{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med unghest
  • #1   23. mar 2009 Har tænkt en del over det, sad og snakkede med en veninde om det, hun mente at man skulle have redet i ca 10-15 år. smiley

• #2   23. mar 2009 har redet i lidt over 9år og har ligr fået min 2 unghest, som er undertilridning?

• #3   23. mar 2009 Det kommer jo an på meget ..
    et eks er min veninde som kun har redet i 5 år .. men hun tilrider flere heste.. og er skide dygtig til det .. smiley

• #4   23. mar 2009 det har da intet at gøre med dressur at gøre?

• #5   23. mar 2009 Nej nej , men de fleste der har redet så længe ,har vel sin grund ridning iorden. Jeg fik en pony der var 3 og nytilredet, da jeg var 11. Jeg fik en masse undervisning osv, det endte da med at blive en rigtig sød pony.

• #6   23. mar 2009 Det kommer meget an på hesten!

Både Jack & Jess har været rigtig nemme. (Var færdig med Jess, og Jack er jeg igang med)

- Men andre heste er meget svære..

• #7   23. mar 2009 Det kræver bare den rette underviser samt is i maven (:

• #8   23. mar 2009 jeg fik min første unghest da jeg var 8, da var ponyen så kun 3 mdr, så begyndte først tilridningen af hende da jeg var 11, dette gjorde jeg selv, dog var min mor en meget stor hjælp, da hun har haft med heste at gøre siden hun var helt ung, så uden hende havde jeg nok heller ikke gjort det da.. men siden da har jeg så haft en del ungheste og når jeg snart køber ny igen bliver det også endnu en unghest... og med hensyn til hvor længe man har redet.. så har jeg siden jeg var 6, så næsten 12 år smiley

men har man kun redet på rideskole en-to gange om ugen i 7 år er jeg ikke sikker på at man har den nødvendige erfaring med disse heste...

• #9   23. mar 2009 det har intet med dressur at gøre, for hvis det har det har jeg et kæmpe problem, får så ed jeg da ikke hvor signalerne sider

• #10   23. mar 2009 A S S I - Nemlig.
    Mine var også bare guder, jeg satte mig bare op, og jamen,. Så gik de som om de aldrig havde lavet andet!
    De var SÅ nemme.
    - Jack sætter jeg mig enda kun op på en gang om ugen, og alligevel er han som om han aldrig har lavet andet.

Og til alle -
    Jo, dressuren betyder en HEL del. For hvis du ikke selv ved hvordan du laver et ordentligt galopanspring eller lignende, så får man en helt forvirret hest. :s

• #11   23. mar 2009 alt kommer ikke and på dressur. dressur er en side af alting.

jeg kan ikke det der ligner dressur eller noget signal noget der har med dressur at gøre

• #12   23. mar 2009 jeg er 13 og er ved og hjælpe min rideære med en af hendes ponyer..

• #13   23. mar 2009 Som 8-årig fik vi Joker på 4 år (sammen med min mor, og søster på dengang 11 år). Red den ikke så meget, men min søster red den op til LA1 og nu går den PRI med nye ejer.

Som 11-årig fik jeg Cato på 5 år (se ham på min profil), som jeg red op fra ingenting til LA1 (til 66 % første gang) og LB spring, han blev desværre aflivet.
    Nu har jeg endnu en 5-årig, som er ved at være klar til noget LB dressur, fik ham da han ikke rigtig kunne noget, rider LA øvelser.

Mener ta det komemr meget an på forældrenes støtte og hvor tit man får udnervisning osv.
    Men man skal være dygtig og vide hvad man gør, når man har med ungheste at gøre.

• #14   23. mar 2009 Tja.. Jeg købte en 1,5års da jeg var 14 og havde redet i 8 år.. Hende har jeg så tilredet nu hvor hun er blevet 3,5, jeg er 16 og jeg har nu redet i 10år og det synes jeg er passende.. Jeg tilred en anden hest som 15års og har hjulpet med at tilride 3 heste før og det synes jeg er fint..

• #15   23. mar 2009 M.A.J - Er enig med de andre her. Hvis du ikke kan ride bare det mindste dressur, kan du ikke ride. :s

A S S I - Hvor vildt. (: Hehe, Jack og jeg har galoperet en gang - men det var fordi han ikke kunne følge med Tyra, da vi var på tur. ;b

• #16   23. mar 2009 der findes andt end dressur og stramme tøjler.

og i har glemt alt om at der er noget der hedder western og det er jo helt andre ting. så ville man være i et stort dilemma hvis man skal knne ride LB

• #17   23. mar 2009 da vi fik joker havde jeg redet i 3 år, da jeg fik cato havde jeg redet i 6 år, og maracah havde jeg redet i 8 år. Har altid min mor til at hjælpe mig, ellers var jeg ikke kommet halvt så langt som nu. Det er vigtigt at man har en til at hjælpe sig hver dag.

• #18   23. mar 2009 min første hest var en helt rå unghest...

- da jeg gik igang med ham havde jeg redet 2 år ...

• #19   23. mar 2009 M.A.J - Man har ikke nødvendigvis stramme tøjler, fordi man rider dressur.
    Western har nu også en del med dressur at gøre, når det kommer til stykket - og ja, jeg ved hvad jeg snakker om - har arbejdet på en ranch i Australien. (:

A S S I - Hvor vildt.
    Jeg er også 100% sikker på, at havde Jess/Jack (hvem det er, er sådan set ligegyldigt. :b), og jeg ikke haft det forhold vi har/havde, ville det havde været noget helst andet.
    Jess var vildhest i england før jeg fik hende, og Jack er hendes søn, så alle de der flugt-ting osv, er meget store hos dem, så havde de ikke stolet så meget på mig, ville det aldrig gå. (;

• #20   23. mar 2009 Western er jo "bare" dressur øvelser der bliver udført meget hurtigt og knap så stilfuldt som til dressur (rider selv western, så ved godt at der ligger lidt mere i det)

• #21   23. mar 2009 alle kan tilride en hest.. det eneste det kræver er mod, vilje og en smule balance..

Noget andet er, hvis man vil have en korrekt redet hest fra starten af.. så kræver det en del efaring og at man har prøvet at uddanne andre heste før.. altså ved hvordan man starter med at indlære de forskellige øvelser osv

• #22   23. mar 2009 Altså... Nu er jeg snart "træt" af at høre på alle dem der siger "man skal have tilredet andre heste før" hvordan i alverden starter man så?? En hest skal jo være den første.. Ellers ville der jo ikke være nogen der kan tilride heste for ingen har prøvet det når de bliver født.. Altså...:o)

• #23   23. mar 2009 Det kommer jo helt an på hvor god en erfaring man har med ungheste og deres ridning.. man skal huske når man får en unghest i hænderne, den skal ikke rides som en voksen hest.. En unghest skal ikke gå samlet, men ned og frem, så den kan få sat de rigtige muskler mv før man begynder at samle hesten.. Man skal vide hvornår en hest er klar til det næste skridt.. Så er det sådan set lige meget hvor mange år man har redet.. man skal vide hvad man går indtil.. det er ikke altid bare lige sådan at tilride en unghest.. Der kan komme mange problemer hen af vejen.. om ikke andet er det vigtigt at finde en god underviser der ved hvad det vil sige at tilride en hest..

Jeg syntes ofte man ser mange berider ride ungheste helt forkert... Så dette skal man have med i sine overvejelser.. smiley

• #24   23. mar 2009 ©M.A. J - Phoenex Hvis du mener at dressur ikke har noget med ridning at gøre.. Så har du vidst misforstået noget omkring ridning... Man kan ikke bare ride rundt uden at have dressuren med.. Det er nødvendigvis ikke piaff og andre svære øvelser, men hesten skal kunne stoppe, start, bakke og gå til siden.. selv dette er dressur.. Kan hesten ikke disse ting, så får man virkelig problemer.. Om ikke andet, går hesten med snotten i vejret og ikke bliver redet korrekt.. ja så vil hesten heller ikke danne de rigtige muskler heriblandt i ryggen... Hesten skal jo gerne kunne bære os.. og derfor rider man også dressur for at hesten skal danne muskler så den kan bære os..

Der er skam også dressur i western, det er bare en anden form for dressur, men der er stadigvæk noget grundlæggende arbejde..

• #26   24. mar 2009 øh mindre stilfuldt? det er da 30 gange kønnere end dressur. og jeg kan ikke det mindste dressur

• #27   2. apr 2009 selve tilridningen kræver forståelse overfor hesten! Kan du ikke læse hestens signaler, risikere du at få en gevaldig flyvetur.

Udviklingen fra at kunne sidde i sadlen til at hesten udføre øvelser, kræver meget mere end man lige aner.. Jeg kan kun anbefale at du går ind på Gerd Heusmanns hjemmeside og læser.
    Du forstår mig, når du har besøgt hans hjemmeside...

TIL ALLE: www.gerdheuschmann.com

Kommentér på:
Erfaring med unghest

Annonce