{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Katten er blevet bange for stalden {{forumTopicSubject}}

For et år siden, flyttede mine forældre på gård, med sig er vores 14 år gamle hankat. I starten var han self. Bare inde i huset, men som han lærte stedet at kende, begyndte han også at være i stalden nogle timer, enkelte gange overnattende han også derude (eget valg). Hestene var han som sådan ikke bange for, altså han havde respekt for dem, men turde godt lade dem snuse til ham, hvis vi stod med ham.
Desværre havde vi bare en meget uheldig situation, hvor min far lukkede hestene ind (de går selv ind i deres bokse) og han ser så ikke, at katten sidder på staldgangen før hestene er på vej, så katten bliver desværre trængt lidt op i en krog, og vælger at løbe ud foran hestene! Vi tror ikke at han blev trådt på, men måske puffet til. Men ja efter det vil han bare under ingen omstændigheder være i stalden. Hvis vi tager ham med derud, piver han som stukket og klamrer sig til os (også selvom hestene ikke er inde!). Og slipper vi han løs derude løber han bare over til døren og vil ud. Det er snart en 3-4 måneder siden, og det er på ingen måde blevet bedre, selvom vi nogle gange om ugen tager ham med derud, uden at hestene er inde.
Hvad ville i gøre? Blive ved med at tage ham med derud, eller bare acceptere at han ikke vil? Det er lidt surt, for han er nærmest kun indenfor i huset nu, og bliver derfor også meget klæbende og opmærksomhedskrævende, og ja, syntes bare det var dejligt da han ville løbe og lege i stalden.
Kom endelig med jeres mening og råd, for jeg er meget lost.
-det skal lige siges at han er født på en gård, (hvor vi købte ham fra) og altid har været udekat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten er blevet bange for stalden
  • #1   29. jan 2014 Har i prøvet at fodre ham i stalden? Måske han så vil se det som et positivt sted hvis det bliver forbundet med mad :)?

• #2   29. jan 2014 Camilla
    Nej det har vi faktisk ikke, det er da et forsøg værd smiley

• #3   29. jan 2014 altså en kat er meget magelig den vil gerne være inde når det er koldt og den er vant til at være inde, og jeg ville selv ikke tvinge den til at være der, luk den ud et par timer hverdag også ind, sådan lever mine egne katte.

• #4   29. jan 2014 Katten er 14 år - det er en høj alder, og man skal ikke begynde at lære den nye tricks nu. Den skal slet ikke presses til noget, den er bange for. Hyg om den og accepter, at katten har sagt fra. smiley

• #5   29. jan 2014 Okay, altså det er jo bare for hans egen skyld at vi prøver at vænne ham til stalden igen, fordi Han jo virkelig nød til rende rundt derude. smiley

• #6   29. jan 2014 Han er en ældre herre jo. Lad ham være, ingen grund til udsætte ham for frygt og stress. I kan da være ligeglade om han har lyst til at være i stalden.

• #7   29. jan 2014 Hvorfor er han NØDT til det ?

• #8   29. jan 2014 Jeg syntes som Camilla at i skal prøve at fodre ham der ude, lige som med heste. Mad er en god ting, og spiser den der, firbinder den det med noget godt. VHis han normalt får tørfoder kan i jo eventuelt give noget mere lækkert der ude så det virkelig er attraktivt. Men ja, 14 er en hæj alder, men hvis han var glad fro at være der ud så syntes jeg i skal prøve at vise at det ikke er så slemt.
    Prøv bare at tage det stille og roligt. Forstil dig at du skulle venne en hest til vogn efter at den havde fået vognen op at hænge på siden fordi den gik i panik (vi er pt. igang med sorteper). Hesten ville være meget bange for vogenen men med guffer kunne du stille og roligt forbinde vognen med noget godt, og fodre hesten mellem vognstængerne så den lærte at det var et godt sted smiley

• #9   29. jan 2014 Stine
    Slap af, vi har trods alt haft ham i 14 år, så mon ikke vi prøver at gøre det der er bedst for ham

• #10   29. jan 2014 jeg ville bestemt lade ham finde ud af det selv.. lad vær med at tage ham med derud, han skal selv beslutte sig for at gå derud igen

mon ikke det kommer til sommer når det bliver varmt igen og musene kommer frem

• #11   29. jan 2014 Jeg slapper skam helt af. Jeg spørger bare hvorfor er han NØDT til at være i stalden? Jeg kan slet ikke se hvorfor det er for hans skyld. Hvis han ikke kan lide at være der, så lad den gamle herre være og accepter det.

• #12   29. jan 2014 Stine
    Jeg skriver INGEN steder at han er nødt til at være der! Jeg skriver netop om jeg bør lade ham være inde, eller lære ham at der ikke sker noget derude.
    Det er jo fordi at han virkelig nød at løbe rundt derude, og jeg derfor syntes det er ærgerligt at han bare keder sig indenfor nu.
    Det er sku da 100 gange nemmere for mig bare at være ligeglad? Vi får alligevel 2 staldkatte til forår, så det er på INGEN måde for min skyld at han skal være glad for stalden igen!

Men ellers tak for jeres forslag, vil bare lade ham være her vinteren over så, og så måske stille lidt mad derud til sommer og se om han får lyst igen. smiley

Kommentér på:
Katten er blevet bange for stalden

Annonce