Hjælp! Når den ene hest efterlades hjemme {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige fået to skønne ponyer hjemme en tysk sportspony og en shetlænder, de er begge hopper på 3 og 4 år.
Men shetlænderen kan slet ikke klare at blive efterladt tilbage, er bange for hun bryder igennem hegnet eller stresser sig selv rigtig meget eller på nogen måde gør skade på sig selv. Og hun vil ikke gå fra den større pony når jeg tager shetlænderen ud?
Indtil videre løber hende den store bare lidt rundt, når hun er alene, og er fin nok når hun selv skal væk.
Har I nogle tips eller andet til hvad jeg kan gøre for det ikke er så hårdt for dem at bliver efterladt/på tur alene?
(Ved godt det ikke er sjovt for dem at blive tilbage)
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Ellers hvis du har dem hjemme, har du så ikke en veninde der har brug for nyt sted til ponyen, så kan den jo underholde!
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
der skal træning til du kan evt give den noget lækkert hø, gulerødder eller lignende når du går
og evt start med kun at være lige uden for indhegningen til den er tryg ved det og så bevæger du dig lidt længere væk og øger stykket når den er tryg ved at I går
mar 2009
Følger: 58 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 530
Så det skal være andre løsninger?
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
Molly min selskabs pony hun løber frem og tilbage og kalder når Tarzan er væk..
Og hvis der er andre heste er hun lige glad med dem.
Dog kan jeg jeg ikke ride og arbejde rigtig med ham hvis han kan høre hende.
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Nej der er egentlig næsten ingen udgifter ekstra ved bare en lille en mere Har selv 4 af dem.
mar 2009
Men shetlandsponyen har også stået det samme sted hele sit liv og har aldrig været væk fra sit hjem.
nov 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 188
Jeg sad hele tiden ved siden af hegnet og observerede
Men men en lille shetter.... de kan være slemt til at gå igennem hegnet, har selv haft en. Men helt bestemt skal der træning til med at bare at være hos hesten når den er alene evt. endda holde den. Vigtigt er at selve sammenførelsen sker når hesten har slappet af. Uanset hvor længe der går er det vigtig at få det rigtige tidspunkt og hvis det bare er en halvt minut hvor hesten tar hovedet ned tygger og slapper af og koncentrerer sig om noget andet
Håber virkelig du får styr på det. Men husk at være tålmodig, sådan nogle ting tar sin tid
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
mar 2009
Er glad for I siger det kan trænes væk
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Min ene har aldrig stået alene før han næsten var 4 år. han kom direkte fra mor over til mine hvor de aldrig gik i boks. Da de så skulle i boks og han jo stod alene gik han amok.
Det er nu 5 måneder siden, og nu står han pænt alene
Hjælp! Når den ene hest efterlades hjemme