{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Uni og hest {{forumTopicSubject}}

Nu er der så mange der spørger til om man kan kombinere gymnasiet med at ride, så nu vil jeg hører hvad folks erfaringer er med uni og hest.

Jeg regner med at begynde på uni til september, forhåbentligt på medicinstudiet i odense. Jeg har pt 2 heste, som dagligt rides, og har gennem hele min gymnasietid haft 2 heste, dog kun en der blev redet.

Hvis jeg skal til odense ender jeg nok med kun at tage den ene med, og lade den anden gå med føl, under mine forældres vinger. Men bliver jeg i aalborg skal begge heste forhåbentlig rides.

Kan dette overhovdet lade sig gøre tidsmæssigt, og hvor hårdt synes i det har været? Er der tid til arbejde og en smule socialt liv ved siden af? Kom med jeres erfaringer ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uni og hest
  • #1   8. mar 2010 jeg ved det, skal selv starte på uni om 1-2 år og har tænkt på det samme.. altså var til sådan noget åbent hus noget i lørdags på biologi studiet, og der sagde de, at man skal regne med en 40-45 timers lang arbejdesuge..

• #2   8. mar 2010 hov der skulle stå, jeg ved det ikke smiley

• #3   8. mar 2010 det kan lade sig gøre - min veninde have 2 heste mens hun studerede statskunskab i Århus..

Men det er svært og hårdt..

• #4   8. mar 2010 Nu går jeg ikke på universitetet, men læser til fysioterapeut smiley

Jeg kan fint få det til at hænge sammen med 1 hest, skolen, lektier og en smule arbejde.

• #5   8. mar 2010 Hmm, tror det kommer lidt an på studiet samt om man kan bo hos sine forældre, imens man læser. Da jeg læste til civilingeniør i kemi var vi på uni indtil minimum kl. 16 alle dage, enten var der undervisning eller også var der gruppearbejde. Herefter var der som regel minimum et par timers hjemmearbejde hver dag (og mere i weekenden). Op til projektaflevering og eksamen var vi tit på uni til langt ud på aftenen. På 3. semester forsøgte jeg mig med halvpart på en hest 3 dage om ugen, men efter et halvt år måtte jeg indse, at jeg ikke havde tiden til det. MEN jeg gik i klasse med en, som havde den anden halvpart og hende lykkedes det for, men hun boede også hjemme, havde ikke noget job samt havde mulighed for at køre i bil til og fra rideskolen - så det kan lade sig gøre under de rette omstændigheder:)

• #6   8. mar 2010 det største problem er nok økonomien..... og personlig sys jeg ikke der stor forskel på om man rider en eller to....

jeg har fin tid til at have en hest ved siden af statskundskab og et socialt liv også... men man lærer også at planlægge lidt smiley

• #7   8. mar 2010 Maria: Også pga økonomien jeg kun tager en med til fyn, hvis jeg skal derned.

• #8   8. mar 2010 altså hvad jeg ved af medicin her i århus er at nogle siger at 2. semester er hårdt... men ved også at der ofte blir sat lighedstegn mellem arbejdsmængden på statskundsskab og medicin... som sagt læser jeg statskundsskab og i eksamensperioder med ugeeksamener kan det godt være at man ikke når hesten hver dag men ellers kan sagtens have hest ved siden af på et seriøst niveau... jeg har lært at lave ugeplan så jeg har styr på læsningen, ridningen og alle de sociale aftaler - og derudover har jeg også tid til at gå til italiensk på aftenskole og noget japansk selvforsvar/kampsport....

så ja det kan sagtens lade sig gøre,

Kommentér på:
Uni og hest

Annonce