{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Omkostninger ved køb af ny hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Måtte desværre aflive min gamle hest i november, efter vi havde haft mere end 12 år sammen smiley

Derfor er jeg nu igang med at skrabe penge sammen til en ny hest, og kom i den forbindelse til at tænke lidt... Hvilken omkostninger havde i ved køb af hest? Her tænker jeg ikke selve hesten, eller de månedlige omkostninger, men mere de udgifter i havde i forbindelse med købet af hesten fx handelsundersøgelse, nyt udstyr mm.
Tænker at priserne har ændret sig lidt siden jeg købte min gamle hest, så kunne godt tænke mig et overblik inden jeg står med regninger i hånden smiley

Mvh. Nanna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger ved køb af ny hest?
  • #2   26. feb 2016 5000-6000kr hvis du skal have handels undersøgelse
    Ellers koster ejerskifte til 180kr smiley
    Vi betale 2200kr i transport da de skulle flyttes i lastbil.

Man kan vælge at få en fuld blodprøve det er godt nok et par år siden jeg sidst fik lavet det, men tror det var 1000kr jeg gav den gang. smiley

• #3   26. feb 2016 Jeg har lige købt ny hest.. smiley dvs. Jeg har betalt depositum og resterende når han kommer hjem. Oveni kommer transport udgifter, ejerskifte, vacciner, kastration og ormekur + strigler og grimer. Han er kun 11 mnd ved hjemkomst så det er lidt tid til udgifter til tilridning, sadel, andet udstyr osv. smiley jeg har fravalgt handelsundersøgelse da det er et føl. Når hesten er betalt så har jeg udgifter de kommende måneder (foruden foder, smed) der svarer til det halve af hestens pris. smiley

Mvh TT

• #4   26. feb 2016 Gav 3000,- for handelsundersøgelse, 2000,- for transport og havde sadel der kunne ligge på hesten. Ellers ca. 5000,- i nyt udstyr (Trense, gamacher, underlag osv.)

Så ca. 10.000 ud over beløbet på hesten.
    Kan selvfølgelig gøres billigere, men vi fik transporteret min af en anden, fordi hun stod 4 timer væk, og vi ikke havde mulighed for at køre så langt.
    Udstyret kan også gøres billigere, for jeg er lidt mærke freak. smiley

• #5   27. feb 2016 Jeg købte hest i august, og udover hestens pris, har jeg brugt penge på handelsundersøgelse, ejerskifte, ny sadel og lidt andet lækkert udstyr smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #6   27. feb 2016 Det kommer virkelig an på kvalitet, og pris på hesten, samt din pengepung.

du ville sagtens kunne nøjes med at smide 1000-3000 kr. hvis du køber en billig tilfældig sadel, et billigt hovedtøj, et par strigler og en grime og et træktorv. - så har du det mest nødvendige.

hvis du køber en hest til 50.000 +, så er 15.000-20.000 nok mere realistisk, handelsundersøgelse, røntgen af hele kroppen, en ordentlig tilpasset sadel, hovedtøj, dækner, underlag, et specielt bid, bandager, gamacher.

prisen afhænger meget hvad hvad din pengepung siger, og hvor meget behov du/hesten har for div. udstyr, og hvor kvalitets minded du er smiley

• #7   27. feb 2016 Handelsundersøgelse, hjemtransport kan jo varierer en del.

Om sadlen koster 5000,- eller 10000,- så regn med at du får brug for en sadelmager.
    Om du vil købe en billig eller dyr trense, er jo lidt hip som hap. Men husk skal at finde det bid der passer din hest.

Mange ting kan man heldigvis finde brugt til fornuftige penge.

Held og lykke med at finde en ny hest.

• #8   27. feb 2016 Ja Tindur kostede nærmest ingenting.. Og min sadel koster 4x så meget som ham. Selv om du har en billig hest har den stadigvæk brugt for korrekt tilpasset udstyr. Og man kan også ride bidløst smiley

Mvh TT

• #9   27. feb 2016 Jeg købte en unghest her i januar, hvor det eneste jeg fik med, var en træls gammel foldgrime og et ødelagt regndækken med fleece.
    Jeg købte ham for 35.000.
    Handelsundersøgelse + bøjeprøve (jeg fravalgte røntgen); 1400,-
    Derudover skulle han vaccineres indenfor en måned og havde aldrig fået tjekket tænder, det resulterede i en tandrasp, plus en ulvetand der skulle ud; 2200,-
    Han passede heldigvis mine sadler, hovedtøj, gamacher osv. men ikke dækkener, og da han var vant til 300 gm dækken, måtte jeg jo have nogle nye - et vinterdækken 300 gm, et overgangs 200 gm, et regndækken - alle nye; 1000.
    Da han er ret tynd, har jeg lige fået lavet foderplan + nyt foder, som nu er ret dyrt (efter min mening); 650+ for foder om måneden.

Det var de udgifter jeg havde/har smiley

• #10   27. feb 2016 Æj en gammel grime... smiley det er normal kutyme at når man sælger en hest så afleverer man den med en ny grime på! Ny ejer = ny grime = ny start. Har faktisk hørt at det betyder ulykke for hest og ejer hvis ikke grimen er ny smiley (det er selvfølgelig gammel overtro) but anyway.. Jeg er overtroisk smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #11   27. feb 2016 tt: ej, det er altså ingen kotyme at man gøre det smiley

man plejer at få den grime med som hesten går med dagligt - hvis man overhovedet får en grime med.

• #12   27. feb 2016 Nå alle jeg kender der sælger heste giver de en ny grime på når de bliver solgt... smiley

Mvh TT

• #13   27. feb 2016 Tak for svarene !

Kan se at jeg ikke er fuldstændig gal på den, mht hvad jeg havde regnede med af udgifter smiley Har heldigvis en del udstyr liggende, så forhåbentlig kan jeg genbruge en del. Så håber på at jeg kan nøjes med at skulle investere i sadel og evt dækkener smiley

• #14   27. feb 2016 Haha Team Tindur - det har jeg aldrig hørt om før, men det håber jeg nu ligegodt ikke at det betyder smiley

• #15   27. feb 2016 Har lige købt smiley
    brugte 1000kr på 1 måned på at være ude og se de 9heste jeg kiggede
    900kr på at få hende hjem
    Hun er i gang med vacciner og har fået første koster vel e 750kr (har ikke fået regning)
    Skal have tjekket tænder og handelsundersøges samt anden vaccine i næste måned så det koster en 3000kr..

udstyr ha jeg ikke købt noget af havde en del selv og fik noget med dog ønsker jeg ny sadel men det mest bar et luksus ting og ikke noget i forbindelse med købet

Kommentér på:
Omkostninger ved køb af ny hest?

Annonce