{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  værd at læse: ridning i trafikken
  • #3   18. jan 2015 Ja, pyha... Det lyder godt nok ikke rart..
    Jeg har faktisk ofte tænkt på, hvor man finder sådan en lygte, som en rytter, ifølge færdselsreglerne, skal bære i lygtetændingstiden? Altså, sådan en må der jo være lavet, for ellers giver det jo ikke mening med den lov? Jeg har kigget flere steder, og har endnu ikke fundet en... smiley

Og så tænkte jeg på noget andet.. Måske en herinde kan svare på det? Hvorfor er det, at DRF anbefaler, at man ikke rider med løse tøjler? Jeg tænker, hvilken forskel gør det? Jeg rider nemlig altid med helt løse tøjler..

• #5   18. jan 2015 Madsen

DRF tror vel man har mere kontrol over dyret så.

• #6   18. jan 2015 Kirstine og DD
    Hmm... Ja, I har sikkert ret. smiley

• #7   18. jan 2015 Jeg synes ikke, jeg føler mig sikker nok, ved bare at have den lovpligtige lygte på, derfor har jeg invisteret 150 kr. i en diodevest, og den kan i hvert fald ses meget langt.
    Bruger også en god pandelampe, så det er muligt selv at se noget i mørket.

I dagtimerne er en refleksvest en rigtig god ting, da den falder bilisterne i øjnene, så her er det et must.

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #8   18. jan 2015 Hvis i goggler ridelygte så kommer der mange frem evt under billeder

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #9   18. jan 2015 Jeg har denne

profilbillede
  • #10   18. jan 2015 Camilla, lyser din vest rødt?? For så er den sandsynligvis ikke lovlig.

Jeg bruger et hundehalsbånd med to kvalitets cykellygter som ridelygte smiley super godt og kan nemt indstilles efter hvad jeg har på af tøj.

De der benreflekser med to tunde striber af refleks er næppe lovlige da refleks skal være 5 cm brede..

Bruger os vest og et fortøj. Arbejder i at få lavet et refleks bagtøj, for bedre synlighed. Gider ikke dækner, for dyre og min ismule ville få hedeslag under sådan et

• #12   18. jan 2015 Ang løse tøjler. Jeg blev igår sparket da jeg sad på hesten. Havde den anden rytter haft fat i hesten så havde hun hurtigere ku få den under kontrol så den ikke havde ramt mig anden gang..

Den vil blive undersøgt for hvinskhed...

Der hvor jeg er rød er jeg følelsesløs.. Håber det er pga hævelse og slaget.
    Så i min verden er hel lang tøjle no go...

profilbillede
  • #13   18. jan 2015 Forfædelig ulykke,men så dejligt at du har taget emnet op,og hvad vores ansvar som ryttere er smiley Syntes desværre en del har tendens til at sige,det er alle andres ansvar end ens eget smiley

• #14   19. jan 2015 TurboHest (turbosnegl) Ja, mine dioder blinker rødt.
    Man må have det udstyr på man vil, bare man også har det lovpligtige på.

På cykel skal man også bare have for og baglys samt reflekser på pedalerne, men det er ikke en selvfølge for, at man er særlig opllyst eller selv kan se hvor man kører.

• #15   19. jan 2015 Jeg har læst på heste nettet, at man ik må bruge diodevest der blinker rødt fremad, der blev vist mailet til politiet eller sådan noget for at høre ad...
    Men det er nok et gammelt indlæg, så måske den er ok nu

Kommentér på:
værd at læse: ridning i trafikken

Annonce