{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Gymnasie + hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!

Jeg går og tænker og tænker...
Jeg kommer hjem fra efterskole til sommr, og skal starte i 1.g.
Jeg skal på gymnasium 15 km væk, men dog med ok busforbindelse dertil..

Jeg håber virkelig meget at jeg kan overtale mine forældre til, at jeg kan fortsætte på hest, men de mener ikke tiden er der.. Hvilket jeg godt kan forstå dem i, men kan det lade sig gøre?

Jeg vil gerne høre fra jer, der går på gymnasiet og har egen hest ved siden af. Starter stævner, rider seriøst osv.
Hvor mange timer har i på gymnasiet og hvor meget andet må i afskrive?

Hest og gymnasie
Læs dette blogindlæg omhest og gymnasium og få svar på dine spørgsmål om, hvordan man får det hele til at gå op.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gymnasie + hest?
  • #1   18. feb 2010 Jeg mener godt du kan få tid til det (jeg går ikke selv på gymnasiet) men det tror jeg altså sagtens du kan. du kan jo bare dele det op, så de dage du har mange lektier for, så kan du jo bare hygge med din hest, og de dage du kan overskue at nå det hele kan du sagtens ride smiley
    det handler bare om at planlægge og dele tingene op smiley

• #2   18. feb 2010 Jeg måtte droppe det smiley
    Solgte godt nok mine heste i 8 klasse pga noget privat. Men jeg fandt en ny hest jeg VIRKELIG gerne ville have, lige efter jeg var startet i 1.g. Jeg følte tiden var der, men mine forældre overtalte mig til at lade være.

Den dag idag, er jeg glad for det, for ville nok være blevet stresset.
    Men det er jo forskelligt fra person til person om man kan klarer det eller ej, og om hesten står hjemme og sådan..
    Du kan jo også få part på smiley

• #3   18. feb 2010 Jeg går i 3.G og har 2 heste, dog trænes kun den ene seriøst. Jeg rider stævner nærmest hver weekend i sommerhalvåret.

Hvis du er i stand til at bruge din tid ordentlig, og afskrive vennerne ind i mellem til fordel for enten hest eller lektier, så er det intet problem at have hest ved siden af gym. Men vil ikke ligge skjul på at det kan være hårdt at have så meget hver dag.

Men i 2.G hvor jeg havde flest timer i skolen, tog jeg direkte i stalden bagefter og var der til 7-9 tiden om aftenen, fordi jeg også arbejdede. Det var hårdt, men det fungerede fint for mig.

• #4   18. feb 2010 det meste af 1.g havde jeg 2 heste. og 3 måneder i 2.g red jeg 2 heste. går nu i 3.g og har en hest. Man kan sagtens nå det, hvis det er det man vil. Det handler om at prioritere.

• #6   18. feb 2010 Jeg købte hest 1. år smiley og har tit haft 2 heste om dagen + udmugning. Det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #7   18. feb 2010 Hejsa smiley

Altså jeg går ikke på gymnasie men HF og mit skole skema er fra 8.00 til 15.25 hver dag undtagen fredag hvor det er 8.00 til 13.40. dvs. at jeg er hjemme hverdag kl halv 5 pga. transport og fredag er jeg hjemme halv 3. Udover har vi gerne 1-2 afleveringer for om ugen, plus læsestof til hver dag og lidt opgaver.
    Jeg rider min fjordhest 5-6 dage om ugen, og har ikke meget tid udover, og slet ikke i denne mørke tid. Men det kan godt lade sig gøre, det handler bare om at udnytte tiden godt smiley Så jeg syntes hel klart du skal beholde hesten:)

• #8   18. feb 2010 Det kan sagtens lade sig gøre. Du skal bare sørge for at få struktureret din hverdag.!!

• #9   18. feb 2010
    Hvis du har lang transport tid til og fra gymnasiet som mig, så ville det ikke du hvis du ville træne seriøst og være ved den hver dag - især ikke hvis den stod et sted hvor der ikke var ridehal om vinteren.

Hvis hesten så oven i købet står langt væk ( halv times transport ), så bliver det svært og du vil ikke have tid til et arbejde ved siden af.

Jeg har kun part og kommer sjældent ud til hende, kun i weekenderne og her i vinteren hver 2-3 uge. Fordi jeg har en kæreste, job, lang transport tid til gymnasiet, først kan komme over til hende efter kl. 5 hvor mine forældre arbejder til ( der er ikke ridebane så derfor er det jo mørkt på det tidspunkt ).

Så kommer an på hvor hesten står, transport tid, hvad du bruger din fritid på, om du går meget op i lektierne, hvor meget søvn du ha brug for osv. - mange ting skal passe sammen.

• #10   18. feb 2010 Jeg er rigtig glad for alle jeres svar smiley

Enten bliver det opstaldning i max. 5 km's afstand fra gymnasie eller ligeså med hvor jeg bor smiley

• #11   18. feb 2010 Det kan man altså sagtens, hvis det er det man brænder for!

• #13   18. feb 2010 Altså jeg har to ismuler og går i 3.G nu, Jeg fik mine heste i 1.G og det fungerede fint, men om vinteren bliver det svært da jeg bruger 2 timer på transport om dagen, og jeg har ingen ridehal eller bane, så om vinteren bliver det begrænset hvad man kan nå smiley 2.G bliver klart det sværeste, men med en god planlægning og vilje, og måske en nedskæring af det vilde natteliv i weekenderne kan det sagtens lade sig gøre smiley hestene skal jo heller ikke trænes fuldt ud hver dag smiley

Jeg vil sige: prøv det af selv, du kan jo altid sælge senerehen hvis det bliver for hårdt, hellere prøve, end at sælge nu og tvivle senerehen om det var det rigtige valg.

• #14   18. feb 2010 Jeg kunne ikke overskue det.
    Jeg tror godt det kan lade sig gøre, men i så fald vælger du rigtig meget af det sociale uden for skolen fra. Og det bliver 3 hårde år smiley

• #15   18. feb 2010 Jeg tror det kommer an på, hvor god man er til at priotere, og hvor god man er til at følge med i skolen.. Har man svært ved tingene, og man måske skal bruge længere tid på lektierne, så tror jeg det er svært at følge med.. Men jeg tror så også godt det ville kunne lade sig gøre.. kender flere der har haft egen hest ved siden af skolen.. Det har været et slid.. men det kan lade sig gøre.. En god ting er at være foran med lektierne.. og sørge for at lave afleveringer og hvad man ellers har for i weekenderne.. så burde det kunne lade sig gøre..

• #16   18. feb 2010 Det kan godt lade sig gøre, men man skal indstille sig på, at man må priotere sin tid meget. Jeg går i 2.g og har haft hest hele vejen igennem, men især her i 2.g har jeg ikke kunne træne så meget som jeg plejer, fordi tiden simpelthen ikke har været der. Jeg får tingene til at hænge sammen med både arbejde, hest, fester og lektier - men jeg har også meget travlt i perioder.
    Nogle ting du skal overveje er, hvordan du kan priotere din tid samt hvor meget tid du skal bruge på transport til/fra skole og til hesten, for det kan også tage rigtig meget af ens tid hvis man har langt. Det kommer altså også an på hvor meget overskud man har og hvordan man har det med travlhed =)

• #17   18. feb 2010 Jeg går på HHX på 2. år og kan sagtens finde tid til det.
    Det handler bare om at priotere og planlægge sin tid ordentlig smiley

• #18   18. feb 2010 jeg har haft 3 heste i et halvt år imens jeg har gået på gymnasiet...
    men nu er jeg kommet af med den ene...
    jeg mener det sagtens kan lade sig gøre med de 2 jeg har nu:)
    der er også tid til en masse andet, men nogle af weekenderne bliver man nok nød til at sige nej til fester og sådan når der både er stævne, lektier og alt muligt andet:)
    men altså det kan sagtens lade sig gøre:)

• #19   18. feb 2010 Man skal bare huske at prioritere, det kan godt lade sig gøre.. Men, det er svært at få tid til vennebesøg især i hverdagene.. Men, man skal huske at have tid til venner, fester og famile i weekenderne og så meget det kan lade sig gøre smiley . Det er vigtigt at have fritid osv UD over lektierne.. Men, det handler i bund og grund om at prioritere.. Jeg går godt nok kun på 1. år på gym, men har fin tid smiley

• #20   18. feb 2010 Jeg går i 1.g og ville ikke kunne nå at have en hest til hverdag (og slet ikke hvis den står langt væk og i boks) men jeg har så også en hund jeg gerne vil bruge tid på og mange flere timer end normalt i 1.g

• #21   18. feb 2010 Ja det kan du sagtens hvis du virkelig vil.

Jeg går på 3 år, har 30 min - 1 time i skole.

Jeg har en unghest, så det kræver jo en del mere tid. Men jeg kan godt klare det med lidt press og massere af planlægning.

Jeg har sløfet de fleste fester, mest af økonomiske grunde, men har tid til at se venner flere gange om ugen. Så synes enlig ikke jeg mangler noget.

• #23   18. feb 2010 Det lyder dejligt opmuntrende!
    Jeg drikker ikke, så plejer ikke at tage med til så mange fester - weekendene er for det meste helt fri smiley
    Vil fortsat overveje det!

Kommentér på:
Gymnasie + hest?

Annonce