749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dækken og løsdrift? Dækken og løsdrift?

Godmorgen smiley
min hest går i løsdrift og har endnu regndækken på, det er et helt almindeligt regndækken uden noget foer eller noget og han fælder som en vanvittig smiley

Så mit spørgsmål er jer der har heste i løsdrift kan jeg gdt tage dækkenet af nu ?
Tænker et på hvis det regner og han står om natten, når det bliver omkring 0 grader at han ikke bliver snottet og/eller forkølet jo smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken og løsdrift?
  • #1   8. mar 2014 Jeg overvejede nøjagtig det samme i går og to timer efter stod det ned i stænger. Jeg lader mine beholde deres på og strigler dem grundigt. Vil ikke risikere en gennemblødt hest i koldt vejr pg deres fedtlag i pelsen er ikke for godt efter de har haft dækken på

• #2   8. mar 2014 Jeg har 2 stk der går i løsdrift, de har regn dækkener på nu, om morgen tager jeg dækkenet at ponyen og lidt op om formiddagen tager jeg dækkenet af den unge. De får så lagt på igen omkring 17-18 tiden, da det begynder at blive køligere der.

Jeg vil ikke tage dem helt af endnu, da jeg stadigt synes det er en smule for koldt om natten. Så der kommet lige til at gå lidt til for mine endnu. Men jeg synes også det er vigtigt at man tager dækkerne af i de gode dagtimer, da pelsen har godt af at få luft og en god rulle tur er jo altid dejligt.

• #3   8. mar 2014 Mine har dem helt af fra morgen til aften, men de får dem på til natten lidt endnu. Når der har været omkring 5 - 7 grader om natten i en periode tænker jeg at de ryger helt smiley Mine fælder også meget.

• #4   8. mar 2014 Okay tak skal i have smiley tror jeg så småt vil tage dem af om dagen han sveder også meget på hals og bringe når vi rider.
    Har en skimmel så de der rulle ture er min fjende smiley og min hests bedste ven XD
    han er ekspert i at gøre sig beskidt!

• #5   8. mar 2014 Hvad gør i hvis det har været regn vejr og hestene så er våde når de skal have dækner på ?

• #6   8. mar 2014 Regndækken skal KUN bruges når det er heldagsregn ellers aldrig..

• #7   8. mar 2014 Maria C det er jo noget sludder og vrøvl

• #8   8. mar 2014 Hvorfor er det det ?
    det giver ingen varme nærmere kulde fordi der ingen for er i, og hesten kan ikke rejse hårene så det er lige som en regnjakke som bar ligger, der er INGEN varme i overhovedet..

Jeg ville aldrig bruge det som andet end til hvis det regner, ikke som et døgn dækken..

• #9   8. mar 2014 Når hesten går med dækken kan de ikke rejse hårene og derfor kan du ikke gå fra 100 gram til uden dækken. Regndækken tager vind og regn også holder den jo på varmen

• #10   8. mar 2014 Hvis den går i løsdrift, så er der vel et skur den kan søge læ og ly for regn, så tag du bare tøjet af den, det er jo trods alt et dyr. smiley

• #11   8. mar 2014 Jeg ville ikke tage tøjet af før det er stabilt 10 grader om dagen uden regn og blæst

• #12   8. mar 2014 Min står med et tyndt ulddækken og regndækken. Det er mest i frygt af at hun kommer til at fryse at hun har det ulddækken på ( Det svare til et flicetæppe). Jeg venter lidt med at pille dækkenet af min smiley

• #13   8. mar 2014 Tina
    Vi er bestemt ikke enige der overhovedet..

• #14   8. mar 2014
    Et regndækken tager stadig vind og regn, derfor vil det stadig være varmere end ingenting. Mange heste går med regndækken kun uden og fryse og være fine tilpas under det.

• #15   8. mar 2014 Jeg vil nu også sige at enten bruger man regndækken, overgangsdækken og vinterdækken i løbet af dækkensæsonen eller også slet ikke noget dækken.
    En hest med kun regndækken om vinteren kan som nævnt ikke rejse pelsen, så det gør ofte mere skade end gavn.
    Min går pt med 100 gram, men jeg tager det så vidt muligt af om dagen, så han kan få lidt luft til pelsen her i fældeperioden smiley

Jeg har også haft frygtelig lyst til at tage dækkenet helt af på det sidste, meen det er bare stadig ret koldt om natten.

Kommentér på:
Dækken og løsdrift?

Annonce