Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp
Hej alle.
Jeg har det problem med min pony at hun tit kaster sit hoved op oftest når vi springer og jeg vil dreje hende hen mod et spring, sådan at man laver en skråt igennem. Hun ignorrer fuldstændigt mine hjælpere, selvom jeg gør alt i min magt for at få hende vendt og når jeg prøver at bruge tøjlerne til at dreje hende derover mod springet, kaster hun med hovedet. Jeg har en martingal på hende og det skal siges at hun er ivrig for at springe.
Hun er gjort det lige siden jeg fik hende for et år siden. Selvfølgelig er det ikke hver gang hun gør det, men gør det ret tit.
Nogen der har nogen bud på hvad der kan gøres ved problemet? Min pony fejler intet. Hendes tænder, ryg og alt muligt er blevet tjekket. Tænker om det så bare er en dårlig vane?
Mvh Mig
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.738
Du kan eventuelt springe det færste afsnit over, og hoppe direkte ned til "heste der løber"
http://www.blueberryhill.dk/index.php/artik/108-springheste-ma-gerne-refusere
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 89
Louise H, jeg læser den lige
feb 2012
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
Eller jo, det er der. Iflg nogle kunne du bare bruge et hårdere bid, men det vil kun afhjælpe symptomet, ikke årsagen.
feb 2012
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.738
Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp