{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Uddannelse og hest.... {{forumTopicSubject}}

Da jeg lige læste et andet indlæg, kom jeg til at tænke på min egen fremtid:

HVIS gennemsnittet bliver højt nok, så vil jeg gerne ind som dyrlægestuderende. MEN ..... er der nogen af Jer som har haft hest med på en lign. uddannelse? Er der overhovedet tid til at have hest, uden at det bliver noget forhastet noget, som bare skal overståes, fordi lektierne kalder...?

Håber på seriøse svar smiley

Fortsat god weekend!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse og hest....
  • #1   31. jul 2011 Man kan hvad man vil - det handler om at prioritere.
    Jeg læser jura, hvilket bestemt også er et tidskrævende studie. Min mor og jeg er dog blevet enige om, at vi ikke har plads til IKKE at have en hest, da det er et nødvendigt afbræk i en stresset dag.

Jeg har en veninde på dyrlægestudiet, og hun har en hest, men man skal nok indstille sig på, at det kommer til at gå ud over ens sociale liv.

Jeg ville nok anbefale dig at få en part. Bare 1 eller 2 gange om ugen, så du de dage har tid og samvittighed til at holde fri. Det kan jo være en veninde, som du kender rigtig godt.
    Jeg ved i hvert fald, at jeg er rigtig glad for, at min mor rider vores et par dage om ugen. Ellers ville jeg blive totalt huleboer og i studietiden er det altså vigtigt at prioritere det sociale miljø. For fremtidens skyld smiley

Men det kan (sagtens?) lade sig gøre! Måske har man ikke så meget nussetid i eksamensperioderne, men så har man voldlang sommerferie, hvor man kan heste alt det man vil og uni er ret fleksibelt, så man kan ride om formiddagen og læse om eftermiddag og aftenen..

• #2   31. jul 2011 .... og fordelen ved en part er, at du kan skrue lidt op for partens tid i dine skoletravle perioder og skrue lidt ned, når du selv har tid.

• #3   31. jul 2011 Mange tak for dit svar! smiley
    det med det sociale er ikke noget nyt for mig, jeg er i forvejen lidt af en enspænder, og holder mere af at være hos hesten, end og være sammen med andre mennesker smiley

• #4   31. jul 2011 Altså så synes jeg ikke, du skal være så bange for det.
    For mig er den store forandring, at jeg ikke har tid til at se fjernsyn længere, men det lever man jo også dejligt uden smiley

• #5   31. jul 2011 ja okay, og at studere jura kræver jo også en del...
    mange tak for dit brugbare svar! :))

• #6   31. jul 2011 Om man kan klare et krævende studie og hest samtidig kommer helt sikert an på priotering. Jeg har læst medicin med en islænder de første 5 år - og han stod i boks, så det krævede lidt tid til muge etc, og han blev redet af mig 5 gange ugentligt, de sidste 1,5 år anskaffede jeg mig oven i en shetlandspony, som jeg selvføgelig ikke red, men kørte langeliner og longerede dagligt.
    Om det sociale blev nedprioteret komer an på....jo det at gå i byen blev, men havde masser socialt med venner på studiet og i stalden smiley

• #7   31. jul 2011 Jeg leser også jura, bor ca 1time og 15 min med tog fra Oslo hvor jeg studerer, så bruger lidt tid på at komme til og fra skole... Har to heste og det har jeg haft i de tre år jeg har lest jura, hvor den ene også har været lidt med til de internationelle stævner... Det går fint, men jeg er ikke særlig social derinde i Oslo, det er helt enkelt for besværligt når jeg bor så langt væk + at har heste... Jeg har dog mit sociale liv herhjemme med de andre i stalden + andre venner smiley er ikke sådan vildt social af mig:p
    Nu er jurastudiet i Oslo meget frit, vi vælger jo selv om vi gidder at komme, vi skal bare møde når der er eksamen...
    -TR

• #8   1. aug 2011 Jeg læser til dyrlæge og ville nok ikke have tid til hest på fuldtid, men har part på en 2 gange ugentligt smiley
    Men opstaldning osv er DYRT i KBH!

Så jeg tror også det kan være svært at få økonomien til at hænge sammen og nogen gange har man altså først fri kl 17.

Kommentér på:
Uddannelse og hest....

Annonce