{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Uni og hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står i den situation at jeg låner en skøn hest på ubestemt tid, men har fået overvejelser om at købe ham.
Men jeg starter i 3.g efter sommerferien og næste år flytter jeg hjemme fra og starter forhåbentlig på KBH uni.
Mit spørgsmål er: Har man tid til hest og gå på uni på samme tid? Har I nogle erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uni og hest?
  • #1   29. jul 2010 kigger lige med smiley har nemlig tænkt det samme, men jeg tænker mere; hvordan har man dog RÅD ? smiley

• #2   29. jul 2010 Hvis du har lånt den, og har haft den længe, så vent til du er sikker. Det ville da være for trist at fortryde..

• #3   29. jul 2010 Jeg går på aalborg universitet og starter snart tredje år. De svære ting er tid og økonomi. Der vil være perioder hvor du ikke når ud til hesten og tider hvor det økonomisk strammer til. Vil man, så kan man. Specielt med lidt hjælp fra forældrene, men du får det svært i kbh området.

Jeg har to heste opstaldet 15 min væk med ud- og indlukningsvagter, budgeterer med 1300 pr hest pr måned med alt og arbejder en time alle hverdage ud over skole, projektarbejde og forberedelse.

• #4   29. jul 2010 Du vil sandsynligvis komme til at betale mere for at bo og leve, mere i opstaldning og skulle rejse længere end mig, men for mig er det uvirderligt at have noget andet end skole, om ikke andet en times tid hver dag.

• #6   29. jul 2010 Jeg kan godt se det med at have noget andet ved siden af. Ridning er en stor del at det at være mig, og nu er jeg jo også blevet så glad for hesten. Som nok bliver solgt til anden side hvis jeg afleverer ham tilbage om et år. Jeg er i er kæmpe dilemma, men har heldigvis tid til at tænke.
    Jeg har heldigvis forældre der meget gerne vil støtte mig økonomisk, men jeg vil jo ikke være afhængig af dem resten af mit liv. ?

• #7   29. jul 2010 Jep! Jeg har de sidste to år haft fast nattevagt (7 nætter arbejde, 7 nætter fri osv), gåer fuldtid på et internationalt sundhedsvidenskabligt studie på uni og haft to heste - så det kan sagtens lade sig gøre :-))

• #8   29. jul 2010 Jeg læser også på universitet, og ind i mellem kan det være ekstremt svært at finde tid til hesten ved siden af.
    Jeg vælger dog at se sådan på det, at jeg vil have tid til det, og derfor indimellem nedprioriterer andre ting.
    Mit største problem er i eksamensperioderne og egentlig ikke så meget i hverdagen...
    Mht. økonomi så har jeg heldigvis nogle rigtig søde forældre til at hjælpe plus et weekendarbejde som supplement til SU'en.
    Fra mit synspunkt så er det bestemt ikke umuligt at forene hest og universitet! Du kan alligevel ikke læse hele tiden smiley
    Held og lykke med det hele...

• #9   30. jul 2010 Det kommer an på hvad du læser. Forskellige studier kræver forskelligt af en og nogle har mødepligt og andre har ikke.
    Personligt kunne jeg ikke klare uni og hest på samme tid. Jeg er civilingeniør. Fik først hest igen det sidste år jeg læste, for der har man ingen timer og derfor kan man selv bestemme hvad man vil lave og hvornår smiley

Kommentér på:
Uni og hest?

Annonce