{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

"Styrtede" igen... :-) {{forumTopicSubject}}

Ja, nu tænker du sikkert: "Hvorfor er der en :-), når det handler om et styrt?" Men sagen er den, at jeg i november styrtede (bogstaveligtalt) med Felix og brækkede kravebenet. Siden hen er vi kommet rigtig godt i gang med ridningen igen, men i dag blev han bange for en due, der fløj op i hovedet på ham midt i galoppen, hvilket resulterede i, at han gik i knæ, og jeg trillede ud over ham. Men det gode er så, at denne gang slog jeg mig ikke det mindste.. Ikke engang en smule ømhed smiley Total dejligt, for det gør det en del nemmere ikke at være så bange for at ride, når man har "overlevet" det sidste styrt/fald smiley Desuden kunne jeg jo denne gang (i modsætning til sidst, hvor jeg besvimmede og røg på skadestuen) sætte mig mig op på hesten igen og ride lidt mere galop..

Er så glad for at der slet ikke skete noget smiley

Ville bare lige dele min glæde *s*

Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Styrtede" igen... :-)
  • #1   25. apr 2005 av av! har selv prøvet det på min gamle pony (vi styretede 5 gange alt i alt..) den ene gang slog jeg mit hale ben løst og en anden gang brækkede jeg mit krage ben.. jeg blev fundte ude på banen 2 timer efter jeg faldt af.. og jeg kunne ikke komme op at stå på egen hånd.... jeg måtte ikke ride i 2 mdr. men det overholdte jeg ikke! så jeg har en skade for livet.....

• #2   25. apr 2005 Tine: Jaa, det var skønt smiley Men kan jo så også takke Felix for, at han gik i knæ.. For så var der ikke så langt at falde.. Håber så bare ikke, at han har fået overbelastet forbenene.. Gav dem en masse koldt vand bag efter, og så må vi se i morgen..

Spring tossen: Uha, du lyder som en uheldig en.. Da jeg brækkede kravebenet nåede jeg lige netop op i stalden og bede om hjælp (TIL FELIX.. Ikke mig selv.. hehe) inden jeg faldt om på gulvet.. Ret heldigt..
    Det med halebenet lyder da helt vildt smertefuldt.. Av av..

• #3   25. apr 2005 det er aldrig rart at styrte. Jeg er efterhånden styrtet mange gange på adskillige heste/ponyer. Det er fordi jeg er så "modig".
    Tit har det været fordi min træner bad mig om at vende skarpt, og så gjorde jeg det bare. Hesten styrtede, men der er aldrig nogen af os der er kommet til skade.
    Jeg har jo også noget at stå imod med... ;o9

• #4   25. apr 2005 Jeeg faldt for halvandet år siden af en 3'er pony
    . Jeeg brækkede HELE armen.
    smiley
    Jeg blev kørt på skadestueen. og blev opereret med det samme i fuld narkose. Nu Skal jeg hvert år have ny skruer i mine led i mine arme. og jeg skal til tjek flere gange i måneden, og går til fyseterapeut 6 gange i ugen.
    Jeg fik af vide at jeg ALDRIG måtte ride igen! . og at jeg havde risiko for at skulle gå med en lam arm, hvis jeg ikke passede på..
    Meen nu!! Nu .- riider jeg ligeså fiint! , selvfølgeliiig siiger jeg det ikke til lægerne smiley

Heeh! , Meen jeg kan aldrig komme til idræt, o.s.v! og det vil jeg aldrig kunne! ,
    Tæænk at jeg kun er 13.. og har det allerede på denne her måde:'(

• #5   25. apr 2005 Ja, det er trist.. Vi har en på ridecenteret, der styrtede sidste sommer. Hun fik ondt i ryggen, men troede at det bare var slaget. Først længe efter opdager lægerne, at hun har haft et brud i ryggen, som så er vokset skævt sammen, så nu har hun konstante smerter. Til trods for det rider hun 4 gange om ugen.. Sys det er stærkt gået smiley

Kommentér på:
"Styrtede" igen... :-)

Annonce