At betale for at HJÆLPE andre???? {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over en annonce hvor en pige søger en part til hendes unghest...
Man er simpelthen så heldig at man kan få lov til at låne hesten til springundervisning EN gang om ugen for den beskedne sum af 850 kr om måneden PLUS undervisning (selvfølgelig)......
Man kan evt få lov at få den en ekstra dag om ugen, hvis man skulle have lyst - så er prisen 1200 kr om måneden. (For at låne en hest TO gange om ugen hvoraf den ene gang er en undervisningstime som man selvfølgelig stadig selv betaler for).
Nu er det så jeg tænker, vil det sige at hvis man bare vælger at stille tingene op på den måde, så kan man faktisk tjene penge på stort set alt?
Det må da være fantastisk at tjene mellem 850-1200 kr om måneden på at lade en anden pige (selvfølgelig ikke frk. hvem-som-helst, men en der er nøje udvalgt og opfylder visse kriterier) ride undervisning på ens unghest 1-2 gange om ugen og derved hjælpe med at uddanne hesten, så den stiger i værdi.
Nu kunne man jo godt fristes til at tænke at det måske er en lille smule uretfærdigt, for det lyder jo lidt som om det kun er ejeren af hesten, der sådan rigtigt vinder her, men men men, det bliver da selvfølgelig opvejet når man hører at argumentet for at prisen er som den er og at den ikke kan forhandles er at ejeren af hesten ønsker at flytte sin hest til en bedre stald hvor der er ridehus og baner, men det har hun ikke råd til, så derfor søger hun denne part der så kan bidrage til opstaldningen og trods alt få lov at ride undervisning den dag om ugen hvor ejeren ikke selv kan nå at ride.
Er det kun mig der synes at folk er gået helt amok med at andre skal betale penge for at hjælpe dem med at få tid og råd til at have en hest???
Sorry den lange smøre, men er jeg den eneste som har den mening?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Selvfølgelig er det klart, at ejerne tager penge for at låne DERES hest til andre, men på en måde burde det jo være parten, som fik penge for at hjælpe. Hvis jeg skulle have part på min, ville det helt sikkert blive en "gratis part."
Men, det lyder godt nok vildt med de priser :z
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Det triste er bare at dette hverken er den første eller eneste annonce i denne stil. At man skal betale en mindre formue for at uddanne andre folks heste, og så kun måtte ride 1-3 gange om ugen. Sjovt, normalt FÅR jeg penge for dette arbejde.
Men tror ikke der kommer ret mange, om nogen, svar på disse annoncer, det kan jo for pokker bedre betale sig som rytter at ride 1-2 undervisninger om ugen på en skolehest, det er ved at være billigere.
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
mar 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 898
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 126
Det var 1000 kr om måneden.
Så fik min datter mindst 2 undervisningstimer i ugen, nogle gange 3, og så havde vi den hver anden weekend.
Udover det, havde vi den de dage ejer ikke kunne komme, hvilket skete mindst en gang i ugen og nogle weekender, og måtte ride stævner på den hvis vi ville.
Det syns jeg var en god aftale. :o)
jun 2006
Og syntes at når det er en part, så hjælper man jo ejeren, og derfor så syntes jeg heller ikke at pigen er fair når hun stiller de priser
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 979
Hvis der var en der skulle have part på min hest, ja så koster det hvad opstaldningen koster de dage vedkommende rider, jeg vil da ikke finansiere andres ridning? det giver da ingen mening?
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Jeg har selv en part, der betaler nogle hundrede kroner i måneden. Det kan godt være at man "hjælper" ejeren, men nogle gør det jo også pga. tidsproblemer og af økonomiske grunde. Det er jo dyrt bare at have en hest stående som man ikke bruger, selvom det selvfølgelig ikke bliver mindre dyrt af man kommer.
mar 2008
Men der er bare så mange annoncer i stil med den jeg snakker om her, og jeg synes bare det er fuldstændigt omvendt opfattelse af hvordan virkeligheden hænger sammen. Normalt betaler man da penge for at sende sin hest i træning eller for at få en til træne den og ikke omvendt?
Nu har jeg altid haft min egen hest, men jeg har da haft flere veninder som har haft part eller bare lånt andres heste og det har de da aldrig betalt for. Synes da det er synd for dem som ikke har råd til at have deres egen hest at folk pludselig synes at de kan tillade sig at forlange en bondegård for at få nogle til at ride på deres heste når de ikke selv har tid...
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
jun 2006
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
okt 2006
Og min datter var gald.
Det ville jo koste os mere end 1000 kr om måneden at ha vores egen, og det havde vi ikke råd til på det tidspunkt.
Senere da vi fik vores egen, har vi da "bare" haft nogen til at ride vores de dage vi ikke kunne selv.
Folk ville gerne og dermed gjorde de jo os en kæmpe tjeneste, og hesten blev rørt.
Så jeg ville heller ikke betale så meget for så lidt. :o)
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Og jeg ville da også forlange de skulle ride undervisning sådan at jeg var sikker på de fik nogle fis og blev hjulpet på vej af en som havde forstand på det..
Sådan er det jo at have part, man kan jo ikke ride på folks heste gratis, så kunn de da lige så godt selv ride
Ud over det så har en part da ikke hesten som sin egen, jeg havde part på min gamle pony, hun måtte mange ting men bestemt ikke alt jeg måtte, så er det jo heller ikke at have hesten som sin egen, da der er en anden der bestemmer over den.
okt 2006
mar 2008
Desuden er den pris der ikke for undervisning, det er kun for at låne hesten, undervisningen betaler man selv ved siden af...
mar 2008
Jeg synes der er STOR forskel på hvorfor man låner sin hest ud og som du siger, så ja, hvis man ikke skal have penge for det så kan man lige så godt selv ride sin hest og det har du da ret i, men efter min mening så jo mere man skal betale for at "låne" en andens hest, jo mere skal man da oss ha ud af det.
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 567
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Jeg mener når man har part og rider en andens hest må man betale og affinde sig med ejers regler, og hvis man ikke kan lide lugten i bageriet ja, så må man bare smutte, når man prøver kan man jo bare sige nej tak hvis man synes der er for mange regler og hesten ikke er god nok.
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Der er ssååå mange der tror de er guds gave til hesteejere og tror at de er højt hævet over dem fordi de "hjælper"... Det er jo en win/win situation, hesteejeren får nogle fridage (betaler stadig en stor sum pr måned for at have hest) - parten kommer ud og ride (for -som regel- en mindre sum pr måned)
Forstår ik at man kan have så ondt et vist sted over at folk vil have penge for en part.. vil man ikke betale for sin hobby, må man jo lade være med at ride... og vil man gerne ride, men ik betale til andre, må man købe sin egen- og betale det dobbelte:)
(Synes dog også at den pris er i overkanten, men kender da flere der tager det samme)?
Og dette er ik for at starte en diskussion, vill bare ud med MIN mening:o)
mar 2008
mar 2008
Men nu er det heller ikk kun den her annonce jeg undrer mig over, for jeg synes der er mange af den slags annoncer og jeg synes bare ikk det hænger sammen med virkeligheden at stille tingene sådan op.
maj 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 32 Svar: 141
mar 2008
På den anden side synes jeg oss det er helt fint fordi man selv får en helt masse ud af det (hvis man vel at mærke er erfaren nok, men det går jeg udfra at du nok tager højde for), og det kunne jeg sagtens selv finde på at gøre hvis jeg havde tid til det, fordi jeg synes det kunne være spændende. Og fordi at hvis man gør det på den måde som du gør så er det jo ligesom at ha sin egen hest og så er det jo helt fint at man betaler udgifterne. Så jeg vil klart sige at din annonce synes jeg er helt i orden, den kan jeg slet ikk se noget forkert i.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 23
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
Vil lige sige som jeg også skriver at hvis man ønsker ham stående et andet sted så betaler man selv.. Hvis han bliver stående så er det jo mig der har udgifterne... Og hvis han bliver tilredet så håber jeg da også at den der har gjort det har lyst til at fortsætte ridningen..
Men er glad for at hører annoncen er udemærket...;)
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
jeg havde selv overvejet at få en passer et par gange om ugen til min hest.. hvor jeg tænkte at de kunne betale 3-500 kr... bare som et tilskud til sko osv..
men jeg kom i den situation at jeg forstuede min ankel slemt og kunne derfor ikke tage mig af hesten selv. Derfor valgte jeg at personen som hjalp mig med hesten når jeg ikke kunne, kunne få lov til for det første at gøre det gratis nu, men også senere når det kun er et par gange om ugen..
Man hjælper jo hinanden..
Hvis det var fordi min hest skulle lærer noget, fx en unghest, ville jeg heller ikke tage noget for det.. Da det i princippet er en win-win situation..
men ja.. mange folk vil gerne tjene penge på alt..
At betale for at HJÆLPE andre????