{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Omkostninger ved hest derhjemme? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle jer med hest derhjemme.
Min kæreste og jeg står og kigger på hus hvor der er mulighed for at købe en stor mark til hvor man kan bygge en stald og en lækker fold smiley

Mit spørgsmål er så, hvad koster det ca. At bygge en stald med to bokse, mulighed for plads til halm og hø, en staldgang og et sadelrum? smiley
Og hvad koster det at have på årsbasis med vand, el til hegnet, lys osv? smiley

Ved godt det vil varriere i forhold til materiale det er bygget i osv. Men bare sådan ca. Pris ville være lækkert smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omkostninger ved hest derhjemme?
  • #2   8. sep 2015 Okay smiley
    Vi skal have bygget en helt stald jo smiley
    Men vi skal i forvejen låne penge to huset, så for at låne 100.000 ekstra til en god stald og fold er jo ikke problemet smiley

• #4   9. sep 2015 hmm jeg har bygget 2x læ skur, et til hestene og et til hø og halm, de står nu i ca 20000kr, og de er bygget af stammer der er trukket op ad jorden (gratis), stål plader i 3 sortering, og træ fra en gammel staklade, så en stald er ikke billig at bygge.

vand og strøm til fold er ikke det der hiver, men gødning til foldene, høst af græs osv det koster

• #5   9. sep 2015 Det er meget svært at sige, hvad det koster.
    Gør dig selv den tjeneste, at sætte dig ned og tegne den stald, som du ønsker dig.

Da jeg gjorde klar til at få hestene hjem, var forberedelsestiden ca. 6 mdr.

Jeg gjorde klart hvad mit ønske til størrelse, udseende og materialer var, og så blev der søgt tilbud.

Vi har selv muret boksene op. Materialet er fundablokke. Så der er blevet brugt blokke, cement og grus.

Til hegn er blevet brugt træstolper, reb, kopper, håndtag, og vildt mange rebsamlere.
    Der blev tegnet og redigeret, for at få hegnene til at ligge mest praktisk, i forhold til sommer og vinter. Jeg har mine heste på fold lige udenfor stalden om vinteren, da jeg vil have mindst mulig arbejdstid der.

Alle de små detaljer skal du have med, og så er der alligevel noget undervejs, som man ikke lige havde husket smiley

for at have den bedste mulighed, for at finde det man vil have til den bedste pris, skal man vide, hvad man leder efter smiley

Det her er min lille stald.
    . http://staldhaabet.dk/projekt%20hestestalden.html

• #6   9. sep 2015 Det er for det første dyrt at købe jord - du får ikke meget jord for 100.000...

For det andet - så vil jeg anbefale dig at undersøge INDEN i køber og i overhovedet kan få lov til at bygge noget som helst der hvor i gerne vil bygge.. Byggetilladelser kan tage laaaaaang tid...

For det tredje - så er det ret dyrt at bygge en sprit ny bygning...

Tror det ville være bedre for jer, hvis i finder en "færdig pakke" hvor der både er hus, jord og en lille stald.. Det er bestemt ikke umuligt (afhængig af prisen i kan give jo)

• #7   9. sep 2015 Tusind tak for det gode svar! smiley Camilla.
    Sandie der må gerne bygges på grunden og prisen på den kender jeg smiley
    Det er som sagt ikke problemet hvad det koster, men ville gerne have en ide om hvad selve stalden ville koste os smiley og hvad det ville koste at have den når den først var bygget i forhold til vand, el osv smiley

• #8   9. sep 2015 Men er der søgt byggetilladelse på grunden hos kommunen??

Jeg ville ikke turde stole på en mundtlig "i skal nok få byggetilladelse" smiley

Prisen på vand, strøm osv afhænger jo af din leverandør og hvad du skal give for at for eks. komme af med vandet igen osv..

• #9   9. sep 2015 For ca 10 år siden byggede jeg en hestestald på 110 kvm (6 store bokse med staldgang) på et daværende fundament, hvilket helt sikkert har skåret en del af prisen. Vi byggede det hele selv og materialerne bestod af træskelet, stålplader til vægge og tag, samt bokse af funderblokke. Det løb op i ca 60.000 -det kan helt sikkert godt betale sig at indhente priser på materialer flere steder, såfremt I kan lave det meste selv.

Kommentér på:
Omkostninger ved hest derhjemme?

Annonce