{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

hjælp mig!!!! stævne nervøsitet.. {{forumTopicSubject}}

hej jeg skal til mit første spring stævne på søndag 22/9. og det er også min hest første spring stævne. og jeg er så nevøs, og bange for at min pony ikke ville springe over dem hvad skal jeg gøre for at få den over uanset hvad der sker. håber at i har nogle gode tips

ps. ingen nekative kommentar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp mig!!!! stævne nervøsitet..
  • #1   20. sep 2013 Sigende overskrift.

Springer hesten ikke, er det din fejl 99% af gangene.
    Så tænk hele tiden at den kommer over! smiley

• #2   20. sep 2013 Bare vær rolig og slap af...det skal nok gå smiley Jeg har ikke selv prøvet det kun dressur smiley

• #3   20. sep 2013 Så din hest skal bare over uanset hvad?
    Altså først og fremmest, så er der jo ingen som DØR af, ikke at vinde, eller at rive ned. Når det er det FØRSTE stævne for din hest, så må du medregne at der kommer til at være rigtig mange elementer, som vil kunne skræmme den. Det bedste du kan gøre er selv at slappe af, og lade være med at have alt for høje forventninger. Dit mål skal ikke være at vinde, det skal være at i får en god oplevelse ud af det, så din hest vænner sig til situationen og derefter kan i fokuserer på, hvor godt i klarer den.

• #4   20. sep 2013 Hvis den springer der hjemme skal den også nok springe til stævne, hvis ellers du erfdig selv smiley

• #5   20. sep 2013 nej jeg vil ikke vinde og det forlanger jeg heler ikke af ham. det eneste jeg forlanger af ham er at han helst ikke skal smide mig af. jeg vil self. ikke presse min pony til at springe højre end han kan klare.

• #6   20. sep 2013 tak for de gode tips. jeg ville gøre mit bedste til stævnet. men jeg deltager kun for sjovt.

• #7   20. sep 2013 Lad være med at tænke på tid eller noget andet stressende og rid en stille og rolig runde som hvis det var der hjemme? gå efter at få en god oplevelse ud af jeres første stævne smiley

• #8   20. sep 2013 Bare tænk; "Vi kommer over!", og tro på det. Hvis han stopper ved et spring 3 gange, så bed om lov til at springe det, indtil I kommer over. Evt. få dem til at sætte springet lidt ned.
    Det er 100% forståeligt, hvis han er utryg ved omgivelserne, så prøv at gøre det så nemt for ham som muligt. Prøv at rid præcis som du plejer - Altså ikke stresse dig selv, føle dig presset, nervøs, m.m. Det går udover ham, og så vil han nok ikke blive glad for at tage til stævner. Prøv at ride så meget som du plejer, som muligt. Desto mere tryg og hjemmevant, du føler dig, desto mere afslappet vil han være.
    Men husk! Hvis han ikke springer, så bare snak beroligende til ham, og prøv igen. Evt. bed dem, som skrevet, om at prøve igen efter 3 stop, muligvis med lavere spring.
    - Føl en ro over springene og tro på det, og ham. Så får I nemmere ved at få en god tur. smiley

• #9   20. sep 2013 Ponyen skal bare starte med en god oplevelse fra springstævnet:) For den en god oplevelse hver gang springer den 99 % af gangene smiley - det gjorde min pony i hvert fald smiley Stopper den så tænk på, at det er dens første stævne, smil og kom igen en gang til smiley
    Ingen af jer vil gerne have en dårlig oplevelse med første stævne smiley

Kommentér på:
hjælp mig!!!! stævne nervøsitet..

Annonce