{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning i trafikken - bidløs
  • #1   3. jul 2009 Hvis man kan styre det = 100% iorden
    Hvis ikke, skal man holde sig på en lukket bane

Der er en der tit rider forbi her hvor jeg bor, som kommer ridende i rebgrime og western sadel, og hesten tager så meget styringen fra rytteren, den er 'bange' for sten, vores hegnpæle og buskene - wtf?
    Jeg vil vædde med at jeg har mere styr på Rony helt uden udstyr end hun har på sin med rebgrime .. Det er forfærdeligt at se, og da jeg spurgte hende om det var fordi hun var ved at gøre hesten trafik vant at den var så urolig, svarede hun nej nej den er bare gammel - øøhh okay så? Giver ikke rigtig nogen mening

• #2   3. jul 2009 hvorfor trække på en hovdevej?

• #3   3. jul 2009 Helt fint hvis man kan styre det. Og så er de fleste heste jo også nemmere at have med at gøre når de ikke har bid. Ikke alle, men mange :O)

• #4   3. jul 2009 okay. rider selv på hovdevej, og nogle gange på motortrafik vej, men har aldrig trukket. jeg føler ikke jeg kan holde en hest fra jorden hvis det er bange

• #5   3. jul 2009 Rider tit bidløs på tykkedyret - dog er det ikke verdens mest befærdet sted hun står men der kommer da biler og traktoer men dem reagere hun ikke på.
    Jorde også tit på hende bidløs - det gjorde jeg ikke hvis jeg vidste at stop knappen ikke virkede. Kan få hende ned på jorden og stoppe hende, selvom hun er oppe og køre.

Man kan have en lige så ustyrlig hest bidløs som med bid, går en hest først i panik og virker stopknappen ikke så er det ligemeget om der er bid på eller ej.

• #6   3. jul 2009 Jeg rider ud i naturen uden bid, når jeg rider selv - så er hesten under bedre kontrol .
    Jeg føler selv, at jeg godt kan klare opgaven - jeg ved hvad hun er bange for, og jeg har altid en grime og et træktov med, da hun er bange for trafikken - hvilket hun jo er lige meget om hun har et bid i kæften eller ej smiley

• #7   3. jul 2009 MAJ, jeg håber godt nok ikke for dig at du rider på motortrafikvej !!! Det er pis hamrende ulovligt. Det eneste der må færdes på en mortor trafikvej er biler og motorcykler. Cykler, gående, ridene , knallert, scooter osv kan godt pakke sammen og skynde sig væk fra den vej. Så jeg håber inderligt det er en joke. et er alt for farligt, hensynløst over for trafikanter, og livsfarligt for dig og din hest og så er det møg ulovligt.

• #8   3. jul 2009 En ting er hvert fald sikkert. Under alle omstændigheder ville man altid have bare lige lidt mere krontol over sin hest med et bid. Men jeg er ligeglad med om folk rider med bid eller ej, i naturen, bare de ved hvad de laver. Panikker hesten, er det ligegyldigt om man rider med eller uden bid.

• #9   3. jul 2009 Hvis man har styr på hesten, så fint med mig - bid eller ej.

Jeg selv rider meget ture, men kommer der køretøjer, som jeg er i tvivl om hesten reagerer på, hopper jeg af og trækker forbi. Hellere hoppe af en gang for meget...

• #10   3. jul 2009 M.A.J - siger ligesom Frejafin . at det er ulovligt at ride på motortrafikvej, det ville være det samme som at ride på en motorvej - hvilket jeg går udfra at du ikke kunne finde på.. smiley

Ang. det med at ride bidløs i trafikken, har jeg intet i mod at nogle gør det, bare man ved hvad man laver.. Kunne aldrig selv finde på det, men har respekt for dem der ved 100 % hvad de laver fx Allimac go Ynor..
    Kender nogle der har givet sig i kast med det, og hvor resultaterne ikke har været så heldige.. Såå..

• #11   3. jul 2009 Jeg er 100% enig med Allimac Go Ynor - hvis man KAN ride sin hest bidløst og samtidig have helt styr på situationen, så er det OK, man rider i trafikken. Ellers bør man holde sig på en lukket bane - eller i det mindste et sted, hvor andre ikke kan komme til skade, fordi man ikke kan styre sin hest. smiley

• #12   3. jul 2009 hmmm..
    tror faktisk ikke jeres ansvars forsikring dækker hvis i bare har redet i grime i trafikken.

men nu er det jo generelt sådan at vi hestefolk får skylden for uheldet, uanset om bilisten nærmest med vilje har skræmt hesten smiley

• #14   3. jul 2009 Kakaofugl, jeg kan sagtens følge dine argumenter, men hvis ikke hesten kan styres uden bid, så er det altså også sjældent, den kan styres med bid! smiley Og uanset om man rider med eller uden bid og har aldrig så meget styr på sin hest, kan hesten bliver forskrækket i trafikken. smiley

• #17   3. jul 2009 og netop derfor træner man start og stop med sin hest, inden man overhovedet begynder at kravle på nakken af den.

min var kun ryttervant(havde været i tilridning i 14 dage) da jeg red i trafikken første gang, og hun var ligeglad med alt og lystrede mit mindste vink.

men stop og start var også indlært, allerede fra 2 års alderen.

og nej, jeg rider ikke bidløs, og kommer kun til det på en springbane, hvis min hest er sart i munden.

• #18   3. jul 2009 - Det er faktisk ulovligt at ride i trafikken uden optømning - det siger færdelsloven.
    Grime, rebgrime og cordeo går ikke ind under "optømning".

Men hvis folk har styr på det, så fred være med det.

• #19   3. jul 2009 For min skyld må folk ride uden noget på deres heste - de skal bare være trafikvante og bremsen skal være godt indlært.

• #20   3. jul 2009 - Pernica Foto -
    Det siger du kun, fordi du ikke selv er istand til at have 400% kontrol over din hest, når du rider ud, uden bid smiley

• #22   3. jul 2009 ja, I konw. men direkte på motortrafik vej rider jeg heller ikke, jeg rider i rabbaten meget tæt på cykelstien, men det er langs motortrafikvejen.

• #23   3. jul 2009 Syntes det er fint, hvis man har styr på hesten, og der er tillid mellem hest og rytter...

• #24   3. jul 2009 Pernica Foto: Giver Allimac go ynor ret, hvis man har prøvet at have styr på en hest uden bid og styr på situationen, så ved man også at det ikke er uarnsvarligt

• #25   3. jul 2009 Pernica Foto: så er det da også uansvarligt at gøre det med bid

• kira b
    kira b Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #26   6. nov 2009 jeg lever efter den overbevisning at ALLE heste kan ride uden bid!!!!!
    Det er noget opreklameret pis at man bedre kan styre sin hest med bid.
    Med den rette træning kan man enda ride uden noget..
    og flipper hesten er det fuldstændig ligegyldigt om den har bid eller ikke..
    jeg har selv redet uden bid i mange år og kunne aldrig drømme om at ride med et igen...

• #27   7. nov 2009 Kira B: Helt enig. Jeg er også af den overbevisning (fordi mine erfaringer siger mig det) at en hest kan stresse mere op med et bid i munden end uden. Når hesten først har sit stressniveau oppe så er der mange ting som den pludselig skal koncentrere sig om og et bid i munden som bliver rykket i gør bestemt ikke situationen lettere for dem

• #28   9. nov 2009 alt det der med stressniveau osv. det tror jeg (undskyld mig udtrykket) at forsikringer og færdselslov skider grønne grise på.

tag nu lige og undersøg om jeres ansvarsforsikring dækker, i tilfælde af der sker noget, for ellers kan i sgu ende med et kæmpe erstatningskrav og en million gæld.
    og så er jeres liv stort set ødelagt.

noget helt andet er, hvad med respekten for andre?
    hvad nu hvis det for en gangs skyld skulle at jeres 400% kontollerbare hest smadrer ind i en bil og slår en familie ihjel?
    ville i kunne leve med jer selv bagefter?

jeg ville ikke.

• #29   9. nov 2009 K: Jeg mener at have mere styr på min hest uden bid, mine heste ville stresse dobbelt så meget op i en situation hvor de blev bange for noget hvis de havde et bid i munden, det har jeg selv fået bevist.
    Forstår ikke lige hvad du mener med den kommentar??

• #30   9. nov 2009 jeg mener såmænd bare at folk der rider med grime og træktov i trafikken, leger med ilden.

og igen tjek ansvarsforsikring (den på hesten) OG færdselsloven (og jo, den gælder såmænd også for ryttere) inden i rider ud i trafikken.
    det er nok ikke så sjovt hvis uheldet er ude og man står med en erstatningssag på halsen. (og det er såmænd bare et velment råd, for hvis man skal erstatte al skade selv, så bliver det sgu dyrt)

Kommentér på:
ridning i trafikken - bidløs

Annonce