16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Ny historie, vil i læse? {{forumTopicSubject}}
Det er første gang jeg skriver i jeg form, så bær lige over med mig, ikk
Nogle ting er bare så forvirrende. Det er simpelthen som om, at det er nogle ting man bare ikke skal forstå noget som helst af. For eksempel, hvorfor skal nogle piger være så onde? Vi ved jo alle at der er de her berømte “bier” i alle kredse med yngre mennesker, og som helt almindelige humlebier, så har disse også deres dronning, som de sværmer rundt om og vil gøre alt hvad hun beder dem om. Selv hvis dronningebrien gentagende gange overfuser dem, vil de altid have et umættelig behov til at behage hende, og det er vel egentligt forståeligt nok, for enhver ved at en bi ikke kan klare sig uden sin dronning. Men sammenligningen mellem de popsmarte teenagepiger og de søde små humlebier kan føres videre endnu. For akkurat som en nyudklækket dronningebi dræber alle sine potentielle modstandere, vil overhovedet i disse kliker også forsøge at gøre alt for at undgå en person der kan overtage hendes trone. Dog går hun ikke til yderlighederne, som dronningebien, men i stedet benytter hun sig af noget der let kunne kvalificeres til en torturform, der strider imod al form for menneskelighed.
Og gæt engang. Jeg er udset som en potentiel modkandidat af en såkaldt dronning, og har derfor altid en sværm af lydige arbejderbier på nakken. I starten var jeg muligvis en reel trussel, men i modsætning til bierne, så forsætter vi mennesker med at genere folk vi ikke kan lide, også selvom vi ingen egentlig grund har til det!
Jeg må indrømme at jeg ihærdigt forsøger at sætte mig over deres barnlige angreb, men det er svært når de er medskyldige i det faktum at jeg er den mest forhadte pige i hele klassen, ja, muligvis på hele skolen. Hvor ville det være skønt, at kunne bryde ud med en munter hilsen når man træder ind i “helvedes”-rummet, men det er svært når man i det øjeblik ens fod bevæger sig over dørtærskelen bliver mødt af en øredøvende stilhed. Det er når de andres øjne borer sig ind i en som små sylespidser, at man har lyst til at løbe af sted med hysterisk skrig af fortvivlelse. Men fordi man ved at man i morgen vil blive tvunget til at tage turen endnu engang, så trodser man alle rædslerne og skynder sig ned bagest og gemmer sig hurtigt bag alle sine bøger. Man har jo altid det der lille svage, spæde håb om at de bare denne ene dag vil lade en være i fred.
Ved godt at det var lidt kort, men er ikke rigtig igang endnu
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
jul 2006
Følger: 54 Følgere: 56 Svar: 1.279
du har tallent , ;D
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
Men ellers fint skrevet Vi mennesker er de værste dyr på hele jordkloden for vi kan i ingen sammenhænge få nok!
jul 2006
Følger: 54 Følgere: 56 Svar: 1.279
aug 2005
HAHA det er svært at skrive en historie uden brug af ord XD
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Først da jeg kom på en ny skole mødte jeg mennesker som kunne acceptere en selvom man måske ikke helt var som dem.
Pony: det er med vilje jeg bruger dem. Nu ved jeg ikke helt om de er forvirrende, fordi du ikke er så gammel endnu. Du er trods alt 10 år yngre end mig, og derfor udtrykker jeg muligvis det jeg skriver på en anden måde end det du er vant til.
Obs. dette skal ikke misforstås, for jeg mener ikke at folk nødvendigvis er "dummere". Men fordi man ikke befinder sig på det samme sted, så bruger man ikke de samme udtryksformer
aug 2005
Okay ikke så fedt, jeg er ikke så god til at komme ind i et fællesskab, men det er udelukkende min egen skyld, jeg er for forsigtig og er bange for jeg bare kommer til at være i vejen, eller være belastende, så holder jeg mig for mig selv med mindre man nærmest bliver inviteret ind i "gruppen"
feb 2006
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 164
mar 2005
Hvordan startede det hele så? Ja, det er svært at sige. Hun, Maria, var egentlig min bedste veninden, den gang lige før vi bevægede os ind i den nye æra TEENAGEALDEREN. Vi kunne tale om alt og jeg troede fuldt og fast på at vi skulle være venner altid. Man må sige at jeg er blevet klogere siden da. Måske er det fordi vi er så forskellige at det skulle ende sådan. Hun fik pludselig nogle veninder i klassen over os, og en dag da vi stod sammen i skolegården kom de over til os. Jeg følte mig så lille, og det selvom de kun var et enkelt år ældre en mig. De gav hinanden et kram, ikke et rigtig kram, men et af de kram der giver mig en kvalmende fornemmelse når man ser dem.
De vendte så deres opmærksomhed mod mig, og den ene kommenterede det tøj jeg havde på. “Hvor har du fundet den klovn?” var kommentaren vist. Jeg blev selvfølgelig lidt skuffet, jeg var vel også en bi på det tidspunkt og havde et behov for at følge en dronning, og man vil vel altid følge de bedst egnede? Men det var nu det min veninde efterfølgende sagde der for alvor gjorde mig ked af det. “Hun kan vel ikke gøre for at hun må gå i sin søsters gamle tøj” og bagefter kom den her horrible latter, ikke kun fra de tre piger, men også fra min såkaldte veninde.
Selvfølgelig kom hun kravlende tilbage senere og kom med en forloren undskyldning, og jeg, dum og naiv som jeg dengang var, tilgav hende. Behøver jeg at fortælle hvor meget jeg har fortrudt det siden hen?
Det var selvfølgelig først med drengene at det rigtig blev et sandt helvede. Jeg havde ikke talt med min veninde i længere tid, og derfor vidste jeg ikke at hun havde et godt øje til netop den dreng. Det var en sommerdag, vi havde idræt og jeg mistede balancen. Han hjalp mig op at stå og var flink mod mig. Vi snakkede og jeg grinte. Det hørte min “veninde”, og siden da har den tid jeg har tilbragt på skolen været et sandt inferno med løgne og hadekampagner vendt direkte mod mig.
aug 2005
Er du igang med en bog eller hva? lyder som en om det er taget ud fra en ungdomsbog, og det ville da kunne få de dumme teenagere til at tænkre sig om!
aug 2005
mar 2005
nej... ikke lige...
Jeg kan bare godt lide at skrive...
Og her kan jeg jo trække på egne erfaringer
aug 2005
Ja okay men du kunne da godt lave en bog, så de teenagere der gør som hende "veninden" kan se sig selv.. grr havde selv sådan en veninde der blev for smart til at vise sig sammen med mig, men da hun begyndte på drengene hvade jeg intet med hende at gøre og jeg var heller ikke selv interresseret i drenge er jeg stadig ikke HAHA
mar 2005
Heldigvis er jeg blevet tilpas god til at komme ind i klasselokalet lige inden vores lærer kommer, og på den måde undgår jeg spydige kommentarer. Nu sidder jeg så her, sat i bås. Jeg ved udmærket hvad de andre ser, hvis de ville værdige mig et blik. En nervøs, bleg pige. Hun har slidt tøj på, fordi hendes mor er alene med fire børn og derfor ikke har penge til at de alle kan gå i det tøj modeverden hårdt og brutalt dikterer. Hun skiller sig mest af alt ud fra de andre i lokalet med de store hinkestensbriller, som ikke ligefrem taler imod hendes rygte som klassens nørd. Ja, indrømmet. Jeg er måske det ideelle offer, men det er kun fordi jeg er blevet behandlet sådan. Vi er vel alle, som dem vores omgivelser gør os til?
Jeg er nu heller ikke ked af at være den jeg er, jeg ville bare ønske at alle andre ikke havde travlt med at sørge for at jeg bliver det. Ja, jeg ved godt jeg er kikset. Og nej, jeg har ikke et par Miss Sixty-bukser liggende hjemme i skabet. Det er der ikke nogen der behøver at gøre mig opmærksom på.
Det eneste gode der vel er ved alt det her, er at de morer sig. Og jeg kan så sidde og grine af dem, når jeg sidder helt for mig selv.
Endelig ringer klokken. Den sidste time er forbi. Hvis jeg nu skynder mig af sted, slipper jeg muligvis for at høre på Maria og alle de andre. Tasken på ryggen, hurtigt af sted, vejen åben foran mig. Jeg skal blot tage nogle hurtige skridt så er jeg ude. Jeg er der næsten, og så er det det sker. “Louise, jeg skal lige snakke med dig!” hele min krop stivner, og jeg overvejer et kort øjeblik om jeg blot skal ignorer min lærers stemme. For sent. Hun er allerede helt henne ved mig. “Kan du ikke lige komme med mig.” Jeg ser mig over skulderen og følger så med hende ud.
Ny historie, vil i læse?