{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse og hest
  • #1   7. jan 2017 Jeg læser jura på Københavns Universitet og kan godt fået det til at hænge sammen. Jeg har hest 5 minutter i bil fra hvor jeg bor, men bor så 1 ½ time fra universitetet.

Det handler om prioritering. Jeg laver ikke ret meget socialt, og jeg drikker kun meget sjældent, fordi jeg hellere vil have hest.

Jura har den fordel, at vi har meget korte dage. Er på uni et sted mellem 2-6 timer om dagen, og har derfor tid før og efter til hesten og arbejde. Jeg mener dyrlæge har mange flere timer, mere fra 8-16 agtigt, men hæng mig ikke op på det. Så det er også noget du skal tage med i betragtningen. En bekendt stoppede med at ride, at hun startede på dyrlæge studiet, fordi der ikke var tid.

• #2   7. jan 2017 Jeg går på veterinærmedicin, og har to heste. De står dog hjemme ved mine forældre, og min far passer dem til dagligt. Umiddelbart tror jeg godt, jeg ville kunne få det til at hænge sammen tidsmæssigt, hvis jeg selv skulle stå for fodring og udmugning til dagligt (såfremt hestene stod lige om hjørnet), men jeg ville bestemt ikke kunne nå at ride eller bare hygge om hestene hver dag. Det kommer selvfølgelig også an på, hvor meget man går op i læsningen. Selv læser jeg rigtig meget, og kan sagtens få flere dage til at gå kun med læsning. Derudover er der perioder, hvor jeg er i skole fra 8 til 17 (eller længere) hver dag, mens jeg i andre perioder har meget mere tid hjemme. Jeg synes derfor, det er meget forskelligt, hvor meget tid man har - det ændrer sig hele tiden smiley

• #3   7. jan 2017 Jeg er ved at uddanne mig til socialpædagog, en bachelor.
    Vi har meget selvstudie og jeg prioriterer mine heste som noget af det vigtigste ud over uddannelse.
    Økonomisk kan det være en udfordring, men har en god opsparing, og underviser i vores rideklub, plus jeg næsten altid har en hest i ridning samtidig, så hjælper det på økonomien, men det tager selvfølgelig mange af mine aftener. Tror det handler om hvad der prioriteres smiley

• #4   7. jan 2017 Det kommer jo i høj grad an på hvilket studie der er tale om. Der er stor forskel på hvor meget undervisning man har, hvor meget forberedelse/læsning der er, og hvor meget tid man derudover skal sætte af til fx opgaver.

På mit studie (ergoterapeut) møder vi som regel kl 8:15, og har fri på meget varierede tidspunkter - alt mellem 11 og 16. Nogle dage møder vi senere, og i perioder er det kun gruppearbejde, hvor vi ikke er i skole, men skriver opgave i stedet for. Jeg læser stort set ikke ved siden af undervisningen, fordi det som regel er gennemgang af materialet. Er der noget jeg har brug for at få uddybet, så læser jeg efter undervisningen. Ellers er vores uddannelse bygget op sådan, at vi skriver opgaver, hvor vi skal bruge teori osv. fra undervisningen - så jeg læser og arbejder med materialet derigennem.

Jeg har hest, som jeg har i fuldpas en times kørsel i bus (tæt på mine forældre), men jeg rider hende ikke, og er der ikke i hverdagene, med mindre jeg er hjemme ved mine forældre. Økonomisk kan det sagtens hænge sammen, da jeg kun betale 1100 kr. om vinteren, og 500 kr. om sommeren - inkl. alt. Og så smed og dyrlæge derudover, hvilket ikke er voldsomt.
    Jeg har dog en veninde på mit studie, der har hest. Hesten (nogle gange to), står tæt på studiet, og hun har bil, så hun kan nemt komme derud efter skole. Hun rider 1-2 heste om dagen, og underviser også en gang om ugen (30 min. kørsel). Det har jeg indtryk af, at hun sagtens kan nå - men det kræver planlægning, og hun må sige fra til nogle andre ting. Fx sociale arrangementer lige efter skole o.lign. Men hun har det også ok med, hvis hestene engang imellem må få fri, for at have tid til andre ting i stedet.

Hvordan hun får det til at løbe rundt økonomisk er jeg ikke helt sikker på, men ved at hendes forældre hjælper med at betale lidt. smiley

Kommentér på:
Uddannelse og hest

Annonce