599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp

Hej alle.
Jeg har det problem med min pony at hun tit kaster sit hoved op oftest når vi springer og jeg vil dreje hende hen mod et spring, sådan at man laver en skråt igennem. Hun ignorrer fuldstændigt mine hjælpere, selvom jeg gør alt i min magt for at få hende vendt og når jeg prøver at bruge tøjlerne til at dreje hende derover mod springet, kaster hun med hovedet. Jeg har en martingal på hende og det skal siges at hun er ivrig for at springe.

Hun er gjort det lige siden jeg fik hende for et år siden. Selvfølgelig er det ikke hver gang hun gør det, men gør det ret tit.
Nogen der har nogen bud på hvad der kan gøres ved problemet? smiley Min pony fejler intet. Hendes tænder, ryg og alt muligt er blevet tjekket. Tænker om det så bare er en dårlig vane?

Mvh Mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp
  • #2   17. feb 2015 Ofte har det meget at gøre med at hesten faktisk har aktiveret flgtinstinket under springing fordi der på et eller andet tidspunkt er sket en association mellem spring og flugt - læs gerne denne her artikel, for måske den kunne give svar smiley
    Du kan eventuelt springe det færste afsnit over, og hoppe direkte ned til "heste der løber"
    http://www.blueberryhill.dk/index.php/artik/108-springheste-ma-gerne-refusere

• #3   17. feb 2015 Thomine, jeg har skiftet fra tredelt bid til todelt og biddet er helt præcist målt. Jeg er rigtig blød i hånden og sadlen er blevet justeret så den passer ponyen helt fint. Jeg havde nemlig før en sadel til hende, som tit gled frem, men en sadelmager har fået lavet en til hende som sidder perfekt på hende. Hun har lidt dårlig balance, men det er ved at være nogenlunde på plads nu smiley

Louise H, jeg læser den lige smiley

• #4   17. feb 2015 Ups. Thormine, min underviser tror at det er en dårlig vane hun har, når hun bliver træt smiley Dyrlægen mente også at det "bare" var en dårlig vane hun har udviklet smiley

• #5   17. feb 2015 Det er det helt sikkert, men der er en grund til at hun er startet på det. Jeg tror at du skal tilbage og se på dressuren. Jeg har også en hest der tænder helt vildt på spring, og hvis ikke det skyldes udstyr eller fysiske problemer er der ikke så meget andet at gøre end at indlære stopsignalet/halve parader forfra når hesten glemmer dem.

Eller jo, det er der. Iflg nogle kunne du bare bruge et hårdere bid, men det vil kun afhjælpe symptomet, ikke årsagen.

• #6   17. feb 2015 Tak for det fine svar. Jeg træner dagligt dressur med hende, hvor jeg virkelig forlanger noget af hende, uden at presse. Lige nu træner jeg overgange, men det kunne være en rigtig god idé at holde fokus på paraderne og halvparader lige nu smiley

• #7   18. feb 2015 Prøv at træne dressuren imens du har en springbane opstillet - Er hesten stresset under springningen, så kan den sagtens opføre sig eksemplarisk under dressur, men da vi gerne vil have dressuren til at virke inde på springbanen så træn noget dressur med spring oppe, men uden at springe nogen af dem i starten smiley

Kommentér på:
Kaster med hovedet og ignorrer hjælpere under springning - hjælp

Annonce