{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Fodring af hest. {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er smiley

Jeg skal have min første hest, og for at være helt ærlig har jeg ikke så meget erfaring når det gælder fodring af heste.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og har fundet det her foder:
(link fjernet)

Det står at det skal anvendes sammen med hø/wrap, men er det nok?
Jeg har købt en slikkesten, og en bøtte hvidløg som hun også skal have i sit foder.
Men kan hesten godt leve af fuldfoder og hø/wrap? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hest.
  • #1   24. mar 2012 Mange heste kan leve af wrap ad libutum og vitaminer

• #3   24. mar 2012 Ville nok få en fodder vejleder med ind over, så i kan finde et fodder program der passer 100% til det din hest skal lave og yde smiley

• #4   24. mar 2012 Det kommer meget an på hvilken hest vi snakker om. Hvad får den nu? smiley

• #5   24. mar 2012 ja heste kan godt leve af et fuldfoder og hør og wrap.... hovedeparten af foderet skal bare være strå, og så skal den selvfølgelig dækkes ind af vitaminer og mineraler

• #6   24. mar 2012 En fjordhesteblanding. smiley
    Den skal rides 4-5 gange i ugen, og jeg har en lille anelse om hvor meget den skal have, men ikke helt præcist hvad, og hvor meget af det enkelte.

• #7   24. mar 2012 hvor stor er den?

• #8   24. mar 2012 Der er rigtigt meget stivelse i Vrinsk.

Mit forslag ville være fri wrap eller hø og travo sport vitaminer, dette vil være sundest hvis hesten kan holde huld på det.
    Ellers kan du evt. tilsætte lidt fibrepiller, de er goe til at holde mave og tarme sunde, da de mange fibre holder systemet i gang. Samtidig er de lav på stivelse, som ikke gør noget godt for hesten, sundt og billigt foder : )
    Se evt. her
    Fibrepiller (link fjernet)

Travo sport vitaminer (link fjernet)

• #10   24. mar 2012 jeg ville råde dig til at fodre den som da du købte den.

• #11   25. mar 2012 jeg vil anbefale pavo conditioner. de skal ikke have ret meget af det og det kan fint klare sig kun på det. Min athene får det og hun får 500 g. 2 x om dagen altså 1 kg om dagen i alt. og det er det. hun ELSKER det smiley

Der er 20 kg i pavos conditioner. jeg køber det i tyskland til 100 pr sæk, så jeg har en dagspris på 5 kr. det er sgu billigt smiley ellers koster en sæk hos en forhandler 140 mener jeg og så er dagsprisen 7 kr. det syntes jeg stadig er meget billigt. der er nogle der bruger helt op til 50 kr om DAGEN!!!

• #13   25. mar 2012 Ja, det er nok at du giver hende wrap og hø ved siden af foderet. Der står somregel på sækken, hvor meget de ca skal have. Da du har en fjordhestblanding, vil jeg tro den er let at holde huld på. Men hvis du synes den er svær at holde huld på, kan du købe byg, fiberpiller eller grønpiller, til at give den huld. Jeg har brugt det til min engang, sammen med byg, for jeg synes der skulle meget til for at det kunne holde huld på ham, og ellers blev han meget varm fordi der er meget havre i.

Ellers kan jeg anbefale vidbæks fiberblanding, der er en masse gode urter i, bla. også hvidløg og den koster 125 mener jeg. Det er også et fuldfoder.

Jeg er gået over til at min skal leve af wrap, han får alt det wrap han kan spise, og så får han horsespeed og lucerne, og så skal jeg ud og have købt en müsli fra tjørnehøj mølle der koster 92, for at det ikke bliver for meget pulver værk til ham. :O)

• #14   25. mar 2012 Da jeg skulle finde helt nyt foder, skrev jeg til Brogården og Tjørnehøj mølles fodereksperter, og jeg fik en masse igen, som jeg kunne bruge. Helt gratis smiley
    Du kan finde deres mail på deres hjemmeside.

• #15   25. mar 2012 Tak for de mange gode svar! smiley

Hesten er 1.48.

Kommentér på:
Fodring af hest.

Annonce