dec 2010 Tag nogle dybe indåndninger og tænk " det skal nok gå ". Jeg bruger mottoet: "vi gør vores bedste, bedre kan det ikke gøres"..

Nu bliver jeg ikke SÅ nervøs, mere spændt smiley

• #14   8. dec 2010 Jeg kan varmt anbefale at starte i en pr SuperBike løb...
    Så kan jeg med 100% sikkerhed sige dig du har styr på dig selv bagefter.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19313&ipc=70284

• #15   8. dec 2010 Noget mental træning hjælper mig smiley

• #16   9. dec 2010 Maria C - så brug nogle af de andre råd jeg har skrævet til dig (:

Kommentér på:
Stævne nervøsitet - nerverne i ro

Annonce