Irriteret/frustreret.. {{forumTopicSubject}}
Sagen er den jeg købte to skønne heste i sommers, og tidl. Ejer og mig indgik aftale om at på den ene som kan rides skulle jeg op til hende 4 gange om ugen (to undervisning og to hjælpe) det gik også rigtigt godt, men nu har hun nogle tong derhjemme der fylder -Fair nok.. Men nu er det snart en måned siden jeg har set hende sidst, og hvergang vi planlægger hun skal komme ned og hjælpe eller bare ride hendes egen aflyser hun eller overhovedet ikke dukker op. Alt hvad vi foretager os af sadlemager osv. Er altid den forkerte og i bund og grund føler jeg ikke at jeg ejer hesten men kun har den hjemme og rider den for hende.. Vi har prøvet ar forklare hende hvordan vi føler og at jeg føler hun afviser os ender det med hun bliver sur - i rigtig sur.. I tirsdags skrev jeg til hende om hun ville undervise lørdag kl. 16 hvor jeg først har fået svar nu da jeg skal være sikker på hende.. Men hvad ville i gøre ved sådan en person? Jeg bliver utrolig sur/ked og ikke mindst skuffet hvergang jeg ser en bedsked fra hende den dag vi skulle i ridehus sammen for det er bare endnu en grund for at aflyse. Jeg kan ikke rigtig sige noget til hende uden hun bliver sur, og ja vi skal til stævne på søndag så venter på en lang roman om hvorfor vi åbenbart ikke skal det imorgen -.-*
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Det der er der da ingen der ska finde sig i.
Du har købt dem, hun gider ikke overholde sine aftaler, ergo videre til næste.
sep 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
Hun bliver sikkert lettet, da det ikke lyder som om, hun pt har overskud til at overholde jeres aftale. Så, sig det til hende - og så hurtigt som muligt!!
Alternativt (hvis du faktisk er glad for - og nyder godt af hendes hjælp) kan du sige, du nu stopper med at bede om flere aftaler, og i stedet lader det være op til hende at sige til, når det passer ind i hendes liv og planer. Så kan det godt være, det ikke bliver særlig ofte, men til gengæld, når hun har lyst, tid og overskud = sikkert meget mindre irriterende og kritisk:)
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg ville dog på ingen måde have fundet mig i det og havde byttet underviser.
Jeg byttede underviser med Tindur da hende jeg brugte (var utrolig glad for hende) var for ustabil.
Når man skal uddanne en hest hjælper det ikke at man ikke kan bruge sine fagpersoner når man har brug for de og har lavet en aftale.
Mvh TT
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 245 Svar: 1.874
Hun skal hjælpe mig med at tilride den helt unge når tiden kommer og hun er den eneste jeg har så hvis jeg "skrotter" hende står jeg helt uden hjælp andre undervisere er prøvet men dem har jeg ikke fungeret særligt godt med så det er bare gået dårligt når det har været undervisning.
Jeg syntes selv vi er kommet langt på denne lille måned især kemimæssigt - hun er en meget svær hest at få et bånd til - så det har krævet tid og kærlighed. Men ja.. Vi har talt om at jeg selv kunne forsætte også droppe kontakten indtil hun selv kommer for det kan vi sagtens, det er bare rart at have en på jorden. Men selv idag da hun var der var det et problem at jeg ikke rider med pisk mere hvor jeg må foreklare hun bliver for "vild" når jeg har den med så derfor droppede jeg den så vi fik de gode ture istedet for de dumme - men det forstod hun ikke. Også ændre hesten også utrolig voldsom adfærd når hun er der, vi har haft så gode ture den sidste måned og i dag kunne vi ikke engang lave en travers uden hun gik helt i baglås
Så det lige med at få sagt tingende til hende uden hun bliver helt hysterisk og går i forsvar.
mar 2011
Mvh TT
feb 2008
mar 2011
At ride stævner er ikke lik med at man behøver at gå på kompromis med hestens biomekanik.
Mvh TT
feb 2008
mar 2011
Mvh TT
Irriteret/frustreret..