{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Hjælp! (når hest snubler) {{forumTopicSubject}}

Hej..

Nicolai er på det seneste begyndt at snuble med bagbenene eller han snubler ikk sådan rigtig, de ruller på en måde væk under ham når man rider. det er rigtig træls når han er så ustabil..

ved i hva det kan være og hvad man kan gøre ved det?

håber nogle gider at hjælpe!

ps. gider ikk høre nogle dumme komentarer om at sådan noget det gør fjordheste bare, for det gør de ikk ebare uden nogen grund!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! (når hest snubler)
  • #1   12. aug 2007 Uhm, måske fumler ham bare? prøv at aktivere hans bagpart noget mere smiley

• #2   12. aug 2007 min gør detr ose lidt.. men kender desværre ikke svaret

• #3   12. aug 2007 Ved desværre ike hvad det er, men som BettMett siger: Det kan være at det hjælper at aktivere hans bagpart smiley

Ulle.
    Var vist noget med balance - eller manglen på samme? Hmm nej, kan heller ikke huske det, men har også læst det.

• #4   12. aug 2007 bettmett: jeg prøver at støtte ham og samle ham men det hjælper bare ikke smiley

• #5   12. aug 2007 Hmm.. Det er lidt svært at hjælpe når jeg ikke har set det smiley Prøv at spørg din underviser eller en anden der kan se dig mens du rider. Så kan det være du finder svaret smiley

• #6   12. aug 2007 Virker han ukoncentreret, når han gør det??
    Har han ondt nogen steder??

• #7   12. aug 2007 lige svip lidt med en pisk og bare rør ham ganske let.. så tænker han måske over det

ellers prøv at skridte/småtrave på hård bund(asfalt) og se om den gør det samme som når det er i ridehus? det kan være bunden måske

• #8   12. aug 2007 Hvis en hest snubler, er det ofte fordi, hesten mister balancen... og har derved nemmere ved at snubel.. eller også er balancen ikke iorden... du må sørge for at få hesten aktiveret bedre bagfra.. hvis den dermed også går og snøvler lidt.. ja så har de også nemmere ved at snubel... så forsøg, at få dens bagpart aktiveret bedre.. og få den redet frem i et ordenligt tempo, så den har en bedre takt... den må heller ikke jappe afsted...

• #9   12. aug 2007 isabella snubler også tit på det ene eller det andet af hendes ben..

det er mest når hun bare går og "keder" sig (i dressuren).. men hvis jeg lige tager et "pep up" spring.. så er der ingen fumlen mere *ss*

tror det er kedsomhed..

med mindre han har noget i benet som doktor dyr bør tilse??

• #10   12. aug 2007 min gøre det også men når jeg samler den og aktiver den i bagparten hjælper det meget

• #12   12. aug 2007 prøv at få andre til at ride ham og kig så på ham bagfra om han har fransk..

hvis han snuplede på forbenene så skal man bare lægge dressur gemacher på så snubler de ikke mere..

du måske prøve at lægge bandger på bagbenene til at støtte ham..

• #13   12. aug 2007 Min gamle Konto snubler også megt på bagbene. Men han er gammel dressur hest og slidt op. Smeden har skåret ham på en måde, så han sætter benene lidt anderledes. Det hjalp lidt. Det er stive sener.

• #14   12. aug 2007 autumn snubler også helt vildt når man rider ham! det er UTROLIG irriterende!

du kan evt. prøve at lave nogle spændende øvelser med ham, hvor han skal tænke lidt smiley
    prøv noget med nogle bumme på jorden som han skal skridte over osv....

• #16   12. aug 2007 Som Theis .. evt. balance øvelser , rid nogle offroad-ture i skoven på ham , så han bliver bevist om at han syadig har elle fire ben . smiley

Elle prøv engang at lade ham skridte godt til for lange tøjler , på en lige strækning , så hans bagben kan komme rigeligt ind under ham .. Måske hvis han bliver holdt for meget fortil kan han have fået en spæning i ryggen , og måske være blevet øm .

• #17   13. aug 2007 min snublede også eller det var mere som om han "tabte" sine bagben og det var pga af at han var låst i lånden. havde kiopraktor til ham og 14 dage i liner bagefter gjorde at han ikke gjorde det mere har også oplevet at det kan stamme fra nakken
    monica

Kommentér på:
Hjælp! (når hest snubler)

Annonce