1.156 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvilken hest skal jeg vælge? Hvilken hest skal jeg vælge?

Jeg er sådan kommet i et ret meget luksusproblem, og vil høre hvad i mener, og hvilke argumenter i har for jeres valg.

Men først dilemmaet:

Jeg har 2 heste, den ene er netop erklæret uridelig, og skal nu bruges til avl, i hvert fald i første omgang, kan hun i længden ikke holde til at være foldbums/avlshoppe, så skal hun aflives smiley
Den anden er en 3 års hoppe som jeg skal tilride til foråret.

Desuden har jeg nu en haflinger til låns som min egen. Hun er 7, og jeg har haft hende siden september. Ejeren ser helst jeg rider den så langt tid som muligt, og ser det som en tjeneste for hende. Hun ville også gerne betale opstaldningen, men har desværre ikke råd (Står på hestepension med hal osv.)

I stedet har hun nu tilbudt mig hendes 1 årige fjord/araber blanding som betaling, når hun fylder 3½ år. Kravet er så at hvis jeg rider haflingeren 2½ år mere, så får jeg fjord/araber blandingen i betaling.

Nu sad vi så lige og snakkede om denne løsning, og hun nævner så at jeg også hvis jeg hellere vil, kan få kontrakt på at jeg har haflingeren så længe som jeg vil og altså har den fuldt ud som min egen.

På den ene side så kender jeg jo hafferen og er glad for den, men den bliver jo aldrig rigtig min.

På den anden side så kender jeg ikke åringen, den er rigtig fin og kendte dens mor, og kender dens halvsøster, og den tiltaler mig helt bestemt. Og så bliver den jo min.

Kan i se mit dilemma? Hvad ville i vælge, og til diverse fjordheste og haflinger hadere, så se venligst bort fra hestenes race, jeg ville ikke stå i dilemmaet hvis jeg ikke kunne lide begge racer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hest skal jeg vælge?
  • #3   17. jun 2010 Louise: Hehe, ja, det gør det. men jeg er ret blank. Selve tilbudet er kommet helt bag på mig, så har ret svært ved at tage stilling til noget som helst.

• #5   17. jun 2010 Jeg havde taget åringen smiley -araber/fjordhest er simpelthen en SKØN blanding smiley

Så er det din egen som du kan ride op, og hvis de viser sig det ik li ska være din hest kan du altid sælge med god fortjeneste smiley

• #6   17. jun 2010 Hvis nu du kan låne haflingeren helt som din egen, hvad er så problemet, selvfølgelig netop med mindre du regner med bare at ride fjordhest/araberen op for at sælge den???
    Ville ønske jeg lige kunne sætte billeder ind af dem begge to.

• #7   17. jun 2010 Janni: haha, ville aldrig sælge Citat, med mindre vi bare ikke kunne sammen, og så ville du være den første der fik tilbudet om at få hende tilbage.

Jamen jeg ved det ikke, jeg er bare lidt lost fordi det kommer så meget bag på mig, hvad du tilbyder.

• #9   18. jun 2010 Inge-Lise D: Kan godt se hvad du mener, men jeg tilbyder Tinne Fjord/araber blandingen, fordi hendes mor (hestens altså) betyder rigtig meget for mig, og jeg ved Tinne rider på hestens primisser. og jeg selvfølgelig gerne vil følge citat i fremtiden.
    Skulle der ske noget med Citat, kan Tinne beholde Vinnie (hafferen) som sin egen, lige som hun har det nu, det skal hun slet ikke tænke på.
    - Pernica Fofo - Jeg ved godt man aldrig skal sige aldrig, men jeg syntes i bund og grund, Tinne og mig er gode til at få snakket, hvis der opstår nogle problemer. men der er selvfølgelig skrevet kontrakt, og vi har begge læst den igennem flere gange, for at vi skal være tilfredse.
    I kan se hestene på www.stald-dalsgaarden.dk de hedder henholdsvis Vinnie Dalsgaard og Citat Dalsgaard

• #10   18. jun 2010 Inge-Lise D: Kan godt se hvad du mener, Det er heller ikke betaling for at have redet Vinnie, Vinnie har Tinne lånt, fordi hendes egen hest er blevet syg, og så har jeg jo faktisk fået chancen at Citat bliver så jeg kan følge hende i fremtiden. Men jeg vælger at tilbyder Tinne Fjord/araber blandingen, fordi hendes mor (hestens altså) betyder rigtig meget for mig, og jeg ved Tinne rider på hestens primisser. og jeg selvfølgelig gerne vil følge citat i fremtiden.
    Skulle der ske noget med Citat, kan Tinne beholde Vinnie (hafferen) som sin egen, lige som hun har det nu, det skal hun slet ikke tænke på.
    - Pernica Fofo - Jeg ved godt man aldrig skal sige aldrig, men jeg syntes i bund og grund, Tinne og mig er gode til at få snakket, hvis der opstår nogle problemer. men der er selvfølgelig skrevet kontrakt, og vi har begge læst den igennem flere gange, for at vi skal være tilfredse.
    I kan se hestene på www.stald-dalsgaarden.dk de hedder henholdsvis Vinnie Dalsgaard og Citat Dalsgaard

Kommentér på:
Hvilken hest skal jeg vælge?

Annonce