{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Hun vanrøgter sine heste del 2 {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft et indlæg om en i familien som vanrøgtede sine heste og jeg var i tvivl om jeg skulle melde det da jeg vidste det ville give en frygtelig ballade. Nu har jeg meldt det og dyrenes beskyttelse har set på sagen. Min mor flippede fuldstændig og hendes kærste truede med at slå hende. Jeg har fået forbud mod at komme hjem og er ikke længere velkommen i familien. Selv min bedstemor ringede og svinde mig til og sagde jeg altid skulle ødelægge det for min mor og hendes kærste. Hun sagde jeg ikke skulle kontakte hende mere.

Var det værd at melde de heste? Jeg føler det snart ikke. Er dybt ulykklig men er da glad på hestenes vegne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vanrøgter sine heste del 2
  • #1   20. feb 2008 Mennesker der mishandler deres dyr, hvordan skal de ku klarer at styre en familie ?!
    I mine øjne burde sådan nogle dyremishandlere selv smage lortesmagen i munden ! De ska selvfølgelig miste rettighederne til deres dyr.

• #2   20. feb 2008 Link til del 1

• #3   20. feb 2008 Jeg føler virkelig med dig. Og ville også være i tvivel om det nu var det værd, hvis det var mig. Men på den anden side så forstår jeg overhovedet ikke din mor eller din bedste kan være sådan. Altså det er jo ikke ligefrem fordi du har været ude og slå nogen ihjel. Og du er da hendes datter og burde derfor være på din side uanset hvad. Hvad er den egentlige grund til at de er flippet sådan ud?

• #4   20. feb 2008 Det er sjovt nok ikke engang min mors heste. Det er min mors kærstet heste og hans ekskærestes.
    Kan ikke finde ud af at linke men led i bunken af indlæg

• #5   20. feb 2008 Jeg sys det er det rigtige...

Jeg havde også gjort det lige meget hvem det var...

• #6   20. feb 2008 Hvorfor de flipper ud? De mener nok jeg blander mig og de lider af antifobo for at blande sig i ting. De mener jeg er gået bag ryggen på dem og at jeg ødelægger deres liv. Og så er det lige jeg tænker. Prøv at slappe lidt af. Synes egetnlig de opføere sig SÅ egoistisk og ønsker virkelig ikke at gøre min mor ulykkelig men det gælder 3 hestes trivsels.

• #7   20. feb 2008 Du gjorde det rigtige!

Jeg fatter ikk at din mor, og bedstemor reagerer sådan??

Rigtig synd for dig men du gjorde helt klart det rigtige

• #8   20. feb 2008 Anitta - du ska ikk tvivle på dit valg ! Hvem ville ikk sætte dyrs velvære i første række.

• #9   20. feb 2008 Jeg tvivler ikke men som ventet har det kostet mig dyrt og jeg har fået nogle ordenlige knubs.

• #10   20. feb 2008 hvorfor gjorde du det ikke anonymt??

• #11   20. feb 2008 hvornår oprettede du det andet indlæg? dato og kl?

Men jeg ville nok have taget en snak med venkommende før jeg meldte hende.. Når det er familie er det lidt noget andet. Nu ved jeg jo ikke hvor slemt det er og det er jo selvfølgelig afgørende for hvor meget man skal blande sig..

• #12   20. feb 2008 Prøv at læse del 1 som er på side 8. Så kan i se jeg har snakket med dem i ca et års tid. Og hvorfor jeg ikke gjorde det anonymt? Enhver idiot kunne regne ud det var mig. Men læs indlægget på side 8.

• #13   20. feb 2008 ja okay

• #14   20. feb 2008 Link:
    (link fjernet)

• #15   20. feb 2008 Nogle gange er det bedst at vende ryggen til... Jeg ville ikke miste min familie for et par heste.

Måske overreagerer din mor... Men du har jo trods alt også meldt hende til politiet for vanrøgt. Du har jo egentlig svigtet hendes tillid. Jeg forstår hende godt. Men jeg forstår også godt dig - at du syntes det var synd for hestene...

• #16   20. feb 2008 Ann:
    Det er jo ikke hendes mors heste, men hendes mors kærestes eks' heste..

• #17   20. feb 2008 Nu kommer min mening, og den kan godt være lidt hård..

Jeg synes din mor er hjernedød hvis hun finder sig i, at hendes kæreste truer hende! Jeg ved ikke om det var det rigtige eller det forkerte at melde det, men om ikke andet har du da reddet et par heste. Men heste er kun dyr, og kan ikke måle sig med familie.. NORMALT.. I det her tilfælde lydr det til at de heste er mere intelligente end hele din familie til sammen! Hvordan de er skruet sammen i hovedet kan jeg simpelthen ikke forestille mig, med de lyder som et oplagt emne til den næste flok tabere i Ricky Lake Show..

Jeg synes du skal leve videre med oprejst pande, og lade din familie komme til dig med en undskyldning, hvis de vil have noget med dig at gøre! Det er dem der har mistet noget, ikke dig! Du vil sikkert få et bedre liv uden dem!

• #18   20. feb 2008 Ja, det har jeg forstået... Men i og med de står i mors kærestes navn, og mor og kæreste bor sammen på gården er det lidt det samme.

Jeg ville selv have fåete n anden til at melde familien hvis det va mig.

Men læste lige i den første tråd... At hestene ikke blev passet med smed og tandpleje. Altså nu har anitta K jo ødelagt det med at melde det. Men ellers havde det nok været bedre at opfordre til at ringe efter en smed eller tandplejer. I stedet for at skælde ud over at der ikke bliver noget gjort.

Jeg aner intet om, hvad der foregår på den omtalte gård, og om hvordan hestene har det. Men en ting er sikkert. Så meget er de heste ikke værd, at jeg ville miste min familie på det. Hvis det var i mit tilfælde.

• #19   20. feb 2008 ..

• #20   20. feb 2008 Det er lidt sjovt at læse denne del og så læse del 1..

i del 1 siger alle at du skal melde hestene og at det er det eneste rigtige

nu kan man så læse at folk mener at det ikke er det værd...

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal synes.. selvfølgelig er det dejlig hestene får det godt.. men du må godt nok have det svært:-s

Ville ønske der var noget jeg kunne gøre..

• #21   20. feb 2008 jeg synes det er rigtig rigtig synd for dig, at din familie flipper pga af det ! så er spørgsmålet: er familien det værd ?

sket er sket, og det er ikke til at vurdere om det var rigtigt eller forkert, men synes at din familie overreagerer totalt !

• #22   20. feb 2008 Jeg prøver lige at gøre sagen kort for alle.
    Jeg bor ikke hjemme hos min mor. MIn mor bor på en gård sammen med hendes kæreste. Hendes kæreste har 3 heste sammen med hans eks kæreste. De bliver ikke passet, kan stå inde i 3 døgn, ingen lukker dem ud. De har meget dårlige tænder og en af dem salver og tager alt for lang tid om at spise. En anden har ikke længere pels på bagparten da det er kløet af. De har alle for lange hove og den ene hests pels er så sammenfiltrede at det gør ondt på den når den går.
    Jeg har sagt det til dem, tilbudt at få min egen dyrlæge ( har selv en hest men et andet sted ) ud til dem. Tilbudt at betale halvdelen. Jeg kan ikke passe dem da jeg bor langt fra dem og har mit eget liv. Jeg har snakket med både ekskærsten og min mors kæreste. De fatter det simpelthen ikke. Min mor har sagt det til dem men intet er blevet gjort og hun mener ikke man skla blande sig. Det har stået på i over et år.
    Så set oven fra og ned så har man pligt og ret til at melde det men det har jeg ikke gjort før nu da jeg vidste jeg vireklig ville få skideballe. Men alligevel kom deres meget egoistike reaktion bag på mig.

• #23   20. feb 2008 Til stutteri dyrkjær.
    Der er da ingen dyrlæge som har sagt de er ok?
    Det er ikke noget med at de ikke har smed nok eller er på fold tit. Hestene Har ALDRIG set en smed eller en dyrlæge eller noget som minder om nogle som kan hjælpe dem af med deres problmer. At stå i en boks i 3 døgn af gangen er forrykt. Jeg går ikke bare og melder folk til politiet ( i øvrigt er det ikke politet med dyreværnet )
    Og synes jeg har prøvet at tage hensyn til alle parter.

• #24   20. feb 2008 Jeg syntes det er super godt du har meldt det, stakkels dyr. havd er der sket videre i sagen? ;D

• #25   20. feb 2008 Kan kan sige thumps up til, at du tænker så meget på hestene, at du har/havde modet til at trodse dem!!

Og selvom det er meget hårdt nu, kan man kun håbe på, at de bliver klogere med tiden?

• #27   20. feb 2008 Jeg synes du har gjort det helt rigtige.. men gør mig ondt for dig at du har fået så mange problemer med familien..

• #28   20. feb 2008 Du gjorde helt sikkert det rigtige!
    Det hestene her bliver udsat for er vanrøgt uanset hvordan det bliver vendt og drejet.
    og heste er dyr med følelser, de kan godt mærke smerte.

Jeg syntes det er utroligt flot af dig at melde det.
    - Mange ville i dit sted ikke have turde.
    Men du gjorde det, og der er kommet ballade i familien.
    Jeg syntes du skal være stolt af dig selv og holde fast ved din menning.
    Familie betyder meget uanset hvad, og det kan være meget hårdt at miste dem.
    - Jeg syntes at du skal lade det ligge og se hvad der kommer ud af det og hvad der kommer til at ske med hestene.
    -Måske indser din familie at hestene i virkeligheden har det elendigt.
    -Der er kommet splid i din familie og sådan nogle sager falder nogle gange bare til ro igen...Måske , måske ikke.

Men jeg syntes du skal vente og se tiden an, selvom det er svært.

• #29   20. feb 2008 Ann C: Hvordan kan man være heste menneske og så mene at man skal vende ryggen til.. tænk hellere at ville se et par heste stå og lide end gøre noget fordi man ikke vil have ballade smiley

• #30   20. feb 2008 Ann C: Hvordan kan man være heste menneske og så mene at man skal vende ryggen til.. tænk hellere at ville se et par heste stå og lide end gøre noget fordi man ikke vil have ballade smiley

- ENIG

• #31   20. feb 2008 Nu mener jeg så et eller andet sted ikke at du havde så meget at miste, hvis I virkelig er så elendige til at kommunikere i jeres familie.

Jeg ville formentlig ikke have meldt dem, medmindre de var udenfor nogen form for pædagoisk rækkevidde. Og det tror jeg ikke på er tilfældet for dig g din familie.

• #32   21. feb 2008 Jeg fortryder bitter jeg har meldt kvindemennesket. Sagen ser således ud : min mors kæreste sagde til eksen jeg har meldt hende, eksen ringer til dyrenes beskyttelse som endnu ikke har set på hestenes hvilket de lovede at gøre i tirsdags men var faktisk også overrasket over de overhovede gad se på sagen da jeg igennem mit arbjede som medhjælper på syreinternater har utrolig dårlig erfaring med dyreværnet. Nå men eksen får at vide at de ved gud ike kom og så på hestene før de var døden nær. Eksen griner og nægter at gøre noget ved sine heste. Så hestene lever videre intet er sket med hensyn til dem og det kommer der sikkert hellere ikke til at gøre. Jeg har betalt prisen ved delvist at miste forbindelsen til min familie og er nætet at komme hjem på besøg. De er for et godt ord edderrasende og siger jeg har ødelagt deres liv.

• #33   22. feb 2008 Signe *spider-pig* L og JINS xD :

Ann C: Hvordan kan man være heste menneske og så mene at man skal vende ryggen til.. tænk hellere at ville se et par heste stå og lide end gøre noget fordi man ikke vil have ballade smiley

Jeg er bare mere familiemenneske end jeg er hestemennesske. Jo, jeg ville gerne have ballade for at melde nogle for dyremishandling, men det skulle dælme ikke være min egen familie. Hvis min familie ikke kan stole på mig, hvordan skulle jeg så kunne stole på min familie? Jeg tror ikke på man gør noget godt ved at melde Gud og hvermand. Se selv!

Udover det vil jeg ikke blande mig i andre folks anliggender. Og det er jo også nemt for jer, at lyde sympatiske og sige jeg ikke er hestemenneske, men så vil jeg give jer en opsang af anden kaliber og påstå, at I ikke er medmenneskelige og mest af alt ikke familiemennesker.
    Jeg ved hvad jeg helst vil være.

Kommentér på:
Hun vanrøgter sine heste del 2

Annonce