{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Kaster med hovedet {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Har denne skønne pony som jeg har haft i snart 9 mdr.
Vi rider dressur hvilket gå rigtig godt udover et lille problem.
Når vi begynder at trave og jeg får ham til at gå ned, begynder han efter lidt til at trække hovedet lidt ned og så kaste det op i luften.
Han har det med at gøre det på marken når han bliver stresset..
Men hvorfor gør han det når vi traver, og kan jeg gøre noget imod det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster med hovedet
  • #1   23. sep 2013 tjek hans bis,sadel, gjord og tænder smiley

• #2   23. sep 2013 Hvordan får du ham til at gå ned?

Tjek bid osv. Se om der er noget der.

• #3   23. sep 2013 Biddet er lige blevet udskiftet da det andet var for stort smiley
    Men måske sadlen kunne være problemet.

• #4   23. sep 2013 Headshaker?
    Det sadel, kan være tænder, bid, generelt smerter, allergi, der er mange muligheder, så det er med at starte fra en ende:)

• #5   23. sep 2013 Jeg får ham til at gå ned ved at bruge sædet, og så støtte ham, da han selv går ned når jeg først sidder som jeg skal i sadlen.

• #7   23. sep 2013 Han er headshaker ja, men er det ikke mest på marken de gør det og når de er stressede?

• #8   23. sep 2013 Alisa - Har lige skiftet bid da det andet jeg havde var for langt smiley

• #10   23. sep 2013 Tror da lige jeg vil tjekke siden, men er nu næsten sikker på at det ikke er biddet smiley

• #12   23. sep 2013 Nej smiley Headshakere "shaker" pga noget forskelligt. Nogen gør det pga allergi andre pga en nerve i hovedet der klemmer eller nogen gør det pga smerte(der kan også være andre årsager, men det er de mest almindelige)
    Min gamle der er headshaker havde allergi og om sommeren gjorde han det både i boks, på marken og i ridning. Om vinteren var der næsten intet.

Jeg ville helt klart starte med at få tjekket biddet og sadlen og så gå videre derfra og pas på dig selv, det kan hurtigt udvikle sig og blive lidt vildt for rytteren:-)

• #13   23. sep 2013 Men vil ikke kalde det headshaking, det han gør, da han endelig kun "løfter" hovedet højt op, hvor jeg derefter kan få kontrol igen. Dette gøre han op til flere gange, men intet voldsomt, bare irreterende, da vi begge mister koncertrationen. smiley
    Men får da lige tjekket biddet igen + sadlen.

• #14   23. sep 2013 Først har jeg ondt af dig jeg tror sådan som du beskriver det det er din hest Hadeshaeker . Jeg har for nylig haft sådan en

Jeg var som de andre beskriver hele møllen igennem bid- hoved tøj - sadel.og Dyrlæger og sadelmager boede faktiske her. Nå ja de var her tit.
    Og hun var desværre en af de heste hvor en flået en syg satan hade bidt sig fast i hende kind da hun var 2 år ved ejer før mig. Og det hade sat sig ind i hende nervebaner i nakken.
    Desværre så meget og i den grad så hun ikke kunne opreres
    Vi fik taget en blodprøve som blev sendt til Tyskland for af fastslå om det var en form for allegi. Det var negativt svar derfra
    Jeg kunne pludselig huske de hade sagt da jeg købte hesten den kun hade været syg en gang da en flået bed sig fast i dens kind smiley

Hvis jeg var dig ville jeg få fast slået om den har allegi ved en blodprøve

VH
    Annette

• #15   23. sep 2013 Annette: Men kan det passe at de også kan headshake når de er stressede - alstå at det er stress der udløser det? han gør det nemlig kun når han f.eks. skal ind om aftenen, når jeg tager på tur med de andre og han bliver hjemme eller han skal skal hentes fra græs g jeg først har rykket de andre. Men eller vil jeg give dig ret i at det desværre nok er headshaking.

• #16   23. sep 2013 Ja måske min stod lige så stille og vilede på marken og slog men hoved
    Inde i boks når den åd hø feks
    Og når jeg trak den ud eller ind den kunne tage så sådan et " tag" ¨så forben gik med op
    Ja det tror jeg nemt kan forstærke det stress
    De sagde på Ansager det bliver altid være og være og det hade de ret i
    Det var forfærdelig smiley
    VH med mange tanker her fra
    Annette

• #17   23. sep 2013 Enig med Annette med at det kan forværres i stressede situationer..

Det kan både være alvorligt som Annettes og min(min havde allergi overfor nærmest alt), men det kan også være udløst af noget forholdsvist simpelt:)

Har fx oplevet en hest der headshakede lidt under ridning og det forsvandt efter en kiropraktor rettede den i nakken.

Kommentér på:
Kaster med hovedet

Annonce