Regler i trafikken? For ridning {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Kan I lige hjælpe mig med nogle regler?
Jeg ved at man skal opføre sig som en bil i trafikken (altså ride på vejen, og så langt til højre som muligt. Og at man ikke må ride på cykelstier og fortov). Men hvad med sådan en stor græskant ligesom der er på billedet i højre side? Må man ride der?
Og hvad med (cykel)stiger der ikke ligger ved vejen? F.eks. en sti der går ind igennem noget skov, eller igennem et boligkvarter? Må man ride på dem?
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 17
Og i forhold til cykelstierne, så mener jeg, hvis der er en cykelsti (eller en asfalteret sti), hvor der ikke er en vej: må man ride på dem?
apr 2016
Må man gerne ride i græsstykket, hvis man skal den anden vej (så man jo egentlig rider i venstre side?
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
- Hvis svaret er ja, så må du også ride der
- Hvis svaret er nej, så må du IKKE ride der
Tvivler på nogle ville have problemer med at man rider i rabatten medmindre det er på privat grund.
Selvom du rider i rabatten skal du stadig overholde færdselsloven og bevæge dig i den korrekte retning, overholde vigepligter osv.
Det grønne områder du henviser til på billedet, må du undersøge hvem der ejer jorden og spørge om lov, hvis rider så langt væk fra vejen som muligt på det område burde der ikke være problemer med hvilken retning du rider da du ikke rider "på vejen" men et græsområde.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Men ellers enig -cykelsstier er ikke til heste, heller ikke i et boligkvarter, hvor der ikke kører biler.
I skoven er jeg aldrig stødt på cykelstier bortset fra MTB-stier, og dem ville jeg afholde mig fra at ride på.
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
apr 2016
jan 2008
Ja men så der også skiltet med det.
Mit var rettet mod spørgsmål som må jeg ride på stier (ikke skiltet med hest), som TS efterspørger.
jan 2008
Hvis der ikke er skiltet med hest tilladt og der ikke må kører biler, så må du heller ikke ride der. Og så det ligegyldigt om det er asfalteret eller ej.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 74 Svar: 1.286
nov 2007
Også militærområdet i nærheden af hvor jeg bor, er lukket for kørsel med bil, men der må (de fleste steder) gerne rides.
Stranden er endnu et sted, hvor man mange steder må ride (med visse restriktioner), men ofte ikke må køre bil.
Så ude i trafikken skal man færdes som var man i bil ja. Men i skove/naturområder er det altså ikke helt det samme. Og færdelsloven gælder da heller ikke alle de steder, hvor vi rider vores heste.
jan 2008
nov 2007
jan 2008
Hvis det ingen steder står så må du jo ikke ride der uden at have fået lov af en som står med ansvaret for skoven.
nov 2007
Min pointe er: At en bil ikke må være der er ikke automatisk = at en hest ikke må det. Heller ikke selvom der ikke særskilt er skiltet med at heste gerne må være der.
jan 2008
Tænker ikke skov som i trafikken og der bør man desuden sætte sig ind i reglerne for brug herfor inden man overhovedet rider ind.
Regler i trafikken? For ridning