Kastrere eller ej???? {{forumTopicSubject}}
Hej kære avlere.
Jeg har en fantastisk dejlig traver hingst på 16 år. Bounty Toftebjerg.
Han har gået som avlshingst de sidste år, og har også startende afkom efter sig.
Hans stamtavle er rimelig god, men det er begrænset med hvad hopper han får til bedækning.
Han er en fantastisk hingst at arbejde med i det daglige, og han er så sød med alle de andre i flokken, store som små.
Han kan dog ikke med andre hingste og vallaker.
Så det er såmænd ikke ham som hingst der er problemet,
men jeg får hjem to smukke P.R.E hopper fra Spanien om en måneds tid.
Den ene er bedækket og den anden vil jeg bedække her i Danmark.
Så Bounty kan fint gå sammen med dem frem til de foler næste år.
Men så er mit problem at jeg gerne vil fortsætte med uddannelsen på den ene og ikke ifole hende igen.
Spørgsmålet er så, hvad gør jeg. Kastrere jeg Bounty og lader ham kunne fortsætte sit meget lykkelige liv sammen i flokken, eller skiller jeg ham fra de andre og beholder ham som hingst? Han er ikke glad når han er fra dem andre.
Eller er det andre metoder/ting jeg kan gøre?
Har hørt om at man kan lægge en sølvkugle ind i hoppen så hun tror hun er drægtig, men hvor sikkert er dette?
Hvad er jeres mening og har i et forslag?
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.064
Men så vil jeg gerne høre fra nogle der har kastreret en så gammel hingst som ham,(16 år) om hvad forskel blev det på dem, ang udseende og opførsel?
Jeg vil ikke at han mister sin charme og udstråling..
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Dog er det mest sandsynligt, at han vil bevare en god portion af sit hingstepræg, når han er så gammel.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
jan 2005
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
desuden skal du vide at han ret sansyneligt skal i fuld nakose for at blive kastereres, da der er store chancer for tarmudfald ved så gamle hingste, så det skal foregå under meget sterile forhold.
jan 2005
At han bedækker på dem, er jo en risiko, men vil bare ikke få en traver/p.r.e føll;)
Kastrere eller ej????
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside