{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Købe unghest uden erfaring. {{forumTopicSubject}}

Så syntes jeg der skal lidt debat til smiley

Kunne du finde på at købe unghest eller plan, trods ingen erfaring inde for det område og ikke umiddelbart nogen i omgangskredsen med super meget erfaring?

Hvad mener du om det?

Jeg tænker selv, der står mange steder " skal have ungheste erfaring - tilredet en hest før " - den erfaring får man vel ikke før man har prøvet det og hvis man ikke må nogen steder får man den heller aldrig? :).

Kunne godt selv finde på at købe en plag eller unghest - har hjulpet med at tilride en en gang da jeg var 12, men det er så også det.
Ville tage det som en udfordring og søge hjælp hvis jeg følte jeg havde ramt en væg :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe unghest uden erfaring.
  • #1   22. okt 2010 fordi folk ikke vil sende sin hest i hænderne på en person der ikke aner hvad han/hun står med og hvad, hvordan, hvor hurtigt osv hesten skal trænes op og håndteres.

• #2   22. okt 2010 Man får aldrig erfaring inden for ungheste, før man har haft en i hænderne smiley
    Så en gang skal være den første.

• #4   22. okt 2010 Jeg har slev købt en på 6 mdr unden erfaring med føl og plage... Har da heldigvis en veninde jeg kan spørge om hjælp hvis der er noget jeg ikke har styr på.. og så er forumet her inde et godt sted at få gode råd...

Sys det er op til en selv om man vælger at købe uden erfaring... jeg har den ide om at mig og min baby skal lære sammen...

Min grund til at jeg købte et føl uden erfaring, det var fordi at jeg har en ide om at det er bedre idet jeg ved hvordan hun næsten alle dage har haft det, og ikke har været smidt rundt gu ve hvor mange steder...

det er bare min mening smiler

• #6   22. okt 2010 Hvis man i forvejen ved meget om heste, (og er en dygtig rytter, hvis det er ridning den skal breuges til) og har meget erfaring med heste sådan generelt, synes jeg det er helt fint. Har man tilgengæld ikke meget erfaring ville jeg ikke sælge min unghest/plag til vedkomne.

Den pony jeg har nu kunne absolut intet da vi købte ham, selvom han var 10 år, han havde bare gået på en mark, så man skulle jo regne ham for en unghest. Jeg var ikke selv vildt dygtig til at ride, men fik jo undervisning + vi har haft heste hele mit liv, og min mor har også selv redet hendes vallak til, så det var okay. smiley

• #7   22. okt 2010 Jeg købte chivas, han er 8 men skal betragtes som unghest, b.la. da han iáldrig havde været i hænder og ej tilredet...

Jeg har klaret en del selv, men i starten fik jeg lidt hjælp.
    Men jeg er fuldt tilfreds med ham

• #8   22. okt 2010 Ja én gang skal jo være den første.. men det er sørme svært at få fat i den chance! Jeg kan godt se det fra sælgeren/ejeren - part/salg/udlån at der gerne skulle erfaring til - da det simpelthen ikke er det samme!

Men så kommer man jo ligesom ikke videre...

Har man folk rundt om sig, der kan hjælpe, er det helt fint med mig.

• #12   22. okt 2010 jep smiley ..

bøf var rå da jeg købte ham som 4 års.. lærte ham alt fra jorden og fik en veninde til at lære ham at gå med rytter.. mest fordi jeg var blevet så usikker, at jeg ikke mente jeg ku selv.. var dog altid med smiley ..

nu har jeg gjort det igen smiley .. købt en 3 års rå noriker, så håber da at jeg undgår nogle af de fejl fra bøf smiley

men helt klart, man skal bare kaste sig ud i det.. bare man har en ide om hvordan ens hest skal være og masser af tålmodighed smiley

• #13   22. okt 2010 Jeg købte Bandit som et 6 mdr gammel føl, uden nogen ungheste erfaring overhoved. Han fik lov at være hingst til han var 1 ½ år og jeg har gjort ham til den han er idag, Han blev dog sendt i tilridning og er i dag solgt som ride pony,

ja og så har jeg lige købt en skøn fjordhoppe på 1½ år, som jeg skal til at lære op, og kan godt mærke forskel på et føl på ½ år og et 1 ½ års plag.

føllet er at foretrække :O))

• #14   22. okt 2010 Ja det gjorde jeg selv.Havde ikke haft hest i 7 år og købte så en 2 ½ års smiley

Man skal ikke være bange for udfordringer dog, da en unghest nogle gange vil finde på ting hvor man tænker hmm og hvad gør jeg så lige ved det.

Men jeg er faktisk forbløffet over hvor nemt det var at have unghest. Kommer self an på hesten, men har man bare en smule sund fornuft er der altså ik så mange ben i det.

• #15   22. okt 2010 jeg tror sagtens man kan købe en ungehest uden erfaring, en hel del af vejen er det at bruge sin sunde fornuft, og være villig til at betale for noget undervis, når det er ved at være tid til ridning

Kommentér på:
Købe unghest uden erfaring.

Annonce