{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Når godt temperament er det primære {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Som nogle måske har set i et tidligere indlæg, så har jeg jo for 10 dage siden købt en 1,5 år hingsteplag af oldenborgafstamning - Freiherr.

Og hold da op jeg er imponeret over hans sind smiley

Han kom jo hjem, og blev lukket sammen på fold med Caspian - som har taget vel imod ham. Der bådes hygges og leges, men sættes også tydelige grænser - og Freiherr er så fin til både at trække sig, men også til at sige fra hvis Caspian bliver for strid.

De første par dage var “hårde” for bettemanden - alt var nyt og småfarligt - vandslang/vand i spand, dækken af og på heste i de andre bokse, høns, gå i snor, være alene tilbage i stald, blive striglet, blive kælett med, gå i snor, grime af/på.
Han sover nærmest med det samme han kom ind i sin boks om aftenen smiley

I dag var vejret jo skønt, så i dag gik vi vores første lille tur på ejendom - efterladende de andre heste inde i stalden, ud og kigge på hønsehuset og gå tur på ridebanen.
Bagefter blev han sat i kæder på staldgangen, og fik en strigletur - hvilket var så dejligt at han stillede sig til at hvile på det ene bagben - og så fik han taget bagben....uden problemer, det var bare helt i orden smiley Om på den anden side, strigle ham, og så hvilede han på det bagben...og vupti så fik vi taget hove både foran og bagved - og hesten hyggede sig bare smiley

Min bedre halvdel er også glad for bettemanden, som allerede har lært at gå ud til leddet, trækkes ind på fold, vende rundt og vente på at blive sluppet fri smiley Vi husker begge Caspian, som var noget af en mundfuld i et halvt års tid, før han bare var tilnærmelsesvis halvt så rolig som Freiherr smiley
Faktisk siger Peter, at Freiherr er den første hest jeg har købt, som ikke er knald i låget fra start af smiley

Bettemanden er så nem og rolig - og det tog lige et par dage at lærer, at gulerødder ikke er farligt, og skabt til at blive spist smiley

Så hvis han fortsætter med at være SÅ nem og rolig, så er jeg lykkelig smiley

Her et billed af Freiherr og Caspian på fold i dag.

Rigtig god weekend til alle.

Mvh Charlotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når godt temperament er det primære
  • #1   16. nov 2018 Åh, hvor lyder det dejligt smiley

Det er også bare vigtigt, at de har sindet med sig - så det lyder som om, at du har været rigtig heldig med ham, Freiherr. Spændende hest til fremtiden - og med Lene og dig, er det jo kun endnu mere spændende! smiley

• #3   16. nov 2018 Ja han er en rigtig ollebolle afsind - trods han kun er 38% olle, resten er ren xx - men de plejer jo også at være cool smiley

Matilde - må se om jeg ikke en gang til foråret begynder at træne med Freiherr i at køre trailer - så kan vi komme over og se dig og tut træne smiley

Mvh Charlotte

• #4   16. nov 2018 Wow hvor lyder det bare skønt smiley
    Han bliver da en fantastisk ridehest... Ligesom dine 2 andre smukke basser smiley smiley

• #5   16. nov 2018 Ha ha det bliver måske din mands fremtidige hest smiley ej det sku da dejligt med sådan et fornuftigt sind han allerede viser smiley men nu må du snart få skarp indstillede kameraet og få skudt nogen skønne billeder af vidundert smiley

• #6   17. nov 2018 Hæhæ ja hvem ved om Peter ender på ryggen af Freiherr - men nu har han undslået sig igennem snart 20 år at sidde på en af mine heste....så det.... smiley

Ja det med kamera....billedet her er taget oppe fra mit kontor på førstesal igennem vinduet, fordi de stod og hyggede sig og legede smiley Det er så dejligt at se hvad de går og laver i dagstid, hvor jeg normalt ikke er hjemme.
    Så jeg må vist hellere finde detgode kamera frem en dag hvor vejret er til det smiley

Her et billed fra i går af de to bøller smiley

profilbillede
  • #8   17. nov 2018 Dejligt at læse at han er så nem, og at han har faldet godt til, det er Rocky også(nem), dog ikke ligeså nem.. Men utrolig nem ift hvad jeg har været vant til smiley smiley og et fantastisk roligt sind smiley

Mvh TT

• #9   17. nov 2018 Caspian er et stort legebarn - så grimer til begge er indkøbt i “skrigfarver” således at de er nemme at finde, når de er pillet af smiley
    Pinot gider ikke pjatte på den måde - han er mere den sure onkel smiley

Jeg er spændt på at se, om Freiherr ændre sig til at blive mere “fremme i skoene” M når han erfaldet mere til ro. Lige nu kan han stadig finde på at stå og smaske som et føl, men han bliver nok lidt mere kæk, når hormonerne kommer op i ham til foråret.

Om ikke andet så tænker jeg, at når han er tilridningsklar, så er jeg tæt på 50 år, og så er det vist godt, hvis han er en rolig afslappet fætter smiley

Mvh Charlotte

• #10   17. nov 2018 Ja den alder gør altså noget med en.. Det kan jeg også mærke desværre smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Når godt temperament er det primære

Annonce