{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Kastrere eller ej???? {{forumTopicSubject}}

Hej kære hingste ejere.

Jeg har en fantastisk dejlig traver hingst på 16 år. Bounty Toftebjerg.
Han har gået som avlshingst de sidste år, og har også startende afkom efter sig.
Hans stamtavle er rimelig god, men det er begrænset med hvad hopper han får til bedækning.

Han er en fantastisk hingst at arbejde med i det daglige, og han er så sød med alle de andre i flokken, store som små.
Han kan dog ikke med andre hingste og vallaker.

Så det er såmænd ikke ham som hingst der er problemet,
men jeg får hjem to smukke P.R.E hopper fra Spanien om en måneds tid.
Den ene er bedækket og den anden vil jeg bedække her i Danmark.
Så Bounty kan fint gå sammen med dem frem til de foler næste år.

Men så er mit problem at jeg gerne vil fortsætte med uddannelsen på den ene og ikke ifole hende igen.

Spørgsmålet er så, hvad gør jeg. Kastrere jeg Bounty og lader ham kunne fortsætte sit meget lykkelige liv sammen i flokken, eller skiller jeg ham fra de andre og beholder ham som hingst? Han er ikke glad når han er fra dem andre.

Eller er det andre metoder/ting jeg kan gøre?
Har hørt om at man kan lægge en sølvkugle ind i hoppen så hun tror hun er drægtig, men hvor sikkert er dette?

Hvad er jeres mening og har i et forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrere eller ej????
  • #1   15. maj 2010 Ville sige det er meget risikabelt at kasterere en så gammel hingst, har lige fået min kastereret og han er 4, og det var en rimelig hård operation, og han var hårdt medtaget.. og hun sagde de normalt ikke tog så gamle hingste fordi det er meget risikabelt.

• #2   15. maj 2010 Hvor fik du ham kastrered?
    Er jo også bange for at det kan give komplikationer med en så gammel hingst..

• #3   15. maj 2010 Fik ham kastereret hjemme, jeg havdeen gammel lade jegikke brugte tl noget og jeg lavede en kæpme boks af bigballer og fik en masse halm i bunden og så kom dyrlægen ogdet var næsten bedre end boksen på dyrehospitalet sagde hun..

og det var en god opvågnings boks og der er kun ham så han bliver ikke generet eller forstyrret af andre:)

• #4   15. maj 2010 Oki. Lyder jo fint.

Jeg tænkte jeg ville tage ham til Ansager og gøre det i et sterilt rom om jeg skal kastrere ham.
    så han får den bedste behandling osv.

men vil da lige høre dem til hvad de mener med at kastrere en så gammel hingst..

• #5   15. maj 2010 god ide:)

dette var også rent nok:) ingen problemer med det over hovedet, han går på fold nu og det er rigtig fint:) han er ikke særlig hævet eller øm..:)

• #6   15. maj 2010 Hvor længe er det siden han blev kastrert?

• #7   15. maj 2010 i onsdags.. så 3 dage..

• #8   15. maj 2010 Oki. Da er det jo godt han allerede har det så godt:)

• #9   15. maj 2010 ja:)

han var kvik og sig selv efter en time, det første han gjorde da han kom op og stå igen var at begynde at spise, men den gik ikke:P han måtte først spise når han var sig selv igenXD så stakkels larsen måtte undvære sit halm en hel lang lang time inden han måtte spise det:) men det overlevede han nu også:) heh..

• #10   15. maj 2010 Men så var han vel heller ikke så medtaget..?
    Det er jo altid hårdt for en hest at være under narkose, så selvfølgelig er de lidt rundt på gulvet efter et sådan indgreb.

• #11   15. maj 2010 Han fik mede end max dosis bedøvelse og berogligende midel og det var næsten for meget for han trak vejret meget meget dybt, det var sådan at jeg var bange for at han glemte at trække vejret til sidst:O

så væk det skulle han havde været, men han cyklede alligevel med benene..

• #12   17. maj 2010 Du står næsten i samme situation, som jeg gjorde for et par måneder siden. Jeg ejer ligeledes en traver, på 14 år og han har været hingst hele sit liv. Han har altid gået alene, men den eneste mulighed jeg havde for at beholde ham, var at kastarere ham, for han kunne nemlig heller ikke gå sammen med andre heste, hverken hopper, hingst eller vallakker, og vi havde ikke en fold han kunne gå i for sig selv. Hvis han bare snuste til andre heste, gik han fuldstændig amok og rev hegn og jeg ved ikke hvad ned. Så vi kastarede ham ved en rigtig god og professionel dyrlæge, som virkelig vidste hvad han gjorde. Operationen gik komplikations frit, og Columbus er idag (2 måneder) efter, en glad vallak, som allerede tre uger efter hans operation, kom på græs med to andre vallakker. smiley De brølede lidt af hinanden til at starte med, men nu er de endelig blevet venner. Så det kan altså godt lade sig gøre smiley

• #13   17. maj 2010 Camilla.

Rigtig glad for at det gik så godt med din hingst:)
    Bounty kan godt med hopper og føll, men han kan ikke med vallaker.
    Hvis jeg stiller ham på en trailer sammen med en vallak smadrer han det hele.
    Så kan jo krydse fingre for at han efter hvert kunne vænnes til det også hvis han kastreres.

Må jeg lige få vide hvilken dyrlæge du brugte?

• #14   18. maj 2010 Columbus smadrede også det hele hvis han var i trailer med en anden hest. Det var umuligt, og jeg havde aldrig troet på at han kunne ændre sig så meget efter så kort tid. smiley

Vi brugte Nørlund Hestehospital. Dyrlægen hed Niels Guss Andersen.

• #15   18. maj 2010 Oki:)
    Jeg tænkte at køre ham til Ansager og få ham kastrered.

• #16   18. maj 2010 Jeg ved ikke hvor Ansager ligger, men hvis du har en god dyrlæge som ved hvad han gør, så burde det gå fint.

Kommentér på:
Kastrere eller ej????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce