571 visninger
|
Oprettet:
Uddannelse og hest.... {{forumTopicSubject}}
Da jeg lige læste et andet indlæg, kom jeg til at tænke på min egen fremtid:
HVIS gennemsnittet bliver højt nok, så vil jeg gerne ind som dyrlægestuderende. MEN ..... er der nogen af Jer som har haft hest med på en lign. uddannelse? Er der overhovedet tid til at have hest, uden at det bliver noget forhastet noget, som bare skal overståes, fordi lektierne kalder...?
Håber på seriøse svar
Fortsat god weekend!
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Jeg læser jura, hvilket bestemt også er et tidskrævende studie. Min mor og jeg er dog blevet enige om, at vi ikke har plads til IKKE at have en hest, da det er et nødvendigt afbræk i en stresset dag.
Jeg har en veninde på dyrlægestudiet, og hun har en hest, men man skal nok indstille sig på, at det kommer til at gå ud over ens sociale liv.
Jeg ville nok anbefale dig at få en part. Bare 1 eller 2 gange om ugen, så du de dage har tid og samvittighed til at holde fri. Det kan jo være en veninde, som du kender rigtig godt.
Jeg ved i hvert fald, at jeg er rigtig glad for, at min mor rider vores et par dage om ugen. Ellers ville jeg blive totalt huleboer og i studietiden er det altså vigtigt at prioritere det sociale miljø. For fremtidens skyld
Men det kan (sagtens?) lade sig gøre! Måske har man ikke så meget nussetid i eksamensperioderne, men så har man voldlang sommerferie, hvor man kan heste alt det man vil og uni er ret fleksibelt, så man kan ride om formiddagen og læse om eftermiddag og aftenen..
maj 2010
sep 2006
Følger: 101 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 249 Svar: 889
det med det sociale er ikke noget nyt for mig, jeg er i forvejen lidt af en enspænder, og holder mere af at være hos hesten, end og være sammen med andre mennesker
maj 2010
For mig er den store forandring, at jeg ikke har tid til at se fjernsyn længere, men det lever man jo også dejligt uden
sep 2006
Følger: 101 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 249 Svar: 889
mange tak for dit brugbare svar! :))
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 230
Om det sociale blev nedprioteret komer an på....jo det at gå i byen blev, men havde masser socialt med venner på studiet og i stalden
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
Nu er jurastudiet i Oslo meget frit, vi vælger jo selv om vi gidder at komme, vi skal bare møde når der er eksamen...
-TR
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 147 Svar: 1.078
Men opstaldning osv er DYRT i KBH!
Så jeg tror også det kan være svært at få økonomien til at hænge sammen og nogen gange har man altså først fri kl 17.
Uddannelse og hest....