17. nov 2006 Følger: 43 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 91 Svar: 317
Er blevet bange for sit bid {{forumTopicSubject}}
Min ´lille`hyp er pludselig blevet bange for sit bid...
Her er historien:
Han blev mere og mere dum, når han skulle have hovedtøj på. så ringede efter doktor dyr som fik ordnet hans tænder (tandspidser)
Efter et par dage opdagede han at det ikke gjorde ondt mere, hvorefter det så fik godt i 2-3 måneder.
Men pludselig blev han MEGET dum igen- faktisk fra den ene dag til den anden.
Når jeg stikker fingrene ind i munden nægter han at lukke op og stikker hovedet i vejret (ikke bange- lukker bare ikke munden op) Ringede så til en anden dyrlæge, men hun kunne ikke finde noget :o(
(og kan ikke komme i tanke om en ´grim oplevelse`
Vi er nu to til at lægge hovedtøj (for at det skal gå så roligt som muligt...- men det værste er når han skal have det af- så vil han ikke slippe det og stikker hovedet i vejret igen- nærmest som om han ikke vil tabe det :o(
Ved ikk hvad jeg skal gøre... :o( Nogle ideer?'
- beklager at det blev så langt...
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Så kan du lærere ham at det er dejligt med bid, hver gang han får biddet i munden giver du ham noget lækkert + ros.. Og når han slipper det igen, så får han også noget, på den måde vil han begynde at forbinde biddet med godbidder og ros.. Men du skal nok sætte en time af til det og der kan måske gå noget tid før han fatter det..
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 362
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 952
nov 2006
Følger: 43 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 91 Svar: 317
Rider også bidløs på ham nu- for vil ikke tvinge ham, da han enter har haft en dårlig oplevelse. har ondt osv... men på sigt skal han altså have bid på igen, da han ikke er tur-hest, men gerne skulle gå stævner..
nov 2006
Følger: 43 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 91 Svar: 317
Camilla Skov: vil prøve at gøre som du siger + give bidet smag...
Merete: ja, det skal prøves!
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
Hvis du vil bruge hovedtøjet så kan man tage fat i nakke stykket med højre hånd og så ligger du hjøre arm/håndled op mellem ørerne på hesten, det gør nogle gange at hesten ikke tager hovedet så voldsomt op...
aug 2006
Følger: 81 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 185
Men held og lykke med det
- Og nej, biddet er ikke lig med smerte- kun hvis det misbruges.
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 952
*~BLACKTON~* MarianneMøllerMadsen .
Jeg er nysgerrig hvordan går det, er det blevet bedre?
Er blevet bange for sit bid