{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle eller ej på shetlænder. !?
  • #1   29. jun 2008 Så kan man sikre avlen og ikke få avlet forkert på en eller anden måde vil jeg mene

• #2   29. jun 2008 -Hvis en hest har gode forældre, fx de har klaret sig godt til stævner, så kan man håbe på at føllet arver de samme egenskaber.
    -Du ved om der er belæg for arvelige sygdomme (men forhåbentlig ikke, for så burde man ikke avle på dyret)
    -De forskellige racer har nogle forskellige karakteristika mht temperament osv, dermed ikke sagt at alle ex shetlændere har samme temperament, men når du køber en med stamtavle så ved du hvad du får smiley

Hvorfor i det hele taget købe en hest med stamtavle: Hvis man vil avle, eller hvis man ønsker en hest til et bestemt formål, kan man kigge på afstamningen og se om den burde have specielt gode anlæg for det pågældende

• #3   30. jun 2008 Hvis man bare skal have en hygge hest eller en man ved man ikke skal avle på osv - så vil jeg sige på pænt dansk "op i numsen med det xD"

- Men selvfølgelig hvis den skal bruges til avl osv - er papire en god ting smiley

Og islændere og shetlændere må f.eks ikke få ude i døgndrift / hele året hvis de ikke har bevis på de er ægte xD

• #4   30. jun 2008 <b>Christinna < </b>
    Og islændere og shetlændere må f.eks ikke få ude i døgndrift / hele året hvis de ikke har bevis på de er ægte xD

<i> Kan du uddybe det? </i>

• #5   30. jun 2008 Ja - det sådan en mærkelig lov de har lavet (:

At islænder heste og shetlændere kun må gå ude hele året rundt uden læ skur osv - hvis de har papire på at de er ægte i racen (:
    (Selvfølgelig hvis der er et skur er det lige meget)

Altså vores heste må ikke gå ude i hele året rundt uden læ - vi skal have et læ skur (:

Håber du forstår bedre ?(:

• #6   30. jun 2008 Ja det gør jeg smiley Nu

Kommentér på:
Stamtavle eller ej på shetlænder. !?

Annonce