Hestene har ondt i maven :( {{forumTopicSubject}}
Ja vi har lavet en rigtig tanketorsk og en lidt stor en af slagsen. Vi har lade en af foldene gro til med græs, og det har øset ned og solen har også skinnet rigtig meget. Og det giver sukker i græsset!
Så tænkte vi "neej vores heste skal da ud på det gode græs, nu når vi alligevel flytter, er der jo ingen grund til at vi går og sparer på det."
Og så satte vi hestene ud i formmiddags på den fold med mest græs på og lod dem stå til kl 9 i aftes.
Da jeg så var ude for at lukke ind her til aften var hestene lidt mærkelige. De spiste et par mundfulde af maden og begyndte at gå rundt, krumme sig sammen, ligge sig, skrabe og spænde mulen helt op. Det gik jo hurtigt op for mig at noget var galt og så slog det mig at det var vores egen skyld at hestene stod med hammer ondt i mavserne.
Nu har vi været derude indtil nu, og gået og løbet lidt rundt med dem, givet dem en masse olie og mærket puls og temperatur. Kiara havde en lille smule feber, men kunne ikke blive derude. Så nu sidder jeg her og har helt vildt dårlig samvittighed og jeg er simpelthen så nervøs for min lille pigehest. Jeg tør ikke sove i nat og holder mig vågen til de første busser begynder at gå, så tager jeg ud og kigger til dem.
Selvom det virkede som om begge af dem der havde ondt begyndte at komme i bedring så snyder kolik jo også bare så meget. Nøøøj hvor har jeg det bare dårligt!
Er der ikke nogle der kan komme med noget trøstende eller beroligende inden jeg bryder helt sammen?
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 142 Heste: 7 Emner: 225 Svar: 1.657
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
mar 2006
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Patricia: Det lyder lidt som min Kiara, det du beskriver. Men hun er en sej og hårfør pige, og jeg ved at hun nok skal klare den, jeg er bare så bekymret alligevel, og har næsten lyst til at kaste op ved tanken om at hun står og har smerter fordi at jeg ikke lige brugte hjernen
mar 2006
Men i hvertfald så ønsker jeg god bedring og al held og lykke!
aug 2008
Tak for opmuntringen!
mar 2006
ej, det jeg mener er selvfølgelig at du skal ikke sidde og have dårlig samvittighed selvom det er MEGET svær. Det var jo ikke noget du gjorde medvilje jo. Du ville jo bare glæde hende, og det er hun jo sikkert taknemmelig for. Jeg er sikker på at det nok skal gå Den lille mavepine kan hun godt klare.
Jeg håber i hvertfald på det bedste Hvis hun får det godt eller bedre i morgen, så ride en tur på hende. Det gjorde jeg, og tro mig! det satte fordøjelsen igang på fuld skrue
mar 2006
aug 2008
Må ud og ride på hende imorgen det er også ved at være mange måneder siden sidst nu, savner det rigtig meget!
Giver hende en lille håndfuld et eller andet imorgen tidlig, hun går nemlig ikke ud af boksen før hun har spist ;P
mar 2006
aug 2008
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
aug 2008
Hestene har ondt i maven :(