Er blevet bange {{forumTopicSubject}}
Prøver lige at gøre det kort.
Efter 3 hovedspring ned i jorden med 400 km i timen fra hesteryg hvor jeg har slået mig selv til plukfisk blev jeg bange for at ride. Det skete på 3 forskellige heste og og alle tre ulykker skete fordi hesten løb lønsk. Nå jeg red så ikke et halvt år pga angsten og de fyskiske problemer efter styrtet. I nov købte jeg så en rolig haflinger fordi jeg savnede omgangen med hesten efter min islænder døde. Hun var sød og rolig og jeg var ikke bange for hende. Hun har tidilgere gået med børn og handicappede. De første måneder red jeg hende ofte uden sadel og uden hovedtøj og hun gjorde aldrig noget uventet. Min største skræk er at hesten stikker af.
Nu er der så sket det at hun r begyndt at storme frem under ridning. Bedst som man skridter roligt så farer hun frem. Man får et kæmpe chok for det kommer simpelthen så uventet. I starten var det bare lige et par meter, men nu jorder hun halvdelen af banen rundt. Det gør hun ofte. Man når sådan ca at ride i 5-10 min og så flipper hun og tonser afsted og resten af timen er delagt for hun lører sig selv helt op og jeg tør ikke ride hende. Jeg har haft andre ude at ride hende og hun gør nøjagtig det samme med dem. Selvom de ikke er bange og bliver ved til trods for hendes stunt så bliver hun også ved. så går hun igen roligt og pludeslig stormer hun frem så man er ved at flyve af. Hun falder lidt ned og går så igen og koncentere sig og pludeslig så gør hun det igen. Jeg er nu meget bange for at ride hende. Jeg stoler slet ikke på hende længere.
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
skriv PB
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Jeg har taget kursus i hestemassage og kan til dels mærke spændinger og de steder jeg kan mærke hun er spændt er i halsen og derfor giver jeg hende dybdegående massage 2 gange ugentligt i halsen og halsmuskulaturen. Særlitg hendes venstre side er stiv og med myoser. Men hun regarer slet ikke på at man prikker hende i ryggen eller massere der. Så helt ærlig tror jeg altså hendes ryg er ok.
Hun skal have tandlæge om 3 uger. Men som sagt blev hun jo grundig tjekket 28 nov 08 som jo kun er 4 måneder siden. Hun bliver ikke redet mere en end halv time ugentligt og nogle gange lidt i weekenderne. I hele december blev hun slet ikke redet pga sygdom. Så hun kan næsten hellere ikke have ondt i ryggen pga feks sadel eftersom hun næsten ikke er brugt.
sep 2007
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Hesten kan også reagere og fare fremad, hvis den kan mærke, at du er usikker og lidt nervøs. Heste er jo uhyre fintfølende på det punkt... Det ved jeg, fordi jeg selv i 1½ år efterhånden har kæmpet mod angsten efter en ulykke. Jeg er kommet ret langt (og håber på at kunne få udryddet det sidste med hypnose), men ind imellem har jeg stadig dårlige dage, hvor hjertet hamrer i brystet på mig, og selv om jeg gør ALT for, at hesten ikke skal opdage det, kan jeg tydeligt mærke forskel på hesten på disse dage, og når jeg "bare rider normalt", så at sige. Når jeg er usikker og nervøs, er hesten også langt mere årvågen og anspændt, bliver meget lettere forskrækket og kan meget lettere finde på at løbe af med mig (hvilket også er netop det, min angst knytter sig til).
sep 2007
Er blevet bange