{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Hun vanrøgter sine heste {{forumTopicSubject}}

Åha, sagen er den at min mors kærste har en ekskærste som har 3 heste. Hestene står på Min mors kærstegrund, da han ejer en gård og min familie bor på gården sammen med ham undtagen mig da jeg er flyttet hjemmefra. Kvindemennesket strigler dem ALDRIG og særligt fjordhesten pels er klumpet og jeg har prøvet at strigle den lidt men hun bider mig da det gør ondt. Deusden ved jeg at mudder i så svær græd kan føre til svamp. HUn er også begyndt at tabe lidt af pelsen. Hestene har ALDRIG set en smed eller en hestetandlæge. Den gamle shetlandspony på 19 år har kløet alt pelsen af på bagdelen sikkert pga eksem. Han savler og tager LAANG tid om at spise. Alle 3 hestes hove er i pænt dårlig stand. Medmindre JEG ( når jeg er på weekend besøg ) lukke dem ud eller min mor eller hendes kærste gør det ja så kommer de ikke ud. Sidst stod de inde i boksen i 3 dage i træk. Det er forrykt. Hun betaler INTET for at have dem stående. Problemet er genrealt at ingen tør sige noget til hende og min familei er sådan meget 2 det skal vi ikke blande os i " Jo gu fanden skal vi så. Jeg er ofte blevet uvenner med min familie fordi jeg har blandet mig og sagt til kvinden at hun skal passe sine heste ordenligt men så får jeg ballade med min mor og hendes kærste fordi jeg ikke skal blande mig. Jeg orker det bare snart ikke mere. Det har stået på i 2 år og ingen går noget. Alle løber fra ansvaret og det går ud over de stakkels heste. Jeg har lukket dem ud idag kl Halv 3 og nu har kvinde lige været her og lukket dem ind igen og givet mig en opsang fordi det var alt for koldt for hendes heste at komme ud. De heste har en giga vinterpels og det er sku ikke for koldt. HUn har 1000 elendige undskyldinger. Feks at hestene er naturheste. Bræk . Naturheste står sku da ikke inde i 3 dage.
Jeg får ballade hvis jeg melder hende for den grund dyret står på, altså ejeren af gruden er jo min mors kærste og han har ansvaret for dyrene da de står på hans grund selvom han ikke er ejer. Desuden ville dyrenes beskyttelse ikke engang lette røven fordi ingen af hestene er jo tynde eler udsultet. De får jo foder og vand.
Jeg har selv arbjedet på et dyrehospital og et dyreinternat og selvom nogle dyr var mishandlet til døde blev der intet gjort. Ingen beviser var nok og de havdE så meget andet at tage sig af.
HVAD FANDEN SKAL JEG GØRE. orker snart ikke at ødelægge alle mine hjemmebesøg på disskution pga de heste. Men ingen gør noget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vanrøgter sine heste
  • #1   17. feb 2008 Meld dem til dyreværnet - meget muligt de ikke gør noget ved det - men så kan din mor og kæreste se at du mener det alvorligt! hvorfor har hun de heste hvis hun ikke passer dem?

• #2   17. feb 2008 Jeg ville tøve med at melde dem fordi JEG får balladen. Min familie bliver rasende på mig da de mener man ikke skal blande sig. Deusden er reglerne sådan at ejeren af grunden som dyrene står på er ansvarligt, ergo min mors kærste. Tro mig dyreværnet ville gøre så godt som INGENTING hvis jeg meldte hende. Passede engang en hest som stod på en rideskole og der var der en anden hest som sultede og var meget meget tynd. De slod den ofte og den havde rifter efter pisken. Den fik sjælden foder og ingen hø. Det blev meldt. Beskden var " så længe dyret kan stå op og kan rides på så kommer vi ikke " .....

• #3   17. feb 2008 Prøv at skriv til ham fra Alle Dyrs Ret .. Han skal nok få gjort noget ..

• #4   17. feb 2008 hvor er det bare synd for de stakkels heste.

jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre.

men please skriv hvis der sker noget.

• #5   17. feb 2008 Ja godt spørgsmål hvorfor hun har dem. Aner det ikke. Jeg har virkelig prøvet at sige det til hende. Men hun er dum som en dør. Har sagt det 200 gange. Sidste år var de fulde af lys og de 2 små havde kløet manen af. Efter at have sagt det på en pæn måde, på en grim måde og på en svinsk måde ringede hun til dyrlægen som kom og gav dem en indsprøjtning mod lus. Siden har hun kommet med 1000 undskyldnigner for ikke at passe dem ordenligt. Jeg tror godt min mor ved jeg mener det alvorligt men hun er bange for at familie idyllen skal ødelægges og siger at Han ( min mors kærste ) bliver ked af det hvis jeg skælder ham ud over hestene da det ikke er han........Får kvalme

• #6   17. feb 2008 anmeld dem anonymt det har jeg gjort og de lokale dyreværn tog sig af dem og det hjalp

• #7   17. feb 2008 Har forresten skrevet til kredsformanden for dyrenes beskyttelse i vores område. Det er snart 2 måneder siden og har intet hørt fram ham.

• #8   17. feb 2008 Har også overvejet at gøre det anonymt men enhver idiot kan jo regne ud det er mig.

• #9   17. feb 2008 Problemet er at jeg får en kæmpe skideballle af min mors kæreste og min mor. Og ejern ja hun ville sku ikke betale regninger. Hun tror alt er gratis. HUn kan jo nægte at betale og hvem står så med problemet? Os SÆRLIGT MIG DA DET ER MIG DER HAR RINGET EFTER DYRLÆGE OG JEG HAR PÅ INGEN MÅDE RÅD TIL AT BETALE DYRLÆGE, TANDLÆGE OG SMED FOR 3 HESTE.
    sÅ VILLE NOGLE SIGE AT HUN JO ER EJER OG HUN SKAL BETALE. HVORDAN BESVISER MAN LIGE HUN ER EJER, DE STÅR JO IKKE ENGANG PÅ HENDES GRUND.

• #10   17. feb 2008 DET FØLES BARE FULDSTÆDNIG HÅBLØST.

• #11   17. feb 2008 Ja hvis det bare var så nemt. Hestene har levet som vildheste og er ikke engang vant til at blive trukket med i grime.

Men ja der liger jo også en lang baggrund for at jeg ikke ville tage den skideballe, men den kan jeg ikke oplyse her. Men ønsker virkelig at hjælpe de heste. Men det er svært når man ikke selv bord på gården og har sit eget liv og sin egen hest og egetnlig kun ser hvad der forgår når jeg er på besøg og ja så fortæller min mor ofte over telefonen hvad der nu er sket.

• #12   17. feb 2008 Men problemet er jo ligeså meget at dyrenes beskyttelses formand for vores område ikke engang har svaret på min henvendelse. Når jeg ringer er han altid til møde. Og hvad jeg har set af mishandlede dyr i løbet af mit arbjede så tror jeg sku næppe de kommer.

• #13   17. feb 2008 hvad er værst at få en skide balle for at hjælpe eller gå med dårlig samvittighed for ikke at hjælpe?
    Bare et spørgsmål. Hvis jeg var dig vil jeg melde hende uanset hvad. man har ret/lov til at skride ind hvor loven brydes

• #14   17. feb 2008 Tja, efter den nye 2008-lov er det faktisk ulovligt at lade heste stå inde 24 timer i døgnet. De skal have mindst 2 timers motion (pis og lort synes jeg - du kan sætte den i en skridtmaskine i en time, og så ride den en time og være fuldt lovlig). Du kan melde hende for det.

• #15   17. feb 2008 Jeg tænker det sådan at jeg jo er en myndig borger og som myndig dansk borger har man pligt og ret til at skride til handling hvilket jeg også synes jeg har gjort men min familie lukker øjene og løber fra ansvaret, ejern er dum som en dør og lukker ørene, dyrenesbeskyttelse tager sig tilsyneladene ikke af det og ringer eller skriver ikke tilbage. Jeg har selv passet dem i en periode og de 2 små elsker at blive striglet men den store bider og ja ed er generelt ret vilde.

• #16   17. feb 2008 Hvad skal jeg gøre når jeg har ringet og skrevet til dyrenes beskyttelse men ingen har svaret?

• #17   17. feb 2008 Min mors kærste er landmand og alle landmænd herude på landet kender hinanden. Kan i huske den sag der var med de 200 misrøgtede grise. Ham kende min mors kæreste og arbjede sammen med men der blev intet gjort og jeg må slet ikke nævne det herhjemme fordi man ikke blander sig. Engang da jeg var yngre havde vores nabo et marsvin som de to små møgunger synes var sjovt at kaste op i luften og sparke til som var det en fodbold. Jeg sprang resulut over hegnet og kaldte dem alt muligt og tog det stakkels marsvin op. Ud kom min stedfar og slog mig og undskyldte fadernde til møgtøserne at jeg havde blandet mig. Marsvinet døde ligende på græsplænen om natten. Det siger lidt om min famlie måske.

• #18   17. feb 2008 Det føles rimeligt håbløst at stå og råbe 3 voksne mennesker op som lukker øjene for det der sker foran dem. Når man så kun får skideballe og at vide man skal lade være med at komme på besøg igen så ved man sku ikke hvad man skal gøre. I morgen ringer jeg endnu engang til dyrenes beskyttelse og hvis de stadig ikke ville lette røven så er jeg ved at give op.

• #19   17. feb 2008 Min familie er søde nok og elsker dem højt men deres " bland dig ikke i naboen " kan få mit pis i kog. I skal ikke forstå det sådan at jeg hader min familie og de er lede og onde for det er de ikke men de ville hellere undgå en konflikt, koste had det ville.

• #20   17. feb 2008 Der er rigtig mange gode forslag men mange af dem er afprøvet og virker ikke og mange af dem virker håbløse på forhånd. Men som jeg skrev tidligere, så prøver ejg igen i morgen at ringe til dyrenes beskytelse. Det er da rat at se så mange herinde bakker op om det. Så selvom det måske ikke ser sådan ud så tager ejg nu alligevel i mod jeres forslag.

• #21   17. feb 2008 Det lyder ikke helt godt! :S

• #22   17. feb 2008 Du er jo i et kæmpe dilemma her- men jeg ville(Hvis jeg var dig.) IKKE lukke øjnene for det som foregår. Tag en snak med hende stille og roligt, og forstår hun det ikke- så meld hende til dyre værnet. Du bliver helt sikkert uvenner med hende- men det er det rigtige at gøre. Held og lykke.

Kommentér på:
Hun vanrøgter sine heste

Annonce