Hvilken hest skal jeg vælge? Hvilken hest skal jeg vælge?
Jeg er sådan kommet i et ret meget luksusproblem, og vil høre hvad i mener, og hvilke argumenter i har for jeres valg.
Men først dilemmaet:
Jeg har 2 heste, den ene er netop erklæret uridelig, og skal nu bruges til avl, i hvert fald i første omgang, kan hun i længden ikke holde til at være foldbums/avlshoppe, så skal hun aflives
Den anden er en 3 års hoppe som jeg skal tilride til foråret.
Desuden har jeg nu en haflinger til låns som min egen. Hun er 7, og jeg har haft hende siden september. Ejeren ser helst jeg rider den så langt tid som muligt, og ser det som en tjeneste for hende. Hun ville også gerne betale opstaldningen, men har desværre ikke råd (Står på hestepension med hal osv.)
I stedet har hun nu tilbudt mig hendes 1 årige fjord/araber blanding som betaling, når hun fylder 3½ år. Kravet er så at hvis jeg rider haflingeren 2½ år mere, så får jeg fjord/araber blandingen i betaling.
Nu sad vi så lige og snakkede om denne løsning, og hun nævner så at jeg også hvis jeg hellere vil, kan få kontrakt på at jeg har haflingeren så længe som jeg vil og altså har den fuldt ud som min egen.
På den ene side så kender jeg jo hafferen og er glad for den, men den bliver jo aldrig rigtig min.
På den anden side så kender jeg ikke åringen, den er rigtig fin og kendte dens mor, og kender dens halvsøster, og den tiltaler mig helt bestemt. Og så bliver den jo min.
Kan i se mit dilemma? Hvad ville i vælge, og til diverse fjordheste og haflinger hadere, så se venligst bort fra hestenes race, jeg ville ikke stå i dilemmaet hvis jeg ikke kunne lide begge racer
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
jun 2010
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 143
Så er det din egen som du kan ride op, og hvis de viser sig det ik li ska være din hest kan du altid sælge med god fortjeneste
mar 2009
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 41 Svar: 68
Ville ønske jeg lige kunne sætte billeder ind af dem begge to.
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
Jamen jeg ved det ikke, jeg er bare lidt lost fordi det kommer så meget bag på mig, hvad du tilbyder.
mar 2009
Skulle der ske noget med Citat, kan Tinne beholde Vinnie (hafferen) som sin egen, lige som hun har det nu, det skal hun slet ikke tænke på.
- Pernica Fofo - Jeg ved godt man aldrig skal sige aldrig, men jeg syntes i bund og grund, Tinne og mig er gode til at få snakket, hvis der opstår nogle problemer. men der er selvfølgelig skrevet kontrakt, og vi har begge læst den igennem flere gange, for at vi skal være tilfredse.
I kan se hestene på www.stald-dalsgaarden.dk de hedder henholdsvis Vinnie Dalsgaard og Citat Dalsgaard
mar 2009
Skulle der ske noget med Citat, kan Tinne beholde Vinnie (hafferen) som sin egen, lige som hun har det nu, det skal hun slet ikke tænke på.
- Pernica Fofo - Jeg ved godt man aldrig skal sige aldrig, men jeg syntes i bund og grund, Tinne og mig er gode til at få snakket, hvis der opstår nogle problemer. men der er selvfølgelig skrevet kontrakt, og vi har begge læst den igennem flere gange, for at vi skal være tilfredse.
I kan se hestene på www.stald-dalsgaarden.dk de hedder henholdsvis Vinnie Dalsgaard og Citat Dalsgaard
Hvilken hest skal jeg vælge?