{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Hestene her i varmen? {{forumTopicSubject}}

Det er godt nok ikke helt frygteligt endnu, men kan let forestille mig vi får en slem sommer.

Så fortæl:

Hvad gør du for at din hest ikke skal have det for varmt?

Kom med jeres små tips, tricks og gode råd smiley

Særligt os ejere af de meget "behårede" racer læser nok interesseret med. For jeg har altså en islænder/haflinger, og allerede nu har jeg ondt af hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestene her i varmen?
  • #1   25. apr 2011 har også selv en islænderblanding, og har heller ikke smidt pelsen helt endnu, men han nød da godt nok at blive skyllet med vand i dag. men ellers så stod han også selv i skyggen, for at det ikke skulle være for varmt for ham. smiley

• #2   25. apr 2011 Mine stakkels tinker heste er godt nok ikke meget for varmen. Min vallak har ikke smidt vinter pelsen endnu, så han bliver klippet over det hele snart. Han dør af varme ellers.
    Min hoppe kan bare ikke koncentrere sig i for meget varme.. Så må ha' en spand vand med ud på banen når jeg rider, og skylle dem over efter en ridetime.

• #3   25. apr 2011 jeg har en dejlig kølig stald de kan gå ind i, men lige nu står de gladeligt i solen

• #4   25. apr 2011 jeg ahr i år valgt at gå igang med finger pinsler, nemlig at flette min ismules man. og det er et projekt når der kan flettes 3-4 rækker (hvor der normalt er 1! ) hvor manen er størst.

Men dette gør jeg for at få luft under manen da hun tidligere har kløet sig bare grundet varmen.

Men på varme dage hvor jeg er der ved middag/eftermiddag skyller jeg hende gerne men det er mest om sommeren.

Men ellers også at lade være med at ride når det er for varmt da hverken hest eller jeg kan klare det.

Men ellers er der jo bare ikke det helt store at gøre.

• #5   25. apr 2011 Det var altså bare for at få en debat i gang Line P og andre smiley

Selv står hesten i løsdrift med masser af gode muligheder for skygge. Og i "boksene" er der ret køligt smiley

Hun bliver ikke skyllet med vand, da jeg ikke helt synes det er varmt nok endnu og at hun desuden er rædselsslagen for vand.

Så sørger vi selvfølgelig også for at der er masser af vand til dem.

Solcreme får hun ikke på mulen, da det endnu ikke har været noget problem.

• #6   25. apr 2011 Min er mørk så solcream er heller ikke et must.

Jeg frygter også en ulidelig sommer

• #7   25. apr 2011 Gør ikke noget specielt. De er ude mange timer (snart hele døgnet), og min bliver bare først trænet eftermiddag aften, og hvis vi skal noget tidligere, rider vi en tur, og så bliver hun skyllet bagefter. Dog har jeg ikke gjort det endnu, men når det bliver varmere er det sådan det forgår smiley

• #8   25. apr 2011 Solcreme, sørger for at hun har vand og får drukket noget, evt. fletter jeg hendes man eller skyller hende over med noget vand.. smiley

• #10   25. apr 2011 Sørger for vand at drikke til den, og så får den nok et bad næsten hver dag smiley (når det bliver varmere, det er sku ikke varmt nok endnu!)

• #11   25. apr 2011 Hvis jeg havde mit eget sted ville jeg have dem i stalden fra middag til aften, og ellers have dem ude, der hvor det er køligst. Derudover ville jeg have træer på folden så de kunne finde skygge smiley

• #12   25. apr 2011 Hos os rides der kun om aftenen, sørger for skygge i middagstimerne og så spules de godt og grundigt med vand, hvilket de også elsker :).

• #14   25. apr 2011 vi tager vanslangen og putter spuleren på og så stiller vi os ellers bare ud på marken med den et par gange om dagen, og vores 8 heste kommer i fulde hørm for at få lov til at stå under det kølige vand smiley Det har vi gjort nogle sommere i træk nu og bliver vi ved med da alle vores simpelthen elsker det smiley Super nemt og hyggeligt.. Dog var min unghest meget sky for vand i starten, men da han så hvordan de andre stod og nød det og han lidt efter lidt fik lidt vand på sig begyndte han også og nyde det fuldt ud smiley

• #15   25. apr 2011 Jeg skal ringe til dyrlægen angående det i morgen, da jeg desværre havde en hest med hedeslag idag smiley nået hun ikke plager at få.

• #16   26. apr 2011 Vi skyller dem ind imellem når vi kan se det går dem på, ellers har de altid vand, samt de går ude 24/7. Og hvis det bliver helt slemt tager vi den derfra (;

• #17   26. apr 2011 min går i løsdrift året rundt, de har mulighed for skygge i deres skure som faktisk ikke bliver så varme.. ellers rider vi som normalt 4-6 tiden om aften (er ikke hjemme før) og når deter rigtigt varmt bliver han spulet og han elsker dette og lukket på fold igen til det er køligere..

• #18   26. apr 2011 Don & Line Zederkof: Hvorfor MÅ man ikke??

• #19   26. apr 2011 Andrea: Selvfølgelig må man klippe den, der er klart nok ikke nogen lovgivning om sådan noget - og det skader heller ikke mere at klippe en islænders man, end at klippe enhver anden hests man. smiley
    Man gør det bare ikke - og måske er det lidt en "tommelfingerregel", måske er det det hun mener.

• #20   26. apr 2011 Haha undskyld, sådan mente jeg det heller ikke smiley Altså hvad er det der gør, at det er værre at klippe en islænders man frem for en .. haflingers?

• #21   26. apr 2011 Jeg tror at man ved islænderheste generelt søger efter en meget naturligt udseende hest - og man undgår nok også så vidt muligt alt muligt besvær (som at skulle vedligeholde en rykket man), mon ikke det er sådan noget det bunder i.. smiley
    Mange islændere har også enormt kraftig man, og det ser bare ikke pænt ud, når de er klippede.

• #22   26. apr 2011 det er ligesom en fjrodhests pandelok og en friesers man, det GØR man bare ikke, men selvfølgelig må man:D
    Også lidt ligesom det med lang og kort man til en fjordhest smiley

• #23   26. apr 2011 Hvis en Islænder skal fremvises til kåring eller dyrskuer, så er det meget uønsket med klippet man, pandelok og hale.
    Det samme gælder for shetlændere. Jeg ved at for shetlænderne, så er hårkvaliteten i man, hale og pandelok noget de vurderer til kåring/bedømmelse.
    Så hvis en islænder eller shetlænder skal fremvises og bruges inden for racen, så må man ikke klippe dem.

Hvis man, som mig, har en gammel vallak som ikke skal ud i offentligheden og bedømmes som islænder, så må man klippe lige så tosset man vil.

• #24   26. apr 2011 Nååår jamen fint fint, så er jeg helt helt enig smiley

Ville aldrig klippe min krikkes man:

(link fjernet)

Kommentér på:
Hestene her i varmen?

Annonce