Latterligt! Betale for at hjælpe??! {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg fik en henvendelse ang part, og den gjorde mig sgu ærlig talt lidt overrasket over, hvad folk egentlig tror, de kan tillade sig.
Nu er det sådan, at jeg er en rimelig erfaren rytter, der har redet omkring 8 år. Jeg har redet alle mulige steder, parter, stutterier, egen hest, klassisk ridning... så betragter ikke mig selv som nybegynder, hvilket også fremgår af min partansøgning.
Så får jeg en henvendelse. Pigen søger part til sin hest, ingen stævner, ingen spring, intet andet end dressur hver gang. Og den lød til at volde hende rimelig store problemer i dressur, og hun skrev at der var en masse, der skulle arbejdes på.
Fair nok, tænkte jeg. Min sidste part skulle jeg også "ride op" fordi jeg var mere erfaren end ejer, og opdrage på ham i stalden, hvilket de var super glade for og anså som en stor tjeneste, som jeg SELVFØLGELIG ikke skulle betale noget for. De var bare taknemmelige over jeg ville.
Så regnede selvfølgelig med, at når sådan en pige henvender sig, er det for at få lidt gratis hjælp med nogle problemer, hvor jeg så tilgengæld ville få mere erfaring oven i hatten. Men det var åbenbart en meget naiv tanke!
For pigen skulle da have 800 kr pr måned, og yderligere skulle jeg så betale undervisning til mig og hesten for at uddanne HENDES hest - noget, som hun ville tjene på når den engang skal sælges igen, og som jeg ii sidste ende kke ville få noget som helst ud af!
Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker for folk
Jeg synes det er ok at forlange lidt penge for hvis en hest på højt niveau skal have en part, der vil kunne lære en masse af den, men ligefrem at forlange penge for, at en dygtigere rytter end en selv skal uddanne ens hest?!?
Nogle der har været udsat for det samme?
Har virkelig ondt af de mennesker, der måske ikke kender så meget til partverdenen og tænker "sådan er det nok bare" og får part hos sådan en Gjorde det selv engang, og det er den værste part jeg har haft.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
jun 2007
Men når de ligefrem står frem og søger en, der er bedre end dem til at knække deres problemer så de får en ordentlig hest at ride på... Det chokerer mig at folk vil forlange penge for noget der så tydeligt bare er en hjælp til dem.
En berider ville de betale i dyre domme for at hjælpe dem. Men en eller anden skolepige på 16, der kan hjælpe lille Lotte med hendes hest, fordi hun ikke selv magter den... hun skal punge ud.
Tilbage er der at sige; jeg fatter absolut ingenting.
jun 2007
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Men parten hjælper jo egentlig bare ejerenda ejeren ikke selv har mulighed for at ride hesten når de jo søger en til at gøre det, og så hjælper vi dem jo bare..
De gange jeg har søgt part har jo gået efter det skulle være gratis, når man kan finde det gratis vil jeg da ikke betale for det;)
Vil give Berit ret i hvis det er PART har man en part af hesten og betaler derfor lidt er det, og rider eller passer så er det gratis.
Men siger nu selv i daglig tale hvis nogen spørge om jeg har egen hest, der kalder jeg det så bare part da det er nemmest, ved ikke lige hvorfor.
Men det er somregel også til folk der bare ved en hest er et dyr der har hale i den ene ende og hoved i den anden.(;
Latterligt! Betale for at hjælpe??!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside