11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Købe unghest uden erfaring. {{forumTopicSubject}}
Så syntes jeg der skal lidt debat til
Kunne du finde på at købe unghest eller plan, trods ingen erfaring inde for det område og ikke umiddelbart nogen i omgangskredsen med super meget erfaring?
Hvad mener du om det?
Jeg tænker selv, der står mange steder " skal have ungheste erfaring - tilredet en hest før " - den erfaring får man vel ikke før man har prøvet det og hvis man ikke må nogen steder får man den heller aldrig? :).
Kunne godt selv finde på at købe en plag eller unghest - har hjulpet med at tilride en en gang da jeg var 12, men det er så også det.
Ville tage det som en udfordring og søge hjælp hvis jeg følte jeg havde ramt en væg :).
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 1.403
Så en gang skal være den første.
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
Sys det er op til en selv om man vælger at købe uden erfaring... jeg har den ide om at mig og min baby skal lære sammen...
Min grund til at jeg købte et føl uden erfaring, det var fordi at jeg har en ide om at det er bedre idet jeg ved hvordan hun næsten alle dage har haft det, og ikke har været smidt rundt gu ve hvor mange steder...
det er bare min mening smiler
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
Den pony jeg har nu kunne absolut intet da vi købte ham, selvom han var 10 år, han havde bare gået på en mark, så man skulle jo regne ham for en unghest. Jeg var ikke selv vildt dygtig til at ride, men fik jo undervisning + vi har haft heste hele mit liv, og min mor har også selv redet hendes vallak til, så det var okay.
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 39
Jeg har klaret en del selv, men i starten fik jeg lidt hjælp.
Men jeg er fuldt tilfreds med ham
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
Men så kommer man jo ligesom ikke videre...
Har man folk rundt om sig, der kan hjælpe, er det helt fint med mig.
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
bøf var rå da jeg købte ham som 4 års.. lærte ham alt fra jorden og fik en veninde til at lære ham at gå med rytter.. mest fordi jeg var blevet så usikker, at jeg ikke mente jeg ku selv.. var dog altid med ..
nu har jeg gjort det igen .. købt en 3 års rå noriker, så håber da at jeg undgår nogle af de fejl fra bøf
men helt klart, man skal bare kaste sig ud i det.. bare man har en ide om hvordan ens hest skal være og masser af tålmodighed
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
ja og så har jeg lige købt en skøn fjordhoppe på 1½ år, som jeg skal til at lære op, og kan godt mærke forskel på et føl på ½ år og et 1 ½ års plag.
føllet er at foretrække :O))
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Man skal ikke være bange for udfordringer dog, da en unghest nogle gange vil finde på ting hvor man tænker hmm og hvad gør jeg så lige ved det.
Men jeg er faktisk forbløffet over hvor nemt det var at have unghest. Kommer self an på hesten, men har man bare en smule sund fornuft er der altså ik så mange ben i det.
jan 2008
Følger: 194 Følgere: 190 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 489
Købe unghest uden erfaring.