Hest og uddannelse + pony'er {{forumTopicSubject}}
Jeg er en frisk pige på 15 der skal i 9. klasse efter sommerferien.
Lige nu har jeg en kat. 2 pony på 138 (15 år) og så passer jeg min kusines kat. 3 pony på ca. 120 (16 år) Og motionere den. Vil snart få den, da hun skal på efterskole og ikke kan ride den længer. (Hun er for stor) Rider den ikke selv, kun meget sjældent.
Efter 9. skal jeg på efterskole og så videre på uddannelse. Efter efterskole vil jeg rigtig gerne have en hest som jeg ville kunne starte konkurrencer på, både i spring og dressur.
Hestene står hjemme hos min selv, så transport er ikke et problem, og min mor vil kunne hjælpe med at lukke ud og ind hvis det er.
Jeg vil rigtig gerne høre om det kan blive realitet at købe en hest, måske 2-3 måneder før man skal videre på uddannelse (Tager erhvervsuddannelse) og samtidig ride 1 anden og stadig motionere en tredje pony, uden at glemme den ene eller anden.
Jeg er normalt meget aktiv med fodbold 2 gange om ugen og bueskydning også 2 gange om ugen og stadig ride næsten hverdag. Udover det underviser jeg også på mine ponyer hjemme hos mig selv, så de vil blive rørt, når jeg ikke selv rider de dage. Det er mit fritidsjob. (Vil gerne fortsætte med at undervise) Så jeg har ikke noget imod en lidt travl hverdag.
Jeg bruger min ridning til at slappe rigtig af efter skole og travle dage, elsker at være omkring heste. Er ikke så seriøs lige nu, men vil rigtig gerne blive det. Jeg kan ikke starte på min store pony, da hun ikke har talent inden for dressur eller spring.
Vil jeg have tid til lektier?
Tid til mine hest/ponyer?
Undervisning?
Vil halvpart være en god løsning, for min lille pony og måske store?
Jeg skal selv købe hesten, så det betyder også at jeg er meget villig til at have travlt, for at nå det hele.
Jeg håber rigtig meget at i vil svare
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Det bliver sikkert møg hamrende hårdt, men når de står hjemme, tror jeg godt det kan lade sig gøre
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
Jeg vil sige det sådan at jeg ikke kunne klare det uden min mors hjælp, men jeg har også valgt at arbejde ved siden af mit studie.
maj 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 261
De er meget brugbare, og det giver mig troen på at jeg godt vil kunne klare det:)
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 65
mar 2007
Følger: 163 Følgere: 152 Heste: 5 Svar: 429
Jeg blev ramt af stress sidste år, hvor jeg gik på HF, havde 2 heste der skulle rides, 3 hunde der skulle aktiveres, arbejde 4 timer dagligt 5 dage om ugen og lektier. Med HF og lektier havde jeg det der svarede til en 37 timers arbejdsuge, så kan du jo regne ud hvor mange timer om ugen jeg egentlig havde fri.
Jeg tror du bliver nødt til at prioritere noget fra en periode, og vende tilbage til det senere. Jeg går ud fra at din uddannelse også er vigtigt, og alt afhængig af hvilken erhvervsuddannelse du vælger, så er der altså som regel en del lektier.
Held og lykke med det.
maj 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 261
Min uddannelse meget vigtig, så der et hvad jeg vil prioritere først og så ridning
Hest og uddannelse + pony'er