alt for meget energi/tempo :( {{forumTopicSubject}}
Har redet denne haflinger siden i sommers, og meget er blevet bedre.
I Sommers var hun så springfyldt med energi at at skridte varm ikke var muligt og langsom trav var heller ikke og galop skulle foregå i højt tempo og på lige strækninger med buk.
Vi er heldigvis kommet et stykke og i dag kan vi skridte roligt med lange tøjler uden problemer. Nogen dage kan jeg trave stile, roligt og koncentreret på hende uden kontakt i tøjler(men ikke slapper tøjler), og tilmed galoppere i normal tempo, uden buk og også gennem hjørner
Uheldigvis er hun rigtig svingene i træningen og lige så ofte som hun har de gode dage har hun også dårlige.
På de dårlige dage kan jeg sagtens skridte for lange tøjler men så snart vi begynder at trave sætter hun farten rigtig meget op og hvis hun for lov galoppere hun. Kan simpelhen ikke holde hende tilbage selv ikke på små volter. Halv parader, hel parader, varierer i pres i munden,, konstant pres i munden, er prøvet Har også prøvet at krudte hende af i longe men i longe er hun sød og går roligt i trav og med hovedet langs jorden(afslappet).
vi rider med myler bid(med D ringe og lille bro), bidet passer og fungere på hende og jeg skifter ikke til at stærkere.
Har dsv ik mulighed for at ride hende flere gange om ugen selvom dette måske ville hjælpe.
Nogen der har nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 191
Min nye hest har også rigtig meget energi og har et par øvelser der måske kunne hjælpe
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
Det kan være fx. en sadel som ikke ligger optimalt
Det kan være noget fysisk, som udfordrer hendes balance og hun derfor løber
Eller det kan være, at hun ganske enkelt ikke har indlært de signaler du giver hende godt nok
Bare lige lidt at have med i overvejelserne inden du bare "kæmper" videre
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 191
Kopiere lige beskeden og sender til dig
sep 2011
Følger: 90 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 92 Svar: 696
Fra jorden forstår hun godt når eg siger PRrrrr så det burde hun også fra ryggen?
sep 2011
sep 2011
Tror lidt hun bare godt kan lide fart men vil bare gerne have hende til at gå langsommere
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 383
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 182
sep 2011
mar 2013
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 3 Svar: 64
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 137 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 542
alt for meget energi/tempo :(