2.819 visninger
|
Oprettet:
Fodring af hest, som stresser nemt ... {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogle kloge hoveder herinde som kan give mig nogle tips, eller ideér til, hvad man evt. kan fodre sådan en hest med..
Hesten stresser nemt (både i stald, og under rytter), er lidt undervægtig.
Kan man evt. finde noget fudfoder som kan få den til at falde lidt til ro. Såvel i stald, som under ridning. Men hvor den samtidig kan 'tage på'. ?
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Men jeg ville råde dig til at kontakte en foderkonsulent, evt. fra st. hippolyt, de er super gode.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
sep 2007
Følger: 251 Følgere: 245 Heste: 5 Emner: 28 Svar: 490
Hesten har et meget højt energiniveau ! Det ville være perfekt vis jeg den kunne fået noget der ligefrem kan virke 'sløvende'
jul 2007
Følger: 54 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 103 Svar: 680
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Min får Magnesium, det tager lige toppen.
Selvom en hest får det den "skal" have af vit/mineraler, så er nogle heste bare ikke gode til at optage det, så de kan komme til at mangle Magnesium.
Men det er ganske uskadeligt, så prøv at købe en bøtte og give den, se om det hjælper?.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Nogen heste, bliver varme over for meget havre, samt sukker også er med til at give hesten alt for meget energi.. Fjern det sukker og havre du kan i foderet, og se hvad der sker med din hest... Hvis du foder med god kvalitets hø/wrap, så kan din hest i princippet leve af kun hø/wrap, og skal bare have tildelt vitaminer/miniraler.. Såsom travo e, salvamingrøn eller tilsvarende vitaminer..
Det ville jeg nok vælge at gøre, hvis det var min hest..
sep 2007
Følger: 251 Følgere: 245 Heste: 5 Emner: 28 Svar: 490
Hesten har jeg lige købt for 3 uger siden. Han har siden dag 1 haft tendens til at få stress. Jeg har så fået flyttet ham op i en af de mindre stalde på samme sted. Her var han lige ved at hoppe ud af vinduet 1. dag. Nu er han så ved at falde til ro, og han står pænt op i stalden.
Men når jeg rider på ham er problemet så at han stresser hurtigt vis han bliver 'efterladt' på banen. alene. Altså der er ingenting vis jeg starter med at ride alene.
Men lige så snart der er andre der forlader banen, så bliver han lidt bange. + han er en opmærksom hest at ride i forvejen.
Jeg har lige fundet frem til noget foder idag. som skulle tage lidt af energien, og så INTET sukker mere.
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Jeg har derfor undersøgt en helt masse og snakket med rigtig mange foder konsulenter, for min hest er også enorm kræsen.
Vi er kommet frem til en foderplan der ser således ud:
0,5 kg. speedi beet - opblødt (speedi beet er en slags roepiller)
0,5 kg Linamix (det holder vægten oppe)
1,5 kg flexible move fra hipro (der er kun 5,8% stivelse i)
0,5 kg lucerne
og så fordeles det selvfølgelig ud på det antal måltider din hest får.
Derudover for han 8-10 kg wrap dagligt, og dette gør MEGET for hans vægt.
Og som nogen siger så kan et tilskud af magnesium være en mulighed.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
mar 2006
Følger: 115 Følgere: 119 Heste: 16 Emner: 29 Svar: 320
Men hvordan kan man se/mærke på en heste den har strees? Får den noget med maven, siger maven lyde frek?
Hilsen Charlotte.
Fodring af hest, som stresser nemt ...