{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Hun vanrøgter sine heste del 5 {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrevet en hel del indlæg om en kvinde i min familie som vangrøgter sine heste og der har været en forfærdelig ballade med det og dyrenes beskyttelse kom ud og så dem på marken og sagde alt så fint ud, de tjkkede dem overhovedet ikke og det eneste jeg fik ud af det var at jeg nærmest blev udstøt af familien og ikke må komme hjem længere. En utrolig sørgelig drejning og jeg er rasende på min familie men de er også rasende på mig. De har stadig ikke fattet alvoren. Nu har de igen stået i deres boks i 4 døgn. Er det mig der er hystereisk eller skal heste ikke ud? Vi har så mange fine love i danmark og ih og åh men de bliver storts set aldrig brugt og jeg har SÅ lidt respekt for dyrenes beskyttelse efter den her sag. Skal heste ikke ud bla?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vanrøgter sine heste del 5
  • #1   14. mar 2008 De skal UD. Føj hvor kan jeg ikke tage sådan noget. Det er sgu flot af dig at sætte dig op imod familien, for dyrenes velfærd.

• #2   14. mar 2008 Det har kostet mig dyrt. Det har både været godt men det har været så skidt at det har overskygget alt. Bliver i tvivl om jeg overreagerede.

• #3   14. mar 2008 Det er klart at foretrække at heste kommer ud hver dag. Dog ser virkeligheden ikke sådan ud. Hvis hendes heste normalt kommer ud engang imellem bare. Er der stadig mange heste der har værre vilkår.

Jeg ville nok kun melde hende, hvis jeg også synes at hestene er i dårlig huld og har rigtig gammel lort i pelsen. Nogle heste til flere millioner ser jo aldrig en mark. Alligevel ser hesten jo sund og rask ud.

Men vil til enhver tid også foretrække at enhver hest kom på fold hver dag.

• #4   14. mar 2008 Ej!! - heste skal på fold.. Andet er dyreplageri..
    medmindre de er syge, så skal de ud !

Det er deres natur

Heste er ikke skabt til at stå indenfor 24 timer i døgnet.. det er da synd.. at stå og glo i 24 timer ville vi jo heller ikke syntes var sjovt, vel??

- jeg har læst nogle af dine tidligere indlæg, og jeg syntes det er så helt vildt flot af dig... rigtig flot..

• #5   14. mar 2008 Snak med ham fra "Alle dyrs ret" han er meget mere værd end Dyrenes Beskyttelse og alt det lort ..

• #6   14. mar 2008 Til dem som ikke har læst mine tidligere indlæg så meldte jeg hende ikke KUN fordi de ikke kom på fold. Men pga en masse andre problmer, som lange hove, dårlige tænder, for vildt indsmurt pels, en hest har ingen pels på hele bagparten, kløede af.
    De bliver ikke brugt til ridning. De kommer altså slet ikke ud at ride men står inde i 4 døgn og så er de lige ude nogle timer en eftermiddag for så at stå inde igen i 3 døgn osv.

• #7   14. mar 2008 nogen gange kan det være meget svært at bedømme, vores går ude i mange timer dagligt, tilgengæld har vi et par stykker der er meget tynde, selvom de får masser af fodder, og dyrlægen siger de ikke fejler noget, de er bare tynde af naturlige/avlige årsager, så hvis man skal bedømme en bestemt sag, skal man nok følge hesten daglig, i en lang periode.
    en meget lang periode, før man dømmer andre.
    hvis det derimod drejer sig om alt for lange hove, eller en meget syg hest der ikke bliver behandlet, så er det jo noget helt andet.

Anita W

• #8   14. mar 2008 jeg er lige nød til at spørge dig, ridder du virkelig rundt på en lll pony?

Anita W

• #9   14. mar 2008 Mig?

• #10   14. mar 2008 Set bort fra at hun er en islænder så kan man så vælge at kalde hende en 3 pony eller hvad i kalder dem. Men det er alle islænder vel?

• #11   15. mar 2008 Anita team ahorn w:

Selvom de er små, så er islændere vel ret beset at betragte som heste?
    Det er i hvert fald hvad jeg altid er blevet fortalt af islænderfolk.
    De har jo en hests styrke, og kan bære granvoksne mænd uden problemer, så at anitta k rider islænder er vel ikke anderledes end andre voksne der rider islænder?

• #12   15. mar 2008 Swt har vi vist klaret privat.

Anita W

• #13   15. mar 2008 Anitta K:

Jeg forstår din frustration over at stå magtesløs. Kender det så udmærket, da vi har et lignende problem med nogle heste der har fold opad vores.

De er heldige hvis de kommer ud én gang om ugen, nogle gange kommer de ikke ud i op til en måned. Mindst een af dem, ved vi, står i spiltov.

HVIS de endelig kommer ud er det altid ca kl halv ni om morgenen.
    Når vi så går ud ved ni - halv ti tiden og lukker vores ud, så styrter ejeren ud og jager dem ind i stalden igen. Hendes heste må åbenbart ikke gå ude samtidig med vores, fordi hegnet på hendes side er i stykker, og hun ikke kan tage sig sammen til at lave det.
    Så hendes heste kommer i bedste fald ud en time om ugen, i værste fald et kvarter om måneden!!!

Det er anmeldt flere gange (hestene går i en "fold" som faktisk bare er en have) fordi der ikke er græs, og fordi de stort set altid står inde.
    Men som sagt, de får mad og vand hver dag, så de har det jo ALDELES GLIMRENDE!!!

• #14   15. mar 2008 Det ultimative brugernavn...Nej pas på med at klade en islænder for en pony når du snakker med en islænderrytter : ) Jeg kan godt bære over med det da jejg selv har redet heste og ponyer men uh mange bliver smæk fornærmet når man kalder deres islænder en pony. : ) Så husk det for guds skyld, om ikke andet så din egen, en islænder er en hest : ) Det hedder jo ikke islænderpony, vel : )

• #15   15. mar 2008 Jamen det er grotesk at så længe dyret har mad og vand så blæser man på alt andet. Det er ikke til at holde ud at tænke på at så store dyr ikke får lov til at røre sig og rulle sig og bevæge sig.

• #16   15. mar 2008 Nej, det er nemlig så S***E frustrerende at man bare ikke kan gøre en skid ved det, selvom man ved det foregår lige ved siden af.
    Politi og dyreværn er intet bevendt her i landet når det kommer til at beskytte dyrene!

• #17   15. mar 2008 Nej de får en masse penge smidt i hovedet men gør utrolig lidt ved situationen i de små hjem med kæledyr.

• #18   15. mar 2008 hmm, jeg syndes de gør en stor indsats, mange af dem arbejder jo frivilligt, de knokler for mange dyr, så selvfølgelig er de nød til at vurdere sagen nøje, er det virkelig misrøgt, eller ikke,
    man kan jo vurdere det fra nu af og så til næste jul.
    men at de intet er bevendt?? det passer bestemt ikke.

Anita W

• #19   15. mar 2008 Okay, jeg har aldrig set dem være noget bevendt i de sager jeg personlig kender til.

Derudover kan jeg selvofølgelig ikke udtale mig, det har du ret i.

• #20   15. mar 2008 Der står en hest når man køre mellem SLagelse og Næstved... Den går på en lille fold... Den går helt alene den har godt nok et skur, men den har hverken græs på marken fordi den er så lille eller noget andet dyr at gå sammen med... Der har nogle jeg kender fået dyrnes beskyttelse ud og kigge på og det sagde fandme at den havde det FINT!!!!???? Så jeg synes heller ikke altid lige de gør det godt nok....

Håber hestene får det bedre og at din familie snart vil af dig igen....

• #21   15. mar 2008 Ifølge den nye heste lov så skal hestene ud 2 timer om dagen 5 dage om ugen.. så hvis de ikke rides, jamen så brydes loven faktisk her..
    At de så burde ud meget mere er en hel anden sag..
    Jeg vil også tro du får mest ud af at kontakte alle dyrs ret.. selv om han er lidt kontroversiel ind imellem, så er det nok ham der oftest gør noget..

Kommentér på:
Hun vanrøgter sine heste del 5

Annonce