1.190 visninger
|
Oprettet:
Stævne nervøsitet - nerverne i ro {{forumTopicSubject}}
Ja, hvordan pokker skal man få det? puuuha, er simpelthen altid så nervøs. Er så bange for at spolere det hele fordi jeg ikke kan sidde stille og roligt på hende..
Hvad gør I ? Kom frisk med gode råd!
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 42 Heste: 16 Emner: 27 Svar: 379
Jo mere du arbejder med det du er bange for, jo letter bliver det.
maj 2007
Følger: 91 Følgere: 87 Heste: 8 Emner: 22 Svar: 231
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
fik jeg lov til at ride på en af de marker som vi skulle ride på
det killede lidt i maven da jeg fik lov og ride der ind og det tog hele den nervøsitet der var
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Har ingen problemer på opvarmningsbanen, der kan jeg få min hest til at gå perfekt, i det øjeblik jeg træder ind på banen ryger mit hjerte op i halsen og det eneste jeg tænker på er hvilken gangart jeg skal ride, og hvor jeg skal ride hen, så det ender altid med en hest som ikk er taktfast, og hovedet højt og meget spændt pga mig:(
jan 2005
Følger: 85 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 76 Svar: 1.082
Hvis det er dressur kan du også forberede dig godt hjemmefra ved at gå programmets øvelser igennem igen og igen så du ved nøjagtigt hvordan du vil ride, og så fokusere på det når du kommer på banen.
mar 2008
Bar min ridelærer beder mig ride programmet for hende hjemme til træning går jeg kold.. og kan altid mine programmer 100%
maj 2007
Følger: 91 Følgere: 87 Heste: 8 Emner: 22 Svar: 231
jeg har aldrig været så nervøs som da jeg skulle starte mit første stævne! var helt tør i munden og tror dårligt jeg trak vejret!!!!
efter at ha startet en del (uden at der er overdrevet mange) stævner er jeg mere 'spændt' i det (på den goe måde!! :P)
kunne mærke det samme til eksamnerne i 3g - jeg var heller ikke nær så nervøs som i folkeren og 1. og 2.g
men eller så bare sørg for go forberedelse så du ka dine ting på rygraden - så du ikke bliver i tvitl om hvad du kan ... og så se om du ka lukke alle andre ting ude når du rider dit program (som du vel også gør når du rider (koncentreret)) ... jeg ka aldrig huske hva musik osv der blev spillet når jeg kommer ud af 'ringen' fordi jeg har haft mit fokus et andet sted
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
Pernille H:
det er meget forskelligt hvad der hjælper fra person til person men her er lige et par af de ting du kan gøre.
*Lad være med at over træne programmet, så sætter du ikke for høje forventninger til dig selv
*spis noget lige inden du skal på banen, det skal ikke være noget der ligger tungt men bare sådan så maven har noget at arbejde med
*Sæt musik i ørerne så du har fokus på hesten og ikke hvad der sker omkring dig og så tag musikken ud igen npr du rider på banen.
*Lad være med at gøre dig forhåbninger om noget som helst, men sats i stædet på en sidste plads, det gør ofte resultatet bedre
*tel til to og tag dybe indåndinger
*prøv at forestille dig at alle tilskuerne er elefanter eller noget andet i den stil, jeg selv forestiller mig altid at de er flodheste med elefant hoveder, ved det lyder sygt men det hjælper for så retter man fokus på det og ikke på hvad man laver når man sider på hesten og det giver et bedre resultat.
HVIS INGEN AF DISSE TING JÆLPER KAN MAN KØBE ET PRODUKT PÅ APOTEKET DER HEDDER BLOMSTEROLIE, DET TAGER NERVØSITETEN OG ER FORHOLDSVIST USKADELIGT HVIS MAN IKKE ER ALERGISK OVER FOR NOGLE AF DE TING DER ER DERI. MEN LAD VÆRE MED AT GØRE DET HVIS IKKE DU ER SIKKER PÅ AT DET ER SIDSTE LØSNING FOR DET SMAGER AF H TIL OG KAN GØRE EN MEGET DVASK
mar 2008
mar 2008
aug 2009
Følger: 124 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 164 Svar: 594
Nu bliver jeg ikke SÅ nervøs, mere spændt
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 42 Heste: 16 Emner: 27 Svar: 379
Så kan jeg med 100% sikkerhed sige dig du har styr på dig selv bagefter.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19313&ipc=70284
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 35
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
Stævne nervøsitet - nerverne i ro