{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Bange for ALT! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har lige fået en ny dejlig part på en Dansk Varmblod, på 165 cm, som hedder Mercurio. Jeg er rigtig glad for at haft fået part på ham, for jeg elsker ham allerede utrolig højt.!
Men vi har altså nogle problemer, som jeg håber at I har lyst, og kan hjælpe mig med.

Han er 8 år gammel, så han er veludviklet osv. Men han er en hest som er virkelig bange for ALT TING! Han er også en hest, som skal stole på en, og vænne sig meget til en før, at han gider arbejde godt med en. Jeg har knyttet bånd til ham ude på banen op til flere gange, hvilket han tager rigtig flot, og laver alle de typiske tegn, som heste nu skal lave, når man knytter bånd til dem..
Problemt ligger der, at han er bange for meget, hvilket både gøre mig lidt bange engang imellem, og hvilket gør, at mine forældre bliver utrolig nervørse, for I deres øjne er Mercurio en meget stor hest for dem, da de ikke er "hestevant."
Han kan gå helt amok, hvis man er igang med at longere ham, og der kommer en bil kørende ude på vejen, som egentlig ikke kører ret stærkt.. Eller hvis man træner med ham oppe på banen, kan han komme helt oppe at køre over, at der bliver trukket en hest ud af boksen, og går over gårdspladsen (man kan nemlig se de fleste bokse, og gårdspladsen fra banen). Han begynder bla. at vrinske virkelig højt, sætte farten op til galop hvis vi nu er i trav, og ja, af og til vrider han sig også ud af longen, så jeg han spæner hen til lågen, og kigger, og vrinsker, og bukker en del.
Han gør jo også mig bange, for nogle gange er han ved at bukke mig lige op i hovedet, hvilket føles ret ubehageligt.. Jeg snakker altid stille og rolig til ham, og prøver altid at berolige ham nå han bliver ophidset..

Alle disse "problemer" vi har, har INTET at gøre med, at han ikke stoler på mig, for han har som sagt knyttede bånd til mig massere gange, og han er altid helt afslappet med mig inde i boksen, og vælger altid at nusses af mig, frem for at æde han foder som lægger klar i hans krybbe. Alt i alt har vi allerede fået et stærkt, og meget nært forhold til hinanden, men alligevel gør han dette. Han gør det også med hans ejer, som har haft ham i flere år..

Hvad syns I jeg skal gøre? Jeg vil gerne fortsætte med at have part for ham, for jeg elsker ham, og jeg vil også godt kæmpe for det jeg vil.. Men hvordan gør jeg, at han ikke bliver bange for alle disse ting?

Mange Knus Victoria.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for ALT!
  • #1   3. mar 2010 Meget ubehageligt problem, især det med bukken. Når han går på fold, går han så md vejen?? for vores går mod vejen, og de er TOTALT ligeglade med de der dumme biler. MEN han lyder meget ekstrem ham af din, grænsende til det farlige, kan godt fortå dine forældre! Får du undervisning? Det ville være en god idé at få en proff, eller anden dygtig rytter til at hjælpe dig? Det er svært fo os herinde at sige hvad dit problem er, vi kender jo ikke din hest sådan rigtig, eller har prøvet at stå med den smiley

• #2   3. mar 2010 Fordi i har tillid til hinanden er det ikke altid sikkert at hesten ser dig som en leder. Og hvis du begynder at blive bange vil han automatisk også blive bange, da du giver ham signaler med dit kropssprog med at der er farer på færer (:
    Husk at dit åndedrag og hjerterytme kan være nok til at smitte af på hest, så vær selvsikker og hvis at du ikke er bange, så vil det stille og roligt smitte af på hesten.

Men tillykke med din nye part, dejligt at du allerede er så glad for ham (:

• #3   3. mar 2010 Følger med. Min er næsten ligesådan

• #4   4. mar 2010 prøv at gå tur med ham altså hvordu trækker ham prøv at sæt nogler spande kasser bomme og sådan noget op og træk ham hen til tingene og lad ham kigge på det og fx slippe en bom så den falder ned på jorden.

• #5   6. mar 2010 Alle:

Jeg rider ham ikke endnu, alt dette gør han netop, når man trækker, og longere ham.! smiley

• #7   7. mar 2010 • Vand-dråberne • : Tusind tak, det vil jeg prøve ! smiley

Kommentér på:
Bange for ALT!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce