Alt dette for et stykke sukker... {{forumTopicSubject}}
Jeg købte et 1/2års føl i december måned, som hedder Euro. Da vi fik ham hjem var han ikke så tam, men han blev jo trukket ind og ud hver dag og vi var om ham meget. Han kom i boks med vores andet føl som er tam. De blev nusset og pusset om indtil april måned hvor de skulle på græs. Euro blev selvfølgelig bedre han kunne trækkes med og han gik pænt, han kunne strigles og han stod pænt, men han var ikke glad for os og følte sig ikke tryk i vores selvskab.
I april kom de på græs og de første 14 dage kom jeg hver dag og fodrede dem. Han kom hver dag og spiste men ville ikke rigtig snakke med mig.
Jeg holdte så op med at fodre dem ved siden af græsset da der var rigeligt. De fik bare lov til at gå og være heste. Da der var gået 1 1/2 mdr. hvor jeg bare kom og kiggede til dem for at se at alt var ok, kunne jeg se at Euro's grime var begyndt at stramme. Jeg løsnede den så og klappede ham og tog hjem. Da jeg kom derned dagen efter havde han tabt den. Jeg kunne overhoved ikke komme til ham. Jeg vidste det var tid for at smeden skulle komme så en ny grime skulle han have på. Jeg brugte 1 uge hvor jeg prøvede at fange ham, men forgæves nogle dage brugte jeg 3 timer. Han har aldrig været vild med godbidder, så jeg købte nogle sukkerknalde for at se om det var noget men nej, foder gad han ikke..nå men min kærste siger så at han vil smide en lasso om halsen af ham, for de skulle altså have smed.
Han tager så med derned vi tager ialt 4 afsted. Vi andre stå så med de andre heste mens han smider lassoen om halsen på Euro som bliver forskrækket og løber alt hvad han kan. Min kærste når ikke at få den sidste finger til sig så den brækker simpelhen over. Vi troede at den bare var gået af led, så min veninde ringer efter hendes fyr så de kunne være 2 om at holde ham. Min kærste fanger ham så igen, men bliver trukket ca. 20 meter igennem folden til han tilsidst måtte slippe. Han render så rundte i 1 time efter Euro, med en brækket finger, inden hendes kærste kommer. Der går 1 time før de får fat i ham, det ender med at han må ligges ned så vi kan få ro på ham og få den nye grime på. Den bliver naturligvis sat stram fast.
Vi kører så på skadestuen hvor min kærste så får ståltråd i fingeren og 3 ugers sygmelding med gibs til albuen.
Dagen efter opdager vi at hans kunstige fortænder er flækket. Han må til tandlæge og det koster 13000kr at få lavet igen. Så udover en brækket finger og smadret tænder, var han meget forslået af turen efter ham.
Nå men så kører jeg så ned til hestene dagen efter hvor jeg kan komme til Euro, jeg putter sukkerknalde ind i hans mund og han syntes faktisk godt om dem.
Efter det kan jeg ikke komme til ham igen. Jeg bruger en uge på at komme til ham igen men uden held. Jeg skal så til eksamen og kommer ikke derned i en uge.
Da jeg så kommer igen kommer Euro gående lige hen til mig, og jeg ser til min forskrækkelse at grimen har lavet et meget stort sår. Jeg trækker ham op til leddet uden problemer og får en anden grime på ham og giver ham sukker igen.
Dagen efter tager jeg derned for at rense såret, men da jeg kommer kan jeg se at grimen er gået i stykker og hænger om hans hals. Jeg kunne have tudet...Jeg kunne ikke komme til ham...
Jeg bruger igen flere dage på at komme til ham men det lykkes ikke.
Jeg kan se at såret heler fint men hans hove ser frygtelige ud. Jeg ringer til smeden og får en tid 14 dage efter. Jeg tænkte nu måtte det bære eller briste.
I torsdags skulle de så hjem da smeden kom om fredagen. Der går i alt 4 heste derned, vi starter så med at trække 2 af dem hjem. Da vi kommer derned igen tager vi så den gamle så Euro er den sidste tilbage, den gamle pony står min kærste så med ude på den anden side af indhegningen. Euro render marken rundt i 5 min og man kan tydelig se på ham han godt ved hvad klokken har slået. Jeg stiller mig med ryggen til ham med en spand foder og venter på han skal komme. Efter lidt tid kommer han selv hen til mig og begynder at snuse til mig og tager lidt foder. Jeg tager lige så stille fat i ham og får den nye grime på og den gamle af ham og vi trækker dem hjem.
Alt går rigtig fint og vi er bare så glade jeg putter masser af sukker i ham og alle er på vores lille vinter fold.
Vi vil så lukke dem på stald så min kærste ikke skal bøvle med at fange ham når smeden kom. Hans arm er jo i gips og jeg skulle til eksamen så jeg ville ikke være hjemme.
Han ville selvfølgelig ikke fanges på folden man den er heldigvis så lille at vi hurtigt har ham i et hjørne. Jeg tager stille og rolig fat i ham og så bliver han forskrækket og han render lige ind i mig og tramper mig over fødderne mange gange og han er ved at vælte mig, men jeg holder fast og får snakket ham til ro. Min kærste kommer så og tager ham, og jeg ligger mig ned på jorden og græder da det gør så ondt. Vi får ham ind i stalden og binder ham på staldgangen. Jeg står så og klapper ham og ville så lige klippe ham inden jeg ville ind og have fødderne i koldt vand. Han ender så med at at få trådt på mig igen så jeg får en lille hudafskabning, men min fod hæver så meget op så huden simpelhen sprækker 2 cm i en dyb flænge. Vi kører så igen på skadestuen og foden er forstuet og jeg får et par krykker.
Så min kærste har armen i gibs og jeg på krykker...
Jeg ringer så til dyrlægen og beder ham komme og kastere ham. Så i fredags blev begge hingest føl kasteret og beskåret at smeden. Jeg humper over til ham hver aften for at give ham sukker og i går aftes tager han det første stykke sukker fra min hånd..WEEE
Alt det vi har ofret for at han skulle tage et stykke sukker...Suuuk
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
jul 2004
Følger: 176 Følgere: 180 Heste: 3 Emner: 68 Svar: 1.142
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
God bedring til dig og din kæreste... håber det hjælper at han er blevet kastereret... og held og lykke med eksamen..
jun 2006
Følger: 96 Følgere: 153 Heste: 9 Emner: 128 Svar: 1.435
Og jeg troede Unique var vild ?
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 110 Svar: 422
Jeg har en eksamen tilbage d. 28 hvor jeg skal nå at læse 1000 sider men det når jeg nok nu hvor jeg skal ligge stille.
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
det var da helt utroligt man skulle jo tro at den var blevet mishandlet før du fik den...
helt utroligt...
jeg havde givet op for længe siden...
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Trist at du måtte side i kørestol, men når det er nødvendigt er det jo kun godt..
__
Ja, jeg synes godt nok også det er flot at du ikke har opgivet !
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
okt 2004
Følger: 118 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.061
jeg ville sgu blive sindsyg hvis det var mig dx
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
jun 2006
Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 65 Svar: 971
apr 2006
Det kan jeg med 100% sikkerhed sige at det er han ikke. Han har bare gået sammen med sin mor.
apr 2006
Men så er det da godt han skifter tænder..smil
Min kærste har også flere gange mumlet noget med en slagter og billig til salg...
Mine veninder syntes jeg er sindsyg at jeg vil beholde ham, men han skader jo os ikke med vilje, han er jo bare frygtelig bange og har haft homoner i kroppen som ikke gør livet nemmere.
apr 2006
apr 2006
Alt dette for et stykke sukker...